SEOpress – styczeń 2024

SEOpress – styczeń 2024

SEOpress
- styczeń 2024

Początek roku zaczął się w branży dość spokojnie, ale już mówi się o możliwej aktualizacji algorytmu oraz wdrożeniu SGE. Zapraszamy do lektury nowinek ze stycznia 2024!

Google zaktualizował swoją dokumentację dotyczącą informacji o danych uporządkowanych. Według najnowszych informacji treści wyświetlane bezpośrednio w SERPach Google pochodzą z samej strony internetowej, a nie z danych strukturalnych, czy meta opisów. Można więc przyjąć, że poprzednie sformułowanie błędnie sugerowało, że dane strukturalne i metaopisy są głównymi źródłami treści dla tych elementów.
Zgodnie z zapewnieniami ze strony Google z listopada poprzedniego roku, początkiem stycznia zostało całkowicie wyłączone narzędzie umożliwiające ograniczanie szybkości indeksowania treści, które było dostępne w ramach Google Search Console. Stanowisko jakie przyjęło Google mówi, że proces indeksowania jest obecnie tak dopracowany, że nie ma potrzeby wpływania na jego działanie.
W cyklu "AskGooglebot" John Mueller odpowiada na pytania zadane przez użytkowników. W tym odcinku pytanie dotyczyło co zrobić ze swoją starą domenę, której już nie używamy, ponieważ założyliśmy nową? Najlepszym rozwiązaniem są przekierowania 301 ze starej strony, jednak jeśli nie jest to możliwe, warto przynajmniej zaktualizować starą stronę o nowe informacje lub po prostu ją usunąć. Wszystkie za i przeciw różnych rozwiązań omówione zostały w wideo.
Zgodnie z ostatnimi rozporządzeniami, Google zmienia nieco formę europejskich wyników wyszukiwania. Od teraz częściej pojawiać się będą zewnętrzne porównywarki, co z kolei spowoduje ograniczenia w wyświetlaniu funkcji opracowanych wcześniej przez Google. Przykładem mogą być chociażby Loty Google.
Coraz częściej mówi się o wykorzystaniu AI do tworzenia nowych metod wyszukiwania w Google. W ostatnim czasie zaprezentowano funkcję Circle to Search, która pozwala na zaznaczanie dowolnego fragmentu na obrazie, a następnie wyszukanie go za pomocą Google. Zaprezentowano również tzw. multiwyszukiwanie, które oprócz wyszukiwania grafiką, pozwala na doprecyzowanie intencji za pomocą standardowego zapytania.
W Google Search Console można dostrzeć zmiany w raportowaniu ilości kliknięć i wyświetleń w raportach stron z ogłoszeniami o pracę. Fluktuacje w tych danych nie są wynikiem działań ani użytkowników, ani samej wyszukiwarki Google, a jedynie zmiany w sposobie raportowania w Google Search Console.
Według doniesień, Google testuje nową funkcję, która ma prezentować informacje na temat ofert oraz wydarzeń firm, które znajdują się w naszej okolicy. Funkcja ta ma być dostępna wyłącznie dla wyszukiwania lokalnego, a przy tym tylko dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Jest to duża szansa dla lokalnych firm na zwiększenie sprzedaży lub zainteresowania ich ofertą.
Google oficjalnie przyznał się do błędu, który powodował problemy niektórych stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Mowa tutaj o sytuacji, w której pojedyncze domeny znikały z Google w weekendy. Według stanowiska firmy Google problem ten został już rozwiązany, a dotyczył bardzo niewielkiej ilości stron internetowych.
W kolejnym wideo z cyklu "Ask Googlebot' John Mueller odpowiada, czy istnieje sposób, aby Google zindeksowało ponownie cały serwis. Niestety nie ma takiej możliwości, ale w wideo omówione zostały dobre praktyki, które mogą wspomóc indeksowanie takie jak prawidłowe zarządzanie przekierowaniami 301, czy używanie sitemapy.
Na platformie X we wpisać osób związanych z Google można wyczytywać, że zbliża się kolejny Update Algorytmu. Nie są to potwierdzone informacje, ale ponieważ ostatni Core Update miał miejsce w listopadzie, bardzo możliwe, że w najbliższym czasie będziemy analizować spadki i wzrosty z powodu kolejnej aktualizacji.
SGE czyli Search Generative Experience to zapowiadana przez Google nowa funkcjonalność wyszukiwarki, która całkowicie zmienia sposób wyszukiwania informacji. Wprowadzenie tej zmiany może sporo namieszać w wynikach wyszukiwania oraz w sposobie optymalizacji stron pod wyszukiwarkę. Dlatego też użytkownicy z całego świata śledzą doniesienia i informacje na temat wprowadzenia SGE. A te są bardzo różne i sprzeczne ze sobą. Co wiemy na pewno? Google nie zrezygnowało całkowicie z projektu, jednak nie ustaliło żadnej daty wdrożenia SGE. Co więcej, prawdopodobnie będą to powolne zmiany i ewolucja produktu, a nie natychmiastowa zmiana.
Alicja Stojek-Szewczuk
SEO Specialist. W DevaGroup zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych klientów. Prywatnie miłośniczka dobrych książek i jogi.

Leszek Urban
Senior SEO Specialist. W DevaGroup odpowiada za prowadzenie kampanii SEO, przeprowadzanie audytów, optymalizację stron internetowych klientów oraz ich weryfikację pod kątem najnowszych trendów. Prywatnie pasjonat motoryzacji, nowych technologii, muzyki, podróży oraz piłki nożnej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (3 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry