Sprawne szkolenia: Facebook PRO

Anita Pruchniak
Anita Pruchniak
11 marca 2020

Relacja ze szkolenia


Facebook PRO

Szkolenie, które odbyło się 22 stycznia w Krakowie było kolejnym z serii szkoleń Sprawnego Marketingu z zakresu reklamy online. Z całej bogatej oferty zdecydowałam się wybrać szkolenie Facebook PRO, o którym będziecie mieli okazję poczytać przez następne kilka minut w niniejszym artykule. Dlaczego akurat to szkolenie zwróciło moją uwagę? Przede wszystkim prowadzący Szymon Florczak to specjalista z wieloletnim doświadczeniem – w swoim portfolio może pochwalić się pracą dla różnych marek – zarówno wielkich korporacji, jak i mniejszych biznesów. Jest praktykiem, a na wiedzy praktycznej zależy mi zawsze najbardziej, bo dzięki niej możliwa jest odpowiednia optymalizacja prowadzonych działań w oparciu o sprawdzone metody.

Już na samym początku szkolenia prowadzący zaznaczył, że będzie miało ono charakter warsztatowy. Z tego względu zadbał o to, aby poznać potrzeby każdego z uczestników – czym się zajmują, jakiego rodzaju kampanie obecnie prowadzą i czego oczekują po szkoleniu. Dzięki temu w trakcie prezentowania materiału szkoleniowego niemal każdy otrzymał od Szymona wskazówki odpowiadające rodzajowi biznesu danej osoby. Było to bardzo trafne posunięcie z jego strony – każdy czuł się potraktowany (przynajmniej w jakimś stopniu) indywidualnie i mógł od razu przełożyć wskazówki z prezentacji na swoje własne działania na Facebooku.

 

Całe szkolenie zostało podzielone na kilka bloków tematycznych: zakup powierzchni reklamowej, pixel Facebooka, kreacje reklamowe, Messenger, lejki sprzedażowe oraz analitykę. Z uwagi na zaawansowany poziom szkolenia, skupialiśmy się głównie na zgłębianiu zagadnień trudniejszych do opanowania lub takich, które mogą dać nam realną przewagę konkurencyjną nad innymi reklamodawcami.

To, co szczególnie zyskało moje uznanie, to zaprezentowane przez Szymona tzw. pro tipy targetowania. Niejednokrotnie w swojej pracy na koncie Menadżera reklam na Facebooku spotkałam się z problemem braku pomysłu na dotarcie do konkretnej grupy osób z komunikatem reklamowym. Wielu reklamodawców zastanawia się: jak dotrzeć do osób zamożnych, albo tych, które uczestniczą w targach? Jak trafić do właścicieli firm, skoro mało kto uzupełnia na swoim profilu rubrykę z wykonywanym zawodem czy pozycją w firmie? Na te i inne pytania dostaliśmy wyczerpującą odpowiedź wraz z kilkoma przykładami zastosowania w reklamach na Facebooku. Moim zdaniem Szymon przedstawił bardzo świeże i miejscami nieoczywiste spojrzenie na wiele tych kwestii. Niewątpliwie była to jedna z najbardziej kreatywnych części szkolenia.

Duża część prezentacji dotyczyła zaawansowanych narzędzi dostępnych na Facebooku – zaczynając od Messengera, przez Facebooka Analyticsa, aż na botach skończywszy. Dla wielu osób były to nowe tematy, a z sali padały liczne pytania. Każdy przecież chciał wynieść ze szkolenia jak najwięcej. Jeśli chodzi o boty na Messengerze, ich funkcję oraz praktyczne wykorzystanie w biznesie, otrzymaliśmy ogrom ciekawych informacji. Dowiedzieliśmy się jak przekuć użytkowników w prawdziwie lojalnych konsumentów korzystając z dobrodziejstwa właśnie Facebookowego komunikatora.

Warto podkreślić, że podczas szkolenia często mogliśmy podpatrzeć konfigurację kampanii, reklam, grup docelowych czy ustawień przeprowadzanych „na żywo” – dzięki temu my, jako uczestnicy mogliśmy od razu zobaczyć, gdzie kliknąć, żeby uzyskać dany cel. Nagle interfejs Facebooka okazał się bardzo prosty i intuicyjny, a ustawienie danego elementu nie przysparzało najmniejszego problemu 😊

Podczas szkolenia mieliśmy okazję zapoznać się również z materiałami dodatkowymi, które mogliśmy zgłębić na spokojnie po jego zakończeniu. Było to doskonałe uzupełnienie tego, o czym dowiedzieliśmy się podczas spotkania. Jestem przekonana, że wiedza wyniesiona ze szkolenia znajdzie zastosowanie we wszystkich działaniach na Facebooku prowadzonych przeze mnie obecnie oraz w przyszłości.

 

Anita Pruchniak
SEM Specialist. Wysokie ROI i konkretne konwersje to jej główne cele. W ich osiąganiu pomagają jej zdobyte certyfikacje, których grono stale się powiększa. A jaka jest Twoja super moc?

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...