Spadki / wzrosty SEO – PAŹDZIERNIK 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
6 grudnia 2019
digital marketing google

Spadki / wzrosty SEO - PAŹDZIERNIK 2019


Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

W tym miesiącu publikujemy kolejne podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w październiku 2019. Jest one kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w październiku 2019

Październik 2019 był okresem, w którym nie występowano znaczących zmian w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Cda.pl

Podobnie, jak w poprzednim miesiącu – w październiku znaczący spadek liczby słów kluczowych w TOP10 odnotował serwis Cda.pl. 

Serwis Cda.pl odnotował spadek widoczności o ponad 11 procent, przy ilościowym spadku o 47552 słowa kluczowe (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem października a pierwszym poniedziałkiem listopada).

 

 

 

Widzimy tutaj, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami interpretacji wyników na konkretnych fraz, widoczność serwisu mocna zmienia się i jej wielkość drastycznie odchyla się od stałego trendu:

 

 

 

Autocentrum.pl

Widoczność domeny głównej serwisu w TOP10 na początku listopada była mniejsza o 62985 fraz (zmniejszyła się o ponad 50% w stosunku do początku października).

 

 

 

Sytuacja ta wygląda niepokojąco, ale warto spojrzeć na serwis globalnie – uwzględniając także subdomeny.

 

 

Wniosek z tych danych jest jeden – widoczność utrzymuje się wewnątrz serwisu ale następuje przesunięcie między domeną a jej subdomenami. Widać to na przykładzie m.autocentrum.pl:

 

Definicja.net

Widoczność w TOP10 serwisu Definicje.net spadła o ponad 87% w stosunku do początku października.

 

Serwis utracił znaczną część widoczności, co może być wynikiem jego budowy. Zamiast odpowiadać na konkretne zapytanie – tworzy tylko sieć podstron, które linkują między sobą a nie wnoszą specjalnej treści.

 

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

portal.abczdrowie.pl

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal portal.abczdrowie.pl.

 

 

Możemy zaobserwować w przypadku tego serwisu, korektę widoczności po jej spadku w czerwcu / lipcu 2019.

 

m.autocentrum.pl

Subdomena ta w październiku odnotowała wzrost widoczności, która wynika z przesunięcia widoczności z domeny głównej.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku listopada była większa o ponad 800%, w stosunku do jej liczby na początku października. Daje to nam wzrost widoczności o 56757 słów kluczowych.

Wymianę tej widoczności z domeną główną ilustruje poniższy wykres:

 

 

Newsweek.pl

Serwis ten w październiku odnotował wzrost widoczności o 43% w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 41547 frazy w TOP10.

 

 

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (39 głosów, średnia: 4,87 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991