Edytor AdWords to bezpłatna aplikacja, która pozwala tworzyć i edytować kampanie AdWords w trybie offline oraz przesłać wprowadzone zmiany na nasze konto AdWords. Jest narzędziem wręcz niezbędnym do pracy – dzięki możliwości edycji zbiorczych usprawnia pracę, w znaczny sposób skracając jej czas.
W najnowszej wersji Edytora AdWords automatycznie wykrywane są tylko błędy pisowni w języku angielskim, które podkreślane są na czerwono. Istnieje jednak możliwość dodania do Edytora również i słowika języka polskiego. Jego dodanie sprawi, że sprawdzana będzie również poprawność pisowni słów z języka polskiego. Z całą pewnością warto więc go dodać, ponieważ dzięki temu możemy uniknąć ewentualnych błędów w naszych tekstach reklamowych. A w jaki sposób można go zainstalować w Edytorze AdWords? Poniżej znajduje się krótka instrukcja na ten temat.
Instalacja słownika polskiego w Edytorze AdWords krok po kroku
Aby zainstalować słownik polski w Edytorze AdWords postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Pobierz słownik języka polskiego (plik można pobrać np. tutaj lub tu).
- Zmień rozszerzenie pobranego pliku na .zip.
- Rozpakuj archiwum zip i odszukaj pliki z rozszerzeniem .aff oraz .dic (jeżeli nazwa pliku .dic jest inna niż pliku .aff, zmień je na takie same, pozostawiając przy tym oczywiście niezmienne końcówki rozszerzenia).
- Przenieś pliki aff. i .dic do odpowiedniego folderu ze słownikami w Edytorze AdWords. Lokalizacja tych folderów różni się w zależności od systemu operacyjnego, z którego korzystasz. W Przypadku systemu Windows wygląda ona tak: C:\Users\%NAZWAUŻYTKOWNIKA%\AppData\Local\Google\AdWords Editor\locale\dictionaries\. Dla systemu Mac natomiast tak: /Applications/Google\ AdWords\ Editor.app/Contents/locale/dictionaries/.
- Po przekopiowaniu plików .aff i .dic do odpowiedniego folderu uruchom Edytor AdWords, wybierz menu Preferencje, a następnie Pobierz i Wyświetl.
- W sekcji Język sprawdzania pisowni pojawi się umieszczony przez Ciebie język polski – wybierz go, aby móc z niego korzystać.
Jeżeli powyższe kroki wykonałeś poprawie słownik języka polskiego w Twoim Edytorze AdWords będzie podkreślał na czerwono wszystkie wyrazy, które będą niezgodne z pisownią polską. Dzięki temu Twoje ewentualne błędy w tekstach reklam zostaną natychmiast wychwycone i będziesz mógł je niezwłocznie poprawić.