Surfer On-Page SEO Roast – relacja z webinaru Michała Suskiego

Jakub Zeid
Jakub Zeid
Archiwum 04.2020
 
Surfer On-Page SEO Roast – relacja z webinaru Michała Suskiego

Surfer
Webinar

Narzędzia SEO są niewątpliwie niezbędne w codziennej pracy pozycjonera. 19 marca współautor narzędzia Surfer, Michał Suski zorganizował webinar pod tytułem: „On-Page SEO Roast”, w którym zaprezentował sposoby na wykorzystanie narzędzia Surfer do porównania analizowanej strony z konkurencją.

Surfer pozwala na przeanalizowanie stron aktualnie rankujących w SERP na interesujące nas zapytanie, pod kątem budowy i treści (on-page SEO), liczby linków oraz estymowanej widoczności.

Wykorzystaj widoczność i wyklucz z analizy gigantów

Jeżeli analizowana przez Ciebie domena nie jest „gigantem”, warto rozważyć wykluczenie stron, które zdecydowanie odstają estymowaną widocznością od pozostałych wyników. W ten sposób Michał wyróżnił serwisy, które mimo niższej widoczności, rankują wysoko na to konkretne zapytanie, aby spróbować odkryć ich przepis na sukces. W poniższym przykładzie wyszczególnić możemy strony na miejscach 1 i 5 – cechują się one niską widocznością (pomarańczowa linia) oraz zdecydowanie obszerniejszą treścią od konkurencji (fioletowa linia):

To właśnie z tymi stronami warto porównać optymalizację naszej:

Wybrane podstrony posiadają dwa razy więcej treści niż nasza podstrona, dlatego zdecydowanie zalecane jest jej rozbudowanie. Dodatkowo, narzędzie wskaże nam konkretne słowa kluczowe, które znajdują się na stronach konkurencji, a których brakuje w naszej treści – dzięki temu, wiemy nie tylko, że potrzebujemy więcej treści, wiemy również na jakich zagadnieniach warto się skupić:

Sprawdź zbliżone słowa kluczowe

Przymierzając się do optymalizacji podstrony pod dane słowo kluczowe, warto również sprawdzić jakie rodzaje stron są preferowane przez wyszukiwarkę (jaką intencję użytkownika przewiduje wyszukiwarka) – jeżeli większość stron w TOP5, mimo zbliżonej tematyki, oferuje zdecydowanie inną wartość użytkownikowi wyszukiwarki, warto rozważyć optymalizację tej podstrony pod inne słowo kluczowe.

Przykładowo:

W wynikach na powyższe zapytanie „work from home canada”, Google zdecydowanie preferuje wyświetlanie list ofert pracy, zajmują one pierwsze 5 pozycji, a analizowana podstrona (wynik nr. 7) jedynie opisuje popularne zawody w Kanadzie. Według Michała, optymalizując wybraną stronę moglibyśmy jedynie spróbować przeskoczyć podobną do naszej stronę na miejscu 6. W takim przypadku warto odszukać inne, zbliżone słowo kluczowe, na którym wyniki odpowiadają za tę sama intencję co nasza strona. Wykorzystać do tego można narzędzie Surfer „Keyword Research”.

Narzędzie wskaże nam zbliżone słowa kluczowe oraz % podstron, które rankują na oba ze słów (podane przez nas, oraz proponowane przez narzędzie).

Więcej przykładów zastosowania narzędzia przy różnych słowach kluczowych znajdziecie w webinarze Michała dostępnym w serwisie YouTube:

Jakub Zeid
Były pracownik na stanowisku SEO Expert w DevaGroup, gdzie odpowiedzialny jest za kompleksowe prowadzenie kampanii SEO, głównie dla klientów z branży e-commerce. Z krakowską agencją związany od 2017 roku, a doświadczenie w branży SEO zbiera nieprzerwanie od roku 2009. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej, opiekun wyróżnionej na Mobile Trends Awards kampanii SEO.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry