Case Study: Synergia działań Facebook & Google Ads – rekordowy wzrost przychodów Fundacji!

Case Study: Synergia działań Facebook & Google Ads – rekordowy wzrost przychodów Fundacji!

Case Study: Fundacja Gajusz
Synergia działań Facebook & Google Ads – rekordowy wzrost przychodów

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja o uwagę użytkownika jest zacięta, pojawia się pytanie: Jak efektywnie wykorzystać potęgę reklamy online, by osiągnąć realne rezultaty? Nasze najnowsze case study udowadnia, że kluczem do sukcesu jest synergia. Prezentujemy historię Fundacji, która, wykorzystując strategię działań Google Ads i Facebook Ads, osiągnęła rekordowy wzrost przychodów.

To opowieść o tym, jak dobrze zaplanowana i zintegrowana kampania reklamowa, wspierana analityką internetową, może nie tylko zwiększyć widoczność w sieci oraz świadomość marki, ale również realnie przełożyć się na realizację najważniejszych celów. Zapraszamy do lektury tego inspirującego case study, które jest dowodem na to, że odpowiednio skoordynowane działania online mogą przynieść niesamowite efekty, w tak szlachetnym celu, jak przekazanie 1,5% na Fundację.

Spis treści:

O naszym Kliencie

Fundacja Gajusz, działająca jako organizacja pożytku publicznego od 20 lutego 1998 roku, została założona z inicjatywy Tisy Żawrockiej-Kwiatkowskiej. Jej priorytetem jest niesienie pomocy dzieciom dotkniętym chorobami oraz przechodzącym przez trudne doświadczenia. W skład fundacji wchodzi zespół oddanych ludzi, którzy nie tylko zapewniają dzieciom profesjonalną opiekę, lecz również otaczają je wsparciem i miłością. Dzięki Fundacji Gajusz wsparcie otrzymuje ponad 1000 rodzin rocznie.

Fundacja Gajusz zwróciła się do naszej Agencji o pomoc zarówno w kampaniach związanych z 1,5% podatku, jak i w budowaniu świadomości społecznej na temat istnienia Fundacji oraz jej podopiecznych.

O naszych działaniach

W DevaGroup rozumiemy, że kluczem do sukcesu w świecie płatnej reklamy / reklamy PPC jest precyzyjne targetowanie i efektywne wykorzystanie budżetu. Nasze działania skoncentrowane były na dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców, z jednoczesnym zapewnieniem wysokiej jakości konwersji.

1. Wzrost świadomości i zaangażowanie społeczności: Kluczowym założeniem naszych działań było zwiększenie świadomości o działalności fundacji, w tym rozpromowanie akcji z przekazaniem 1,5% podatku w ramach rozliczenia PIT. Dzięki licznym konsultacjom podczas planowania działań, a także strategicznemu połączeniu kampanii na Facebooku i Google Ads, udało się wzbudzić zainteresowanie oraz emocjonalne zaangażowanie wśród odbiorców, co przekładało się na liczne lajki, komentarze i udostępnienia.

2. Precyzyjne grupy docelowe i zarządzanie budżetem: Skoncentrowaliśmy się na tworzeniu wielu grup docelowych w zestawach reklamowych, co pozwoliło na skalowanie wyników i jeszcze lepsze zarządzanie budżetem. Dzięki temu oddzielne reklamy były kierowane do specyficznych grup, takich jak onkolodzy, psycholodzy, pracownicy socjalni czy filantropi, co zapewniło maksymalną efektywność z każdej wydanej złotówki.

3. Pełne wykorzystanie potencjału systemu reklamowego Google Ads & Facebook Ads: W działaniach staraliśmy się maksymalnie wykorzystać jego możliwości oraz zachować przestrzeń na przetestowanie tego co bazie naszego doświadczenia sprawdziłoby się najlepiej. Dlatego w Google Ads postawiliśmy praktycznie na każdy format reklamy: od elastycznej reklamy tekstowej w wyszukiwarce, reklam graficznych statycznych i elastycznych, po różne formaty wideo oraz najnowszy wtedy typ kampanii Performance Max. Ten ostatni pomógł nam w dotarciu do większej liczby odpowiednich osób we wszystkich kanałach Google, które praktycznie większość z nas każdego dnia odwiedza. Dodatkowe uzupełnienie pełnej kampanii promocyjnej stanowiły social media. Na Facebooku przetestowaliśmy wiele wariantów reklam: graficznych/ wideo w celu wydzielenia tych najlepszych postów.

4. Stała analiza i optymalizacja: Nie zakończyliśmy pracy na uruchomieniu kampanii. Cały czas monitorowaliśmy i analizowaliśmy wyniki, dokonując niezbędnych zmian na bieżąco. Kiedy nagle pojawiły się wyzwania, takie jak ograniczenia w kampaniach czy nieprawidłowe interpretowanie numeru KRS przez system Google Ads, dzięki sprawnemu i skutecznemu działaniu, odpowiednio zareagowaliśmy, optymalizując prowadzone kampanie.

5. Elastyczność i innowacyjność: Zawsze byliśmy gotowi do szybkiego reagowania i dostosowania strategii, mając w zanadrzu plan B. m.in. dowodem tego są działania na TikToku, gdy napotkaliśmy ograniczenia w reklamach wideo na YouTube. Nasze podejście do reklamy online nie ogranicza się do jednego kanału – jesteśmy elastyczni i otwarci na nowe możliwości w dążeniu do osiągnięcia najlepszych wyników dla naszych klientów.

Podsumowując, nasze działania w DevaGroup charakteryzują się nie tylko fachowym podejściem i specjalistyczną wiedzą, ale również indywidualnym podejściem do każdego klienta, elastycznością w działaniu i ciągłym dążeniem do optymalizacji i poprawy wyników. To wszystko składa się na nasz sukces w realizacji kampanii Google Ads i Facebook Ads, które przynoszą realne i mierzalne efekty dla naszych klientów.

Efekty współpracy

Efekty prowadzonej akcji z wykorzystaniem różnych systemów reklamowych zdecydowanie zaskoczyły Klienta, jak i nas samych! W efekcie odnotowany został blisko 30% wzrost przychodów z rozliczenia PIT względem poprzedniego roku. Zarazem był to też rekordowy przychód w historii Fundacji Gajusz 🙂

Google Ads

  • 54,39%, czyli ponad połowa ruchu została pozyskana ze źródła Google Ads, co potwierdza siłę tego kanału w dotarciu do szerokiego grona odbiorców, jak i jego skuteczność.
  • Ponad 8 000 konwersji, w tym 8 879 kliknięć w kluczowe przyciski na stronie, związane z przekazaniem 1,5% podatku.

fundacja gajusz google ads 1

fundacja gajusz gogle ads 2

Facebook Ads

W ramach płatnych działań na Facebooku uzyskaliśmy efekt 4 582 130 wyświetleń reklam na ekranie, docierając do 1 157 381 unikalnych użytkowników. Pod wpływem reklam, aż 707 314 osób wykonało działania dotyczące strony fundacji, generując 414 konwersji. Posty wykorzystane podczas działań promocyjnych osiągnęły wysokie zaangażowanie na które składały się 3 601 reakcje, 1 876 udostępnienia, a sam post zapisano 76 razy.

Podsumowanie wyników kampanii na Facebooku [03 05.2023]
Podsumowanie wyników kampanii na Facebooku [03-05.2023]

Kampanie na Facebooku stanowiły również świetne uzupełnienie działań innych medium, stanowiąc ⅓ ruchu na stronie.

Facebook Ads jako uzupełnienie innych działań promocyjnych
Facebook Ads jako uzupełnienie innych działań promocyjnych

Podsumowanie

Od pierwszego spotkania wiedzieliśmy, że współpraca z Fundacją Gajusz to będzie coś wyjątkowego! Na czym polega sukces naszej współpracy? Wspólne cele, obustronne zaangażowanie i chęć czynienia dobra. Cieszymy się, że wspólnie udało nam się zrealizować założone cele, co przełożyło się na realną pomoc dla podopiecznych fundacji.

image5
Źródło: Facebook Fundacji Gajusz

 

Nasze działania dla Fundacji Gajusz docenili także sędziowie międzynarodowego konkursu European Agency Awardsprzeczytaj więcej o zwycięskiej kampanii.

 

Dowiedz się więcej o współpracy z Fundacją Gajusz

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Indywidualne podejście - najlepsze wyniki!

Współpracuj z najlepszymi!

Aleksandra Pizoń
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka Google Ads oraz uczestniczka programu Digital Champions Program. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami w Google Ads i Facebook Ads. Uwielbia patrzeć jak przychody Klientów rosną i z zafascynowaniem poszerza horyzonty w marketingu internetowym. Relaksuje się podczas intensywnych wyjazdów i wędrówek po górach. Po intensywnym dniu lubi się zaszyć w kuchni lub wyciszyć z dobrą książką.

Krystian Kubrak
SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google Ads i Google Analytics. Od zawsze związany z digital marketingiem. Zaczynał w obszarze marketing automation, teraz robi reklamy w internetach. Lista interesujących go zagadnień ciągle się poszerza (ostatnio o neuromarketing, psychologię w e-commerce i UX). Prywatnie miłośnik koktajli, na których prowadzi testy A/B i stale optymalizuje je pod kątem smaku.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry