Wyświetlanie produktów odzieżowych w wynikach Google – sprawdź to nowe rozwiązanie

Marek Stokowski
Marek Stokowski
Archiwum 01.2020
 
Wyświetlanie produktów odzieżowych w wynikach Google – sprawdź to nowe rozwiązanie

Wyświetlanie produktów odzieżowych w Google
Sprawdź to nowe rozwiązanie

Google regularnie przyzwyczaja nas, do ciągłych zmian wyglądu wyników wyszukiwania. Zazwyczaj odbywa się to poprzez rozbudowanie przestrzeni na Google Ads lub dodawanie widżetów odpowiadających za wyświetlanie informacji. Po wpisaniu wielu fraz o intencji informacyjnej, pojawiają się na samej górze wyników pola z informacją. 15 stycznia 2020 roku Google na swoim blogu przekazało informację dt. wdrażania kolejnej nowej funkcjonalności – https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/. W artykule tym, Google deklaruje, że stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników szukających ciuchów, butów oraz dodatków odzieżowych w wynikach Google.

 

Nowy listing produktów

Sposobem na ułatwienie znalezienia interesujących produktów, jest wdrożenie przez Google dodatkowego listingu produktów. Ma to na celu ułatwienie dotarcia do produktów wielu sklepów internetowych i porównanie ich. Rozwiązanie to wdrożone jest obecnie tylko dla wyników mobilnych dla wyszukiwań w Stanach Zjednoczonych (w języku angielskim). W Polsce nie jest to jeszcze dostępne. Dodanie tego rozwiązania na pozostałe kraje i języki to zapewne kwestia czasu. Google deklaruje także rozwinięcie tego rozwiązania na inne kategorie produktowe.

 

listing odzieży google
Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/

 

 

Sposób działania

W jaki sposób działa w/w listing i czym różni się od wyników kampanii produktowej Google Ads? Najważniejszą różnicą jest fakt, iż obecność w nowo powstałych wynikach jest darmowa. Google indeksuje i regularnie aktualizuje produkty ponad miliona sklepów internetowych w USA.

 

Źródło: https://www.blog.google/products/search/new-way-find-clothes-shoes-and-more-search/

 

Więcej informacji na temat rodzajów produktów, które mogą pojawiać się w nowo powstałym listingu – można przeczytać pod adresem https://support.google.com/merchants/answer/9668403. Dotyczy to głównie właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą zweryfikować, czy ich produkty mają szansę pojawić się w w/w listingu.

Funkcjonalność taka ma szansę stać się popularna wśród użytkowników Google, którzy planują zakupy przez internet. Warto jednak wspomnieć o tym, że po raz kolejny Google wdraża rozwiązanie, które przesunie naturalne wyniki wyszukiwania niżej. Pozostaje także pytanie, czy obecność produktów w listingu nie zacznie być w przyszłości płatna? 

 

Marek Stokowski
Były pracownik na stanowisku SEO Specialist w DevaGroup, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry