Google Discover – nowość w Search Console

Łukasz Suchy
Łukasz Suchy
11 kwietnia 2019
Google Discover

Google Discover


Sprawdź, co podoba się Twoim użytkownikom!

Narzędzie Search Console uzupełnione zostało o nowy raport o nazwie Discover, który dostępny jest w panelu narzędzia (sekcja „Skuteczność”):

Google Discover - główny panel

Raport ten dedykowany jest danym i informacjom dot. skuteczności kart, które widoczne są tylko i wyłącznie w obszarze Discover na urządzeniach mobilnych. Są one dostępne m.in. w widoku asystenta Google:

Google Discover

Źródło: support.google.com

Karty Discover są sugerowanymi przez Google treściami, które według algorytmu mogą zainteresować użytkownika danego urządzenia. Ich tematyka dobierana jest całkowicie automatycznie w oparciu o interakcje z aplikacjami i treściami, które w przeszłości wykonał użytkownik. Nie ma tutaj możliwości optymalizacji swoich treści czy wpłynięcia na zwiększenie częstotliwości ich pokazywania w tego typu kartach. Jedynym sprawdzonym sposobem jest publikowanie treści, które mogą faktycznie zainteresować użytkowników danego serwisu.

Z całą pewnością, w tej kwestii bardzo przydatny będzie raport Discover, dostępny jest w Search Console dla witryn, które odnotowały wyświetlenia w tego typu kartach. Raport Discover korzysta ze znanego nam już modułu raportu skuteczności i prezentuje się w formie niemal identycznej. Jedyną różnicą są tutaj dane, które ograniczone zostały tylko i wyłącznie do treści, pokazujących się w kartach Discover na urządzeniach mobilnych:

Google Discover - Search Console

 

Analiza powyższych danych, szczególnie w kwestii klikalności i popularności wśród użytkowników, może ułatwić podjęcie decyzji dotyczącej tego jakiego typu treści tworzyć.

Google rekomenduje, aby na podstronach, które mają być wykorzystywane w Discover, używać obrazów o wysokiej jakości, które mają szerokość co najmniej 1200 pikseli. Grafiki o tych rozmiarach znacząco podnoszą jakość i atrakcyjność miniaturek podstron, jak i samych treści.

Ponadto, warto upewnić się, czy Google ma prawa do wyświetlania w wynikach wyszukiwania, obrazów z serwisu w dużej rozdzielczości. Można to zrobić poprzez wdrożenie w serwisie AMP lub wypełniając ten formularz.

Źródło: https://support.google.com/webmasters/answer/9046777?hl=en

Łukasz Suchy
Senior SEO Specialist. Specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów i kompleksowej weryfikacji serwisów internetowych pod kątem SEO. Dla klientów przygotowuje strategie działań oraz propozycje zmian i optymalizacji stron www, które mają na celu zwiększenie ich efektywności i widoczności.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (12 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991