SEOpress – grudzień 2022

SEOpress – grudzień 2022

SEOpress
- grudzień 2022

Końcówka roku obfitowała w wydarzenia w branży SEO. Dwie aktualizacje algorytmu, nowe narzędzie od Google i galeria elementów wizualnych. Sporo nowości!

Google oficjalnie potwierdził wdrożenie Helpful Content Update, o którym informowano już od dłuższego czasu. Celem tej aktualizacji jest skuteczniejsze prezentowanie użytkownikom w wynikach wyszukiwania oryginalnych i przydatnych treści, tworzone przez ludzi i dla ludzi. Od teraz element ten będzie jednym z czynników rankingowych. Systemy automatycznie będą rozpoznawać treści, które wyglądają na mało wartościowe, mają niewielką wartość dodaną lub pod innym względem są nieprzydatne lub nieprzyjazne dla użytkowników wyszukiwarki. Google przygotował również rozbudowane wytyczne, które zawierają informacje o tym, jak powinny być budowane treści na stronach internetowych.
Zmiany wynikają z nowelizacji dyrektywy unijnej w sprawie prawa autorskiego, która wdrażana jest przez kolejne państwa członkowskie UE. Dzięki dyrektywie wyszukiwarki takie jak Google mogą bez ograniczeń publikować linki do treści wydawców prasowych i używać pochodzących stamtąd „bardzo krótkich fragmentów”. W przypadku Czech wdrożenie zaktualizowanych przepisów praw autorskich uniemożliwiło zawarcie takich umów z lokalnymi wydawcami wiadomości. W związku z tym, Google usuwa ze swoich narzędzi dostępnych na terenie Czech, wszystkie sporne elementy i funkcjonalności.
Google rozszerza swoje wyniki wyszukiwania o galerię elementów wizualnych. Na ten moment w dokumentacji znajduje się informacja o 22 elementach wizualnych, które mogą trafić do wyników wyszukiwań. Jako przykłady wskazane są m.in. atrybucja, wyniki tekstowe, wyniki wyszukiwania grafik i filmów, a także funkcje eksploracji, czyli dobrze znana sekcja "Podobne pytania". Dodatkowe opracowania dostarczone przez Google mają na celu wskazanie użytkownikom, na których elementach podczas optymalizacji swoich witryn powinni się skupiać. Głównym tego celem jest uatrakcyjnienie formy wyników wyszukiwania dla użytkowników Google.
14 grudnia Google poinformowało o kolejnej aktualizacji systemu do wykrywania spamerskich linków - SpamBrain. Wszystkie spamerskie linki, które zostaną wykryte zostaną zneutralizowane i nie będę mieć wpływu na pozycjonowanie. Mogą się przez to zdarzyć spadki stron, które nadużywały nienaturalne linki na dużą skalę. Aktualizacja zostanie wdrożona na wszystkie języki.
Wraz z początkiem roku Google uruchomiło narzędzie Panel stanu wyszukiwarki Google, gdzie będą zamieszczane informacje o problemach z systemem wyszukiwania. Jeżeli pojawi się jakiś incydent, informacja zostanie umieszczona w panelu i aktualizowana do czasu jego rozwiązania. Jeżeli będzie to możliwe, publikowane będą także wskazówki jak można załagodzić daną sytuację.
Do wytycznych dla testerów wyszukiwarki, znanych jako E-A-T zostało dodane kolejne "E"- experience, czyli doświadczenie. Wyniki wyświetlane w wyszukiwarce powinny spełniać warunki E-A-T, czyli wiedzy, wiarygodności i zaufania. Od teraz jakość treści będzie oceniana także przez pryzmat tego, jakie autor ma doświadczenie w tym temacie.
W Indiach trwają testy nowej funkcjonalności - wyszukiwanie informacji w oglądanym wideo. Nie tylko za pomocą "kluczowych momentów" w wideo, ale także dzięki słowom wypowiadanym w filmie będzie można odnaleźć w filmie fragment, który nas interesuje.
Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry