SEOpress – grudzień 2023

SEOpress – grudzień 2023

SEOpress
- grudzień 2023

Końcówka roku w branży SEO obfitowała w zmiany dotyczące danych strukturalnych oraz raportów w Google Search Console. Największą zmianą jest także wyłączenie narzędzia do testowania użyteczności mobilnej. Zapraszamy do lektury!

Google oficjalnie poinformowało o wyłączeniu swoich narzędzi związanych z analizami optymalizacji witryn pod kątem urządzeń mobilnych. Znika zarówno narzędzie do testowania optymalizacji mobilnej, jak i raport obsługi na urządzeniach mobilnych, który był do tej pory dostępny w ramach Search Console. W oficjalnej notatce Google informuje, że nie oznacza to, iż optymalizowanie witryn pod kątem urządzeń mobilnych przestaje być ważne. Jest to nadal jeden z podstawowych czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę.
Do wyników wyszukiwania wprowadzone zostaje rozwiązanie, które pozwala na skuteczniejsze prezentowanie oferty w zakresie wynajmu kwater wakacyjnych. Google wprowadził nowe znaczniki danych strukturalnych, które umożliwiają wyświetlanie w wyszukiwarce podstawowych informacji na temat wynajmu kwater, lokali czy domków letniskowych. Google przygotował również dedykowany raport w narzędziu Search Console, który pozwoli na weryfikację wdrożenia znaczników na stronach internetowych.
W grudniu opublikowany został materiał wideo zawierający konsultacje dotyczące SEO w wyszukiwarce Google. W materiale można znaleźć wiele odpowiedzi na przeróżne pytania. Wśród nich poruszono m.in. kwestie związane z: indeksowaniem elementów iframe, budowaniem struktury i architektury informacji na stronach internetowych, instruowaniem Googlebota o indeksowaniu treści JS i wiele więcej. Poruszono również tematy o: wprowadzaniu zmian na stronie, błędach 404, indeksowaniu treści, płatnych linkach, czy usuwaniu stron z indeksu Google.
Google wprowadza zmianę, w ramach której miniaturki filmów pojawiające się przy wynikach wyszukiwania, będą mogły być wyświetlane tylko w przypadkach, gdy to właśnie materiał wideo jest główną zawartością danej podstrony. Oznacza to więc, że miniaturki nie będą przedstawiane w wynikach wyszukiwania, jeśli na danej podstrony wideo jest tylko treścią dodatkową. Za przykład mogą tutaj posłużyć filmy publikowane w ramach wpisów blogowych, czy chociażby kart produktowych, w sklepach online.
Od tego miesiąca w raportach Skuteczności w Google Search Console nie będą dostępne informacje o wynikach związanych z produktem. W zamian za to w poprzednim roku zostały rozbudowane raporty Zakupy, gdzie będzie można znaleźć wszystkie potrzebne informacje.
Microsoft ogłosił nową funkcję wyszukiwania w Bing Search - Deep Search. Korzystając z indeksu stron internetowych Deep Search będzie szukać stron, które pasują do danego zapytania i określać trafność, biorąc pod uwagę takie czynniki jak stopień dopasowania tematu, czy wiarygodności.
Google zaczął promować lokalne biznesy, które są otwarte w chwili wyszukiwania przez użytkowników. Zmiana dotyczy zapytań dotyczących nie dokładnych nazw marek i lokali, lecz typów miejsc, jak np. "apteka". Nie warto jednak zmieniać godzin otwarcia na nieprawdziwe, aby dostosować się do algorytmu, ponieważ w przyszłości może to spotkać się z ukaraniem wizytówki.
Leszek Urban
Team Leader & Senior SEO Specialist. W branży od 2017 roku. Obecnie w DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Przygotowuje kompleksowe strategie działań prowadzące do zwiększenia ich widoczności i wydajności. Prywatnie pasjonat motoryzacji, podróży i piłki nożnej. Po godzinach zajmuje się też nagrywaniem i montowaniem filmów.

Alicja Stojek-Szewczuk
Senior SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry