Chitika, firma zajmująca się reklamą internetową, przeprowadziła badania, które dowiodły, że coraz więcej wyszukiwań to wyszukiwania lokalne. Tendencja ta dotyczy wyszukiwarki Google, które zdecydowanie dominuje pod względem liczby wyszukiwań lokalnych.
Badania firmy Chitika pokazują udział wyników wyszukiwań lokalnych w trzech wyszukiwarkach: Google, Yahoo i Bing. Chitika wzięła pod uwagę milion wyszukiwań w okresie miedzy 21 a 27 września 2012 roku, skupiając się na tych wynikach, które posiadały odwołania do miejsc, produktów i usług lokalnych. Dane do analizy pochodziły z USA i Kanady.
43% wyników wyszukiwania w Google to wyszukiwania lokalne
Okazało się, że 43% wyników wyszukiwania w Google to wyszukiwania lokalne, zaś w wyszukiwarkach Yahoo i Bing wyszukiwania lokalne obejmowały tylko 25% wszystkich wyszukiwań. Jeszcze dwa lata temu Google informowało, że tylko 20% wyników wyszukiwania to zapytania lokalne, tak więc możemy mówić o znaczącym wzroście liczby wyszukiwań lokalnych. Użytkownicy Google częściej niż osoby korzystające z innych wyszukiwarek poszukiwali informacji związanych z rynkiem lokalnym.
Google wyróżnia się także pod względem liczby wyszukiwań lokalnych za pomocą urządzeń mobilnych. W przypadku Google wyszukiwania lokalne w urządzeniach mobilnych wyniosły aż 74%.
Zaskakuje niski wynik wyszukiwarki Bing dla zapytań lokalnych w urządzeniach mobilnych, który dotyczył 7% wszystkich wyszukiwaniach lokalnych.
Taka różnica w wynikach pomiędzy Google a pozostałymi wyszukiwarkami może być efektem wprowadzania przez Google zmian w Google Maps, nowych profilami Google+Lokalnie, a także wszelkimi zmianami mającymi ułatwić użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki w urządzeniach mobilnych. Nie od dziś wiadomo, że Google premiuje wyniki lokalne.
Wyszukiwania lokalne to z pewnością przyszłość wyszukiwania. Pozwalają zaistnieć średnim i małym firmom, a użytkownikom dotrzeć do produktów i usług, których poszukują. Dla reklamodawców obecność w wyszukiwania lokalnych to przede wszystkim dotarcie do właściwej grupy docelowej, a także ograniczenie wydatków na reklamę.