Szał urządzeń mobilnych ciągle trwa. Nawet osoby starsze przekonują się do smartfonów. Wiele osób młodych i w średnim wieku poza smartfonem ma także tablet. Rośnie liczba zakupów dokonywanych przez internet oraz coraz więcej osób kupuje na urządzeniach mobilnych.
Obecnie na urządzeniach mobilnych mamy reklamy w wyszukiwarce tekstowej, na stronach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych. Google wyszło naprzeciw zarówno sprzedawcom jak i kupującym. Poszukując produktu na smartfonie, często korzysta się z wyszukiwarki graficznej. Potencjalny klient chce zobaczyć jak wyglądają wszystkie możliwości wyboru albo szuka tego „co mu wpadnie w oko”. Jednak przeglądając w ten sposób produkty nie dostaje się informacji o ich cenie czy marce. Co zrobiło Google? Dodało nową funkcjonalność w swojej wyszukiwarce graficznej – reklamy!

To kolejne miejsce, w którym sklepy mogą pokazać swoją ofertę. Reklamy wyświetlają się ponad znalezionymi grafikami. Zawierają informację o cenie, nazwie produktu i sklepu. Po kliknięciu w łatwy sposób można znaleźć się w witrynie sprzedawcy i dokonać zakupu. Dodatkową możliwością jest filtrowanie produktów, które wyświetlają się w ramach reklamy. Ponad sekcją z propozycjami znajdują się różne cechy według, których można wyselekcjonować to, co chce się oglądać.
Uruchomienie takich reklam nie jest trudne. Będą się one wyświetlały automatycznie w ramach sieci wyszukiwania Google. Jedynym warunkiem jest posiadanie aktywnego konta w Google Zakupy z plikiem produktowym.
Tak naprawdę, Google nie dodaje żadnej super nowości. Jest to rozszerzenie już obecnego modułu kampanii produktowej – reklamy zakupowej.