BoxOfAds, czyli jak zacząłem podglądać reklamy konkurencji

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 07.2015
 

Jakiś czas temu moje poszukiwanie alternatywy dla moat.com i rozczarowanie brakiem danych dla polskich reklam  w similarweb.com spowodowało, że trafiłem na BoxOfAds. Potrzebowałem narzędzia, które po wskazaniu reklamodawcy pokazywało jego przeszłe i aktualne reklamy displayowe. Oczywście weterani branży wiedzą, że podobne dane nt. reklam AdWords można znaleźć w Semstorm ale to tylko dane z wyszukiwarki, mi potrzebne były konkretne reklamy graficzne.

Nie było łatwo

Narzędzie, niestety, jest przewidziane dla dużych graczy – świadczy o tym i cena i sposób uruchomnienia triala. Darmowy trial wymaga podania numeru karty kredytowej i trwa szalone 3 dni, musimy też aktywnie zrezygnować z triala aby nie została naliczona opłata.  Od razu napiszę, że na pochwałę zasługuje suport, opieka nad kontem jest wysokiej jakości.  Narzędzie obejmuje reklamy PPV i Display, ja z racji ścisłej specjalizacji i celu skupiam się dziś na Display.

Podgląd reklam konkurencji

Nie czuje się na tyle ekspertem od BoxOfAds aby nazwać ten tekst recenzją, po prostu chciałem Wam zaprezentować możliwości. Nic tak tego nie odda, jak poniższe zrzuty ekranowe ( data wykonania 14.06.2015).Poniżej kilka przykładów raportów i zastosowań.

Zobaczmy kto reklamuje się na onet.pl:

1

Wykryte reklamy nokaut.pl

2

Raport dla stron pasujących do „Google”:

3

Raport reklam wykrytych na mobiletrends.pl

5

Oraz część raportu dotyczącego detali wydawcy:

6

Ciekawy raport stron docelowych dla Google Store

7

W samym narzędziu jest tego zdecydowanie więcej i wiem, że nie udało mi się pokazać nawet połowy ciekawych raportów. Generalnie całość nadaje się idealnie do pracy większej agencji czy analityka, który śledząc aktywność reklamodawcy może lepiej prowadzić swoje kampanie, proponować klientom docelowym lepsze kampanie niż te które widzi a także odkrywać – co dla mnie najważniejsze – całe kampanie, źródła ruchu,  landing pages(!) i wzory reklam.

Na sam koniec zostawiłem małą perełkę – narzędzie jest naszej rodzimej produkcji, za całość odpowiada firma z Wrocławia i polski zespół (https://www.boxofads.com/about-us.php) co bardzo cieszy. Firma celuje w rynki globalne, ale od niedawna mamy dostępne  dane z Polski.

 

 

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener Google Ads oraz Certyfikowany Specjalista Ads i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry