Instalacja słownika polskiego w Edytorze AdWords

Tomasz Trzósło
Tomasz Trzósło
Archiwum 10.2016

Instalacja słownika polskiego


w Edytorze AdWords

Edytor AdWords to bezpłatna aplikacja, która pozwala tworzyć i edytować kampanie AdWords w trybie offline oraz przesłać wprowadzone zmiany na nasze konto AdWords. Jest narzędziem wręcz niezbędnym do pracy – dzięki możliwości edycji zbiorczych usprawnia pracę, w znaczny sposób skracając jej czas.

W najnowszej wersji Edytora AdWords automatycznie wykrywane są tylko błędy pisowni w języku angielskim, które podkreślane są na czerwono. Istnieje jednak możliwość dodania do Edytora również i słowika języka polskiego. Jego dodanie sprawi, że sprawdzana będzie również poprawność pisowni słów z języka polskiego. Z całą pewnością warto więc go dodać, ponieważ dzięki temu możemy uniknąć ewentualnych błędów w naszych tekstach reklamowych. A w jaki sposób można go zainstalować w Edytorze AdWords? Poniżej znajduje się krótka instrukcja na ten temat.

Instalacja słownika polskiego w Edytorze AdWords krok po kroku

Aby zainstalować słownik polski w Edytorze AdWords postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

  1. Pobierz słownik języka polskiego (plik można pobrać np. tutaj lub tu).
  2. Zmień rozszerzenie pobranego pliku na .zip.
  3. Rozpakuj archiwum zip i odszukaj pliki z rozszerzeniem .aff oraz .dic (jeżeli nazwa pliku .dic jest inna niż pliku .aff, zmień je na takie same, pozostawiając przy tym oczywiście niezmienne końcówki rozszerzenia).
  4. Przenieś pliki aff. i .dic do odpowiedniego folderu ze słownikami w Edytorze AdWords. Lokalizacja tych folderów różni się w zależności od systemu operacyjnego, z którego korzystasz. W Przypadku systemu Windows wygląda ona tak: C:\Users\%NAZWAUŻYTKOWNIKA%\AppData\Local\Google\AdWords Editor\locale\dictionaries\. Dla systemu Mac natomiast tak: /Applications/Google\ AdWords\ Editor.app/Contents/locale/dictionaries/.
  5. Po przekopiowaniu plików .aff i .dic do odpowiedniego folderu uruchom Edytor AdWords, wybierz menu Preferencje, a następnie Pobierz i Wyświetl.
  6. W sekcji Język sprawdzania pisowni pojawi się umieszczony przez Ciebie język polski – wybierz go, aby móc z niego korzystać.

Jeżeli powyższe kroki wykonałeś poprawie słownik języka polskiego w Twoim Edytorze AdWords będzie podkreślał na czerwono wszystkie wyrazy, które będą niezgodne z pisownią polską. Dzięki temu Twoje ewentualne błędy w tekstach reklam zostaną natychmiast wychwycone i będziesz mógł je niezwłocznie poprawić.

 

Tomasz Trzósło


Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991