Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.
Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę, specjalną reklamę czy akcję rabatową lub konkursową związaną z danym dniem. W tym wpisie opisujemy na co zwrócić uwagę w marcu i które dni mogą okazać się dla marketingowców idealne do uwzględnienia ich w swoich strategiach.
Marzec to wyjątkowy miesiąc – każdy dzień przybliża nas do wiosny, dni stają się coraz dłuższe, a ludzie budzą się powoli do aktywnego życia. W marcu obchodzimy Święto Kobiet, Dzień Mężczyzny, Europejski Dzień Konsumenta, zaczyna się astronomiczna wiosna i zmieniamy czas na letni, w związku z czym mamy więcej światła, czasu i motywacji do działania.
Najważniejsze dni w marcu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:
- 8 marca Dzień Kobiet
- 10 marca Dzień Mężczyzny
- 15 marca Europejski Dzień Konsumenta
- 20 marca Początek Astronomicznej Wiosny
- 26 marca zmiana Czasu Zimowego na Letni
Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzny
W ten szczególny dzień kobiety otrzymują nie tylko goździki czy rajstopy według tradycji. Zbliżające się Święto Kobiet jest doskonałym momentem, aby pomyśleć o reklamie w takich branżach usługowych jak:
- kwiaciarnie,
- sklepy z upominkami,
- sklepy z biżuterią,
- z bielizną,
- z perfumami,
- z książkami,
- akcesoria do telefonów, laptopów czy notebooków.
To również idealny czas na reklamę restauracji – randka przy dobrej kolacji jest zawsze świetnym prezentem. Mężczyźni, chociaż nieco zapomniani, coraz częściej otrzymują prezenty z okazji swojego dnia, np. perfumy, gadżety, gry komputerowe czy książki.
20 marca Początek Astronomicznej Wiosny i Zmiana Czasu z zimowego na Letni
Początek wiosny to czas kiedy ludzie zaczynają spędzać aktywnie czas, przechodzą na diety, myślą o swoim wyglądzie zewnętrznym. Chcą przygotować się do zbliżającego się lata. Marzec to idealny czas na reklamę wszelkich form aktywności, zdrowej żywności, salonów urody. Zachęcamy do działań marketingowych szczególnie:
- salony urody, salony kosmetyczne, SPA, salony fryzjerskie,
- diety, zdrowa żywność,
- sporty, które zazwyczaj uprawiamy na świeżym powietrzu: paintball, tennis, siatkówka,
- sklepy/salony sprzedające rowery.

Potrzebujesz skutecznej reklamy w Internecie?
Tekst aktualizowany.