Artykuły sponsorowane w 2021: poręczny przewodnik

Kinga Edwards
Kinga Edwards
Archiwum 12.2020
 

Artykuły sponsorowane w 2021


- poręczny przewodnik

Rok 2020 zmienił oblicze marketingu. Biznesy, które do tej pory promowały się głównie offline, musiały stosunkowo szybko przystosować się do “nowej rzeczywistości”, w zdecydowanej większości polegającej na działaniach w Internecie. 

Dla wielu firm był to swoisty szok: jak w tak krótkim czasie zbudować świadomość marki w nieodkrytych kanałach online? Co zrobić, by klienci przeszli do online razem z firmą? Jak wyróżnić się w tłumie innych sklepów internetowych? 

Jedną z najprostszych i zarazem najbardziej efektywnych metod promocji są artykuły sponsorowane, dzięki którym relatywnie szybko można puścić w świat informację o danym przedsiębiorstwie, ich produkcie czy ofercie.

Co warto wiedzieć o artykułach sponsorowanych i w jaki sposób mogą wspomóc strategię marketingową w roku 2021? Odsłaniamy kulisy artykułów sponsorowanych w poniższym artykule.  

 

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane są publikacjami, które zostały wykupione, wynegocjowane lub wymienione (na przykład na zasadzie barteru) z portalami w danym sektorze i niszy. Reklamodawcy przygotowują materiały promocyjne dla Wydawców, którzy publikują je na określonych warunkach. 

Artykuły sponsorowane mogą, ale nie muszą, przypominać formą notki prasowe. W zależności od uwarunkowań danego portalu, artykuły sponsorowane mogą obejmować dane zagadnienie w mniej lub bardziej promocyjny sposób, zawierać określoną liczbę linków czy grafik, a także skupiać się na wyszczególnieniu różnych funkcji czy przewag konkurencyjnych.

Sekcja tło

Potrzebujesz profesjonalnej analizy działań konkurencji?

Korzyści artykułów sponsorowanych

Za artykułami sponsorowanymi stoi naprawdę imponująca liczba benefitów – poniżej znajdziesz jedynie wybrane z nich. 

 

Budowa rozpoznawalności marki 

Seria artykułów sponsorowanych na danych temat i przedstawiających Twoją marką w danym świetle może pomóc w budowaniu świadomości marki i jej oferty w Internecie. Jeżeli zdecydujesz się na publikację materiałów na kilku lub kilkunastu stronach, zwiększysz zasięg dotarcia do potencjalnych klientów i sprawisz, że więcej osób będzie w stanie rozpoznać nie tylko nazwę Twojego biznesu, ale i jego specyfikację oraz ofertę. 

 

Szansa na zwiększenie ruchu

Dobrze skonstruowany i napisany w atrakcyjny sposób artykuł sponsorowany to świetna okazja na reklamę oraz… zwiększenie ruchu we własnej witrynie. Jeśli Twój artykuł zachęca do sprawdzenia oferty Twojej firmy na stronie internetowej, w szczegółach opisuje Twoje USP (unique selling points) lub wskazuje na wyróżniki produktu, istnieje szansa, że osoby czytająca publikację sponsorowaną będą chciały zapoznać się z Twoją marką jeszcze lepiej, wchodząc na jej stronę. Zwiększenie ruchu i jego wartości – niemal fearantowane! 

 

Możliwości dla niewielkich budżetów

Nie potrzeba milionów, aby opublikować kilka publikacji sponsorowanych na solidnych portalach. Dobranie odpowiednich miejsc na artykuły sponsorowane to często perspektywa wydania kilkuset złotych. Artykuły sponsorowane to zatem dobra alternatywa do wielu sposobów promocji, które są czasochłonne lub zdecydowanie droższe. 

 

Poprawa parametrów SEO

Odpowiednio zoptymalizowane artykuły sponsorowane niosą za sobą nie tylko ładunek promocyjny, ale i w znaczący sposób mogą przyczynić się do poprawienia pozycji w Google czy wzrostu Domain Rating. Im więcej bardziej wartościowych publikacji, tym więcej możliwości na zwiększenie widoczności Twojej domeny w wyszukiwarkach.

 

Artykuły sponsorowane: na co zwrócić uwagę?

W procesie researchu, zakupu i publikacji artykułów sponsorowanych warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które mogą warunkować sukces Twoich działań.

 

Jakość i przygotowanie artykułu

Zweryfikuj, czy artykuł sponsorowany możesz przygotować własnym nakładem sił, zaangażować w jego przygotowanie osoby z firmy, czy musisz zlecić takie prace na zewnątrz. Niektóre platformy udostępniające listę publikacji oferują także odpłatną pracę copywriterską. Jeżeli potrzebujesz wielu tekstów w krótkim okresie czasu, ten model może działać dla Ciebie najlepiej. 

 

Artykuł sponsorowany czy link reklamowy?

Czy potrzebujesz pełnego artykułu na dany temat, czy wystarczy link w artykule, który jest już opublikowany i rankuje? Każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Publikacja sponsorowana wyczerpie temat w satysfakcjonujący Cię sposób, ale jej przygotowanie zajmuje czas i zasoby. Linki w istniejących artykułach to “szybka piłka”, choć wydźwięk artykułu może nie do końca wpasować się w Twoje preferencje.

 

Weryfikacja portalu

Portal portalowi nierówny. Miejsca publikujące artykuły sponsorowane różnią się niszami, sektorami, cenami, ale i parametrami. Zweryfikuj statystyki każdego portalu, jego ruch i metryki SEO, aby nie kupować przysłowiowego “kota w worku”. Nowoczesne platformy oferujące artykuły sponsorowane pozwalają na sprawdzenie wielu parametrów i wykorzystanie różnych filtrów w celu wyboru najlepszego rozwiązania.

 

Cierpliwość, głupcze!

Efektów publikacji sponsorowanych nie zobaczysz od razu, dlatego oprócz świetnej listy miejsc na artykuły sponsorowane, uzbrój się w cierpliwość i regularną analitykę.

 

Artykuły sponsorowane: gdzie je pozyskać?

Sposobów na pozyskanie miejsc na publikacje sponsorowane jest wiele i mogą różnić się od siebie w zależności od rynku, niszy, języka i specyfiki produktu lub usługi. Wyróżnijmy kilka pomysłów na publikację artykułów sponsorowanych.

 

Bezpośredni kontakt

Masz sporą siatkę kontaktów? Może znasz kogoś, kto pracuje w redakcji portalu lub prowadzi blog w Twoim obszarze? Możesz spróbować wynegocjować gościnną publikację lub umieszczenie Twoich linków w ramach płatnej lub barterowej współpracy. Skalowanie takich działań może być jednak czasochłonne, utrudnione lub po prostu niemożliwe.

 

Manualny outreach

Nie każdy ma to “szczęście”, by posiadać długą bazę kontaktów wysokiej jakości, dlatego niektóre biznesy decydują się na budowanie jej od zera. Wymaga to researchu, sprawdzenia metryk i danych każdej domeny, a także czasu spędzonego na kontakcie, negocjacjach i śledzeniu publikacji, oraz nawiązywaniu relacji. Taka baza będzie jednak odpowiednio zweryfikowana pod branżę i stosunkowo dokładna. 

 

Platformy content marketingu i link buildingu

Istnieje sporo platform, na których możesz zapoznać się z ofertą artykułów sponsorowanych i zakupić zarówno miejsca na dedykowaną publikację, jak i linki w już opublikowanych treściach. Jedną z takich platform jest Linkhouse, oferujący kilkadziesiąt tysięcy ofert wydawców z ponad 20 państw. Wykorzystanie platform daje Ci ogromną elastyczność i swobodę w doborze odpowiednich miejsc na publikacje sponsorowane, a dodatkowo oszczędza czas i zasoby.

Artykuły sponsorowane a 2021

W dobie transformacji cyfrowej wiele firm musiało zaczynać niemal od początku swoją drogę z obecnością w Internecie, mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Ten trend będzie miał się naprawdę dobrze w roku 2021, a rola content marketingu i SEO jest w tym procesie nieoceniona. Właśnie dlatego artykuły sponsorowane nie tylko powinny, ale właściwie muszą, być częścią strategii firm, które chcą zaistnieć w świecie online.

 

Kinga Edwards
W Linkhouse wspiera działania marketingowe i PR. Wielbicielka dobrego contentu i jeszcze lepszej dystrybucji. Wierzy, że PR i SEO mogą tworzyć duet idealny.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 4,44 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991