5 dni ważnych marketingowo – MARZEC

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 03.2017
 
5 dni ważnych marketingowo – MARZEC

5 dni ważnych marketingowo
– MARZEC

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę, specjalną reklamę czy akcję  rabatową lub konkursową związaną z danym dniem. W tym wpisie opisujemy na co zwrócić uwagę w marcu i które dni mogą okazać się dla marketingowców idealne do uwzględnienia ich w swoich strategiach.

Marzec to wyjątkowy miesiąc – każdy dzień przybliża nas do wiosny, dni stają się coraz dłuższe, a ludzie budzą się powoli do aktywnego życia. W marcu obchodzimy Święto Kobiet, Dzień Mężczyzny, Europejski Dzień Konsumenta, zaczyna się astronomiczna wiosna i zmieniamy czas na letni, w związku z czym mamy więcej światła, czasu i motywacji do działania.

 

Najważniejsze dni w marcu, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

  • 8 marca Dzień Kobiet
  • 10 marca Dzień Mężczyzny
  • 15 marca Europejski Dzień Konsumenta
  • 20 marca Początek Astronomicznej Wiosny
  • 26 marca zmiana Czasu Zimowego na Letni

 

Dzień Kobiet i Dzień Mężczyzny

W ten szczególny dzień kobiety otrzymują nie tylko goździki czy rajstopy według tradycji. Zbliżające się Święto Kobiet jest doskonałym momentem, aby pomyśleć o reklamie w takich branżach usługowych jak:

  • kwiaciarnie,
  • sklepy z upominkami,
  • sklepy z biżuterią,
  • z bielizną,
  • z perfumami,
  • z książkami,
  • akcesoria do telefonów, laptopów czy notebooków.

To również idealny czas na reklamę restauracji – randka przy dobrej kolacji jest zawsze świetnym prezentem. Mężczyźni, chociaż nieco zapomniani, coraz częściej otrzymują prezenty z okazji swojego dnia, np. perfumy, gadżety, gry komputerowe czy książki.

 

20 marca Początek Astronomicznej Wiosny i Zmiana Czasu z zimowego na Letni

Początek wiosny to czas kiedy ludzie zaczynają spędzać aktywnie czas, przechodzą na diety, myślą o swoim wyglądzie zewnętrznym. Chcą przygotować się do zbliżającego się lata. Marzec to idealny czas na reklamę wszelkich form aktywności, zdrowej żywności, salonów urody. Zachęcamy do działań marketingowych szczególnie:

  • salony urody, salony kosmetyczne, SPA, salony fryzjerskie,
  • diety, zdrowa żywność,
  • sporty, które zazwyczaj uprawiamy na świeżym powietrzu: paintball, tennis, siatkówka,
  • sklepy/salony sprzedające rowery.

 

Sekcja tło

Potrzebujesz skutecznej reklamy w Internecie?

 

Tekst aktualizowany. 

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry