Google Discover – nowość w Search Console

Łukasz Suchy
Łukasz Suchy
Archiwum 04.2019
 
Google Discover

Google Discover


Sprawdź, co podoba się Twoim użytkownikom!

Narzędzie Search Console uzupełnione zostało o nowy raport o nazwie Discover, który dostępny jest w panelu narzędzia (sekcja „Skuteczność”):

Google Discover - główny panel

Raport ten dedykowany jest danym i informacjom dot. skuteczności kart, które widoczne są tylko i wyłącznie w obszarze Discover na urządzeniach mobilnych. Są one dostępne m.in. w widoku asystenta Google:

Google Discover

Źródło: support.google.com

Karty Discover są sugerowanymi przez Google treściami, które według algorytmu mogą zainteresować użytkownika danego urządzenia. Ich tematyka dobierana jest całkowicie automatycznie w oparciu o interakcje z aplikacjami i treściami, które w przeszłości wykonał użytkownik. Nie ma tutaj możliwości optymalizacji swoich treści czy wpłynięcia na zwiększenie częstotliwości ich pokazywania w tego typu kartach. Jedynym sprawdzonym sposobem jest publikowanie treści, które mogą faktycznie zainteresować użytkowników danego serwisu.

Z całą pewnością, w tej kwestii bardzo przydatny będzie raport Discover, dostępny jest w Search Console dla witryn, które odnotowały wyświetlenia w tego typu kartach. Raport Discover korzysta ze znanego nam już modułu raportu skuteczności i prezentuje się w formie niemal identycznej. Jedyną różnicą są tutaj dane, które ograniczone zostały tylko i wyłącznie do treści, pokazujących się w kartach Discover na urządzeniach mobilnych:

Google Discover - Search Console

 

Analiza powyższych danych, szczególnie w kwestii klikalności i popularności wśród użytkowników, może ułatwić podjęcie decyzji dotyczącej tego jakiego typu treści tworzyć.

Google rekomenduje, aby na podstronach, które mają być wykorzystywane w Discover, używać obrazów o wysokiej jakości, które mają szerokość co najmniej 1200 pikseli. Grafiki o tych rozmiarach znacząco podnoszą jakość i atrakcyjność miniaturek podstron, jak i samych treści.

Ponadto, warto upewnić się, czy Google ma prawa do wyświetlania w wynikach wyszukiwania, obrazów z serwisu w dużej rozdzielczości. Można to zrobić poprzez wdrożenie w serwisie AMP lub wypełniając ten formularz.

Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/9046777?hl=en

Łukasz Suchy
Senior SEO Specialist. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Dla klientów przygotowuje strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron www, które mają na celu zwiększenie ich efektywności i widoczności.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (14 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991