06.09.2018 Google w swojej polskiej siedzibie zorganizowało konferencję dotyczącą nowych opcji dostępnych dla użytkowników rozwiązań reklamowych od Giganta z Mountain View. Był to największy Kickoff nowości Google w historii oraz zbiegł się z 20 urodzinami Giganta. Nowości było ponad 100. Jak nie trudno się domyślić taka duża dawka nowości dotyczyć będzie każdego aspektu reklamowania się w rozwiązaniach Google czyli:
- Search
- Display
- Youtube
- Doubleclick
Podczas prezentacji widać było, że Google coraz szybciej skłania się ku pełnej automatyzacji choć niektóre narzędzia służą również pomocy przy ręcznych optymalizacjach. Jak na razie to człowiek dalej jest i będzie głównym mózgiem wszystkich operacji. Zaprezentowane narzędzia odnosiły się do: atrybucji, automatyzacji części czynności, nowych typów strategii ustalania stawek, opcji dostępnych w panelu adwords. Oprócz nowych rzeczy widać też można było zmianę w postaci coraz większej unifikacji produktów z rodziny Google Ads. Ma to pozwolić na efektywniejsze wykorzystanie możliwości platformy. Duży nacisk został położony również na odbiorców gdyż odpowiednia segmentacja użytkowników ma nam dać w przyszłości dużo lepszy wgląd w ludzi, którzy odwiedzają naszą stronę.
Podczas opisów nowości były również ukazane sposoby działania nowych „ficzerów” oraz jak postępować z nimi wg dobrych praktyk Google, czyli jak wiadomo najbardziej efektywnie. Nowe opcje z kolei na pewno przypadną do gustu starym wyjadaczom Adwords, gdyż często zdarzyło mi się słyszeć, że fajnie by było gdyby była taka opcja. Opierając się na zdobytym doświadczeniu wiem, że większość rzeczy powinna przypaść do gustu zaawansowanym użytkownikom a nowi powinni cieszyć się, że urodzili się w lepszych czasach.
Ograniczające mnie umowy pozwolą powiedzieć mi tylko tyle, że optymalizacja kampanii stanie się nie tyle szybsza pomimo automatyzacji co bardziej skuteczna gdyż nowe funkcje dają nam bardziej szczegółowe informacje, które pomogą nam w skutecznym prowadzeniu kampanii. Pomimo rozmiarów Kickoffa nie możemy mówić w tym przypadku o rewolucji a o dużym impulsie ewolucyjnym oraz ciągłej zmianie w sposobach skutecznego reklamowania się w usługach Google.