European Agency Awards – wygrana w kategorii: Best Not-for-Profit Campaign

Katarzyna Warzecha
Katarzyna Warzecha
Archiwum 10.2023
 
European Agency Awards – wygrana w kategorii: Best Not-for-Profit Campaign

European Agency Awards – wygrana
w kategorii: Best Not-for-Profit Campaign

Czy zastanawialiście się kiedyś, co tak naprawdę oznacza wygrana w międzynarodowym konkursie? To nie tylko potwierdzenie umiejętności naszych specjalistów i ekspertów, ale też docenienie indywidualnego i nieszablonowego podejścia do każdego Klienta. Zrozumienie specyfiki rynku i problemów, z którymi na co dzień mierzą się organizacje non-profit to tylko jedna z wielu kwestii, która przyczyniła się do naszego sukcesu.

W dzisiejszym wpisie chcemy podzielić się z Wami naszym ogromnym osiągnięciem, a jednocześnie odpowiedzieć na pytanie, dlaczego to wyróżnienie ma dla nas tak duże znaczenie.

Spis treści:

European Agency Awards – o konkursie

European Agency Awards to prestiżowe wyróżnienia, przyznawane przez Don’t Panic Events, które doceniają osiągnięcia agencji z całej Europy. Nagrody przyznawane są agencjom kreatywnym, projektowym, cyfrowym, marketingowym, reklamowym, medialnym i public relations z całej Europy. Sędziowie to czołowi eksperci branżowi, którzy pracują w wielu sektorach, a ocenianie zgłoszeń jest przejrzystym, dwuetapowym procesem, który obejmuje wstępną punktację, punktację i naradę sędziów. Nagrody European Agency Awards to wyróżnienia stanowiące dowód wyjątkowej pracy i zaangażowania agencji w powierzone przez Klientów zadania.

European Agency Awards 2023 Finalist Banner 1024x256

 

O Kliencie: Fundacja Gajusz

Fundacja Gajusz to organizacja pożytku publicznego, która została założona 20 lutego 1998 roku z inicjatywy Tisy Żawrockiej-Kwiatkowskiej. Pomaga dzieciom chorym i po trudnych doświadczeniach. To zespół wspaniałych ludzi, którzy zapewniają dzieciom miłość i profesjonalną opiekę wtedy, kiedy potrzebują tego najbardziej. Dzięki Fundacji wsparcie otrzymuje ponad 1000 rodzin rocznie.

Fundacja Gajusz zgłosiła się do naszej Agencji z prośbą o wsparcie zarówno przy kampaniach dotyczących 1,5% podatku, ale także w budowaniu świadomości obecności Fundacji i jej podopiecznych.

O kampanii: Jak (dzięki sile reklamy) pomóc najbardziej potrzebującym?

Jesteśmy dumni, że nasza praca pomogła innym! Roczne wydatki na leczenie chorych dzieci przekraczają 200 000 funtów. Nasze kampanie pomagają w osiągnięciu tego celu. Jeśli chodzi o takie akcje jak ta – wiemy, że liczy się każda złotówka. Kluczem do sukcesu było lepsze zrozumienie organizacji naszego Klienta – tego, jakie są ich potrzeby, a co za tym idzie, lepsze zrozumienie grupy docelowej.

Dlaczego ta kampania jest dla nas tak ważna? Ponieważ nie postrzegamy siebie tylko jako realizatorów kampanii – zawsze chcemy edukować i sprawić, by nasi Klienci rozumieli sens działań, jakie podejmujemy. W tym przypadku zdobycie wiedzy oznaczało więcej zaoszczędzonych pieniędzy, co bezpośrednio przekłada się na większą pomoc dla dzieci.

Wyzwanie

Naszym głównym celem było dotarcie do jak najszerszej publiczności przy jak najmniejszym budżecie, wykorzystując różne kanały promocji, które nawzajem się uzupełniają i tworzą spójną strategię. Dążyliśmy do zaangażowania emocjonalnego odbiorców, co było kluczowe dla sukcesu naszej akcji.

Nie mniej ważne było zwiększenie świadomości o potrzebach, jakie ma Fundacja Gajusz, by móc nieść pomoc potrzebującym podopiecznym. To właśnie dlatego wykorzystaliśmy różnorodne kanały komunikacji, aby dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców i pokazać wspaniałą pracę, którą na co dzień wykonuje Fundacja.

Jesteśmy zaszczyceni, że Fundacja powierzyła nam swój rekordowy budżet na płatną reklamę w Internecie. Jako agencja część kampanii zrealizowaliśmy bezpłatnie.

Cel

  • Edukacja: Zwiększenie świadomości na temat działań fundacji oraz problemu społecznego, jakim jest choroba nowotworowa dziecka.
  • Przeprowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej sytuacji kryzysowych w życiu, edukowanie ludzi o tym, czym są i jak sobie z nimi radzić.
  • Zbiórki: Podnoszenie świadomości na temat potrzeb Fundacji, w szczególności wydatków na leczenie chorych dzieci.
  • Zbieranie funduszy: Uzyskanie najniższego możliwego kosztu odwiedzenia strony internetowej i przekazania darowizny.

Realizacja

Porozmawiajmy o liczbach! Jesteśmy głęboko przekonani, że prowadzenie kampanii może nastąpić jedynie poprzez wdrożenie systemów analitycznych – zaczynaliśmy od wdrożenia Google Analytics 4.

Kampanie edukacyjne – reklamy na Facebooku

Jeśli chodzi o takie akcje jak ta – wiemy, że liczy się każda złotówka. Dzięki sprawnej pracy i alokacji budżetu przeprowadziliśmy dwie akcje promocyjne – zamiast jednej. Zaczęliśmy od Kampanii „Okno” – celem było zebranie minimum 800 leadów z formularza kontaktowego na dedykowanym Landing Page. Osiągnęliśmy to przy budżecie wynoszącym 16 405 zł. Planowany budżet wynosił 35 620 zł.

Dzięki osiągnięciu świetnych wyników pozostała część budżetu mogła zostać przeznaczona na pozyskiwanie kontaktów z formularzy na Facebooku dla kampanii reklamowej „Poradniki”. Wykorzystaliśmy spostrzeżenia zebrane w poprzedniej kampanii, ale zdecydowaliśmy się na inne podejście – dzielenie się wiedzą.

Google Ads

Kampania zawsze jest pod stałym nadzorem Specjalistów w DevaGroup. Dlatego, gdy kampanie wideo w Google Ads skierowane na zwiększenie zasięgu i widoczności zostały zablokowane z powodu kwestii związanych ze zdrowiem – mogliśmy od razu zareagować.

Kolejnym problemem, który udało się pokonać dzięki stałemu monitorowaniu kampanii i uporowi w kontakcie z supportem Google, były niektóre kampanie GDN/Discovery/Performance Max. Zostały one ograniczone, ponieważ numer KRS został błędnie uznany za numer telefonu, który nie może być ujawniony w treści reklamy. Po kilku odwołaniach, dzięki wytrwałości udało nam się rozwiązać ten problem i uzyskać ręczne zatwierdzenie kampanii.

Problemy związane z emisją reklamy w Google Ads ograniczyły możliwość dotarcia do szerszej publiczności, dlatego od razu przeanalizowaliśmy możliwości promocji na innych kanałach reklamowych i zaproponowaliśmy naszemu Klientowi działania reklamowe na TikToku.

Reklamy na TikToku – TikTok Ads

Jak dotarliśmy do 500 000 użytkowników w 9 dni na TikToku przy niewielkim budżecie? Zaczęliśmy od zera – na początku zależało nam, aby założyć, zbudować i rozwijać obecność Fundacji na zupełnie nowej platformie. Główny cel tym razem był inny – skupiliśmy się na przekazaniu darowizn na rzecz Fundacji.

Naszym celem było dotarcie do jak największej liczby osób i osiągnięcie silnego zaangażowania użytkowników w publikowane treści. Przeprowadziliśmy Fundację przez cały proces zakładania konta, tworzenia profilu i przygotowań do realizacji płatnej kampanii na TikToku. Wdrożyliśmy kompleksową analitykę w postaci TikTok Pixel. Dzięki temu mogliśmy śledzić ruch na stronie i konwersje.

Działania w postaci płatnych kampanii reklamowych pomogły w rozwoju profilu na TikToku i zdobyciu nowych obserwujących – konto w założeniu ma rozwijać się razem z Fundacją i być jednym z kluczowych narzędzi do kreowania nowych działań w przyszłości.

Kampania 1,5 procent

Wykorzystanie synergii pomiędzy Facebookiem i Google może przynieść potężne rezultaty – dlatego nasza kampania odniosła sukces. Akcja przekazania 1,5% podatku jest niezwykle istotna – to jedno z głównych źródeł finansowania Fundacji Gajusz. Projekt charakteryzuje się dużą konkurencją – każda organizacja non-profit chce wykorzystać tę szansę na pozyskanie środków. Wyciągnęliśmy wnioski z poprzednich kampanii i stworzyliśmy spójny przekaz marketingowy.

Przygotowaliśmy dwa typy kampanii:

  • Kampania angażująca – mająca na celu wywołanie „dowodu społecznego” poprzez skupienie się na ogólnych grupach reklamowych i targetowaniu działań takich jak polubienia, komentarze i udostępnienia. Cel: zwiększenie zaangażowania i stworzenie pozytywnego postrzegania treści wśród docelowych odbiorców.
  • Kampania Konwersyjna – zaprojektowana tak, aby generować określone działania i konwersje. Obejmuje wiele wariantów targetowania, aby skutecznie docierać do różnych segmentów odbiorców. Cel: zachęcenie użytkowników do podjęcia pożądanych działań, takich jak rejestracja, kopiowanie numerów KRS czy wypełnienie formularza.

Dokładny opis wszystkich kampanii znajdziesz w sekcji CASE STUDIES na naszej stronie!

Sukces kampanii

Jesteśmy dumni z naszego zespołu, który świetnie zrozumiał potrzeby Klienta i potrafił przekuć to w realne korzyści dla Fundacji Gajusz.

TikTok

  • Dotarcie do 565 744 unikatowych użytkowników na z komunikatem społecznym
  • 1 430 637 wyświetleń reklam na ekranie aplikacji TikTok
  • Uzyskanie 8 475 ogólnej wartości zaangażowania w reklamach
  • Pozyskanie 272 obserwujących, 2453 polubień oraz odwiedzin 3016 profilu

Facebook Ads

  • W zakładanym na jedną kampanię budżecie, przeprowadziliśmy dwie akcje promocyjne: OKNO oraz PORADNIKI
  • 1200 leadów kontaktowych
  • 1082 dodatkowych kontaktów

Synergia działań Google Ads & Facebook Ads

  • Rekordowa ilość darczyńców, którzy przekazali 1,5 podatku.
  • Dzięki synergii działań CPC osiągnęliśmy wzrost przychodów fundacji o 28% w porównaniu do poprzedniego roku.
  • Blisko 70% ruchu na stronie wygenerowane dzięki kampaniom CPC
  • 9 293 konwersji z Facebook Ads + Google Ads

Podsumowanie

Od pierwszego spotkania wiedzieliśmy, że współpraca z Fundacją Gajusz to będzie coś wyjątkowego! Na czym polega sukces naszej współpracy? Wspólne cele, obustronne zaangażowanie i chęć czynienia dobra.

Niezmiernie cieszymy się, że nasze działania zostały docenione przez sędziów w międzynarodowym konkursie.

Sędziowie European Agency Awards

We were extremely impressed with this campaign. The results they achieved were commendable, and their approach reflects excellent structure. It was especially insightful to observe how they effectively tackled challenges throughout the process.

Kampania dla Fundacji Gajusz otrzymała również nominację w kategorii Best Marketing Campaign.

Dowiedz się więcej, o naszej współpracy z Fundacją Gajusz!

Specjaliści (nie tylko) od reklamy!

To nie wszystko! W konkursie European Agency Awards nominacje otrzymaliśmy również w kategoriach:

Best Event – semKRK#21 BIG
Nie od dziś wiadomo, że semKRK to wyjątkowy event – zauważyli to także sędziowie doceniając organizację i klimat naszego wydarzenia! Sprawdź relację z poprzedniej edycji: semKRK#21 BIG.

Best Agency Culture
Czyli kategoria szczególnie dla nas ważna, gdzie mogliśmy pokazać jak wygląda nasza praca ”od środka”. Sposób w jaki pracujemy na co dzień, możliwości rozwoju, osiągnięcia i benefity to tylko niektóre aspekty brane pod uwagę w tej kategorii.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Indywidualne podejście - najlepsze wyniki!

Współpracuj z najlepszymi!

Katarzyna Warzecha
Content & Marketing Manager. Niepoprawna optymistka, dla której nie ma rzeczy niemożliwych. Entuzjastka wykorzystywania nieszablonowych rozwiązań w Social Mediach. Twórca treści, wróg źle postawionych przecinków. Baczny obserwator, który lubi analizować zachowania konsumentów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (15 głosów, średnia: 4,47 / 5)
Loading...
Przewiń do góry