Spadki / wzrosty SEO – LIPIEC 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
28 sierpnia 2019
digital marketing google

Spadki / wzrosty SEO - LIPIEC 2019


Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w lipcu 2019 – jest kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w lipcu 2019

Lipiec 2019 był okresem, w którym wystąpiło kilka dużych zmian w wynikach wyszukiwania Google. Wiele drastycznych zmian w widoczności serwisów dotyczą YMYL.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Portal.abczdrowie.pl

Największy spadek liczby słów kluczowych w TOP10 odnotował serwis portal.abczdrowie.pl. 

Serwis portal.abczdrowie.pl odnotował spadek widoczności o ponad 50 procent, przy ilościowym spadku o 153986 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem lipca a pierwszym poniedziałkiem sierpnia).

 

 

Spadek ten jest kolejnym spadkiem portalu, który porusza tematykę YMYL i do tego umieszczonego na subdomenie. O informacjach Google na temat zmian podejścia do subdomen, poruszałem w poprzednim artykule.

 

W mojej ocenie jest to kolejne następstwo wprowadzanych systematycznie przez Google zmian w algorytmie wyszukiwarki. Już na początku października 2018 roku portal odnotował po raz pierwszy spadek. W poprzednim artykule także poruszałem temat spadku widoczności tego serwisu. Był on jednak dużo mniejszy, niż obecnie.

 

 

Solvusoft.com

Widoczność serwisu w TOP10 na początku sierpnia była mniejsza o 39086 fraz (zmniejszyła się o ponad 99% w stosunku do początku lipca).

 

 

Pierwsze co się nasuwa w tym przypadku, to zamknięcie lub migracja serwisu na inny adres. Analiza w web.archive.org wykazała jednak, że serwis ten nie był wcześniej ani w innej strukturze adresów URL, ani nie zmieniono wyglądu strony internetowej. Warto dokładnie zweryfikować profil linków, ponieważ w ostatnich miesiącach znacznie wzrosła:

 

Warto również zwrócić uwagę na kraje pochodzenie odnośników:

 

 

 

Bonavita.pl

Widoczność w TOP10 serwisu bonavita.pl spadła o ponad 47% w stosunku do początku lipca.

 

 

Portal bonavita.pl rozpoczął tendencję spadkową już w lipcu 2018 roku. Chwilowa zmiana w widoczności na lepsze nastąpiła z początkiem czerwca 2019 roku, by finalnie znów rozpocząć drastyczny spadek z początkiem lipca.

Nie jest przypadkiem to, iż portal ten również porusza tematykę YMYL.

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Cda.pl

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal Cda.pl.

 

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku sierpnia była większa o ponad 21%, w stosunku do jej liczby na początku lipca. Analizując widoczność w dłuższym okresie czasu, możemy wywnioskować, iż nastąpiła korekta spadku z okresu czerwca 2018 roku.

 

 

Dziendobry.tvn.pl

Portal dziendobry.tvn.pl uzyskał wzrost liczby słów w TOP10 (miesiąc do miesiąca) aż o ponad 27%.

 

 

Wyżej wspomniany wzrost widoczności jest kontynuacją wcześniejszych wzrostów widoczności. Od początku 2019 roku dziendobry.tvn.pl stale oraz dynamicznie rozwija swoją widoczność w Google. Potwierdza to również estymacja ruchu organicznego narzędzia Ahrefs.com:

 

 

Mp.pl

Serwis ten w lipcu odnotował kontynuację wzrostu widoczności, którą opisywaliśmy w poprzednim artykule.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku sierpnia była większa o prawie 6%, w stosunku do jej liczby na początku lipca. Daje to nam wzrost widoczności o 14983 słów kluczowych.

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991