Facebook Home chce zadomowić się w smartfonach

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2013

W kwietniu Mark Zuckerberg postanowił zagościć w smartfonach systemu Android. Facebook przygotował specjalną aplikację o nazwie Facebook Home przeznaczoną specjalnie dla użytkowników smartfonów. Urządzenia już dawno przestały przypominać klasyczną słuchawkę telefonu, teraz zaczną z kolei przypominać, co słychać u naszych znajomych.

Facebook Home to coś więcej niż klasyczna aplikacja. Ma służyć jako launcher, a więc strona startowa, z którą użytkownicy będą rozpoczynali swój dzień. Jeszcze mocniej integruje się z systemem, będąc odpowiedzią na klasyczne zastosowanie smartfonów i zarzut niektórych przeciwników tych urządzeń. Zuckerberg, jak wiele osób niechętnych smartfonom, również uważa, że smartfony zbyt skupiają się na aplikacjach. Facebook Home ma mieć bardziej ludzką twarz.

Nakładka umożliwia przeglądanie postów i zdjęć znajomych, a także aktywności podejmowanych przez nic na Facebooku. Usługa umożliwia śledzenie strumienia postów na swojej tablicy, ale nie tylko. Mile widziane są wszelkie aktywności – zmiany statusu, powiadomienia o połączeniach, zdarzeniach i innych aplikacjach. Słowem: nic, co ludzkie nie jest Facebookowi obce. Wszelkie aktywności naszych znajomych są systematycznie przekazywane nam. Usługa umożliwia także wysyłanie własnych treści czy SMS-ów.

Facebook Home ma być dostępny w sklepie Google Play od 12 kwietnia, a aplikacja na tablety pojawi się w ciągu kilku miesięcy. To jeszcze nie wszystko. Facebook nawiązał współpracę z firmą HTC, która fabrycznie zainstaluje aplikację w każdym modelu HTC First.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991