Znikające lajki na Facebooku

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 10.2012
 

Lajk powinien pochodzić od osoby naprawdę zainteresowanej tematem. Niestety, nie zawsze tak jest – wiele lajków w obrębie Facebooka jest przypadkowych. Specjaliści z działu Facebook Security postanowili jakoś to wszystko okiełznać. Ale jak?

Właśnie powstały automatyczne mechanizmy, które usuną kliknięcia „Lubię to!” zebrane dzięki oszustwom, fake’owym kontom, nierealnym użytkownikom masowo kupionym lajkom. Strony, które praktykowały takie działania niestety zostana ukarane, czyli starcą pewien % fanów. Sztuczne nabijanie liczby fanów to stara metoda, ale teraz jak widać, zbliża się jej kres, a przynajmniej opłakane skutki.

Na dłuższą metę jednak ta metoda może być pozytywna, gdyż wzrosną wskaźniki zaangażowania na profilach i firmy będą mialy tylko prawdziwych fanów i zwolenników. Nikt przypadkowy nie znajdzie się już wśród lajkujących. Teraz także zdobywanie fałszywych fanów będzie utrudnione, a takie praktyki będą wiązały się ze sporym ryzykiem.

Jaki wniosek z tego? Marki powinny zadbać o prawdziwych faów, ambasadorów marki, ludzi, którzy naprawdę darzą firmę pozytywnymi emocjami i zdobywać tych fanów jak najwięcej.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 3,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry