Zaawansowany Edytor Google AdWords: Formula Words

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2016

AdWords Edytor  (AWE)  ma wiele świetnych funkcji. Jedną z nich jest Formula Words (słowa ze wzoru), które pozwalają wprowadzić zaawanasowane zmiany na naszych kontach. Stosując je, znajdziemy i zamienimy treści w kampaniach, oszczędzimy czas, unikniemy niepotrzebnych literówek oraz stworzymy bardzo wyspecjalizowane kampanie.

Jak działają Formula Words

Ujmując w skrócie, za pomocą Formula Words możemy zmieniać zawartość różnych pól w kampanii na elementy znajdujące się w innych polach. Formula Words odpowiadają tekstowi w określonej kolumnie w Edytorze. Na przykład słowo [campaign] jest słowem ze wzoru odpowiadającym tekstowi widocznemu w kolumnie Kampania w zaznaczonym wierszu.  Należy pamiętać, że słowa ze wzoru działają tylko po wpisaniu w polu Zastąp tekst.

Oto wszystkie dostępne Formula Words w AWE:

[account] – nazwa konta
[campaign] – nazwa kampanii
[adgroup] – nazwa grupy reklam
[keyword] – tekst słowa kluczowego
[headline] – nagłówek reklamy
[description1] – 1. linia tekstu reklamy
[description2] – 2. linia tekstu reklamy
[displayUrl] – tekst wyświetlanego adresu URL
[finalURL] – tekst końcowego adresu URL
[field] – oryginalny tekst pola, które zmieniasz

Kroki, jakie należy wykonać, aby wykorzystać Formula Words:

– Wybieramy elementy, które chcemy edytować.
– Wchodzimy do menu „Edycja”>”Zamień tekst”.
– W polu „Znajdź tekst” wpisujemy teksty, który chcemy zastąpić.
– Nowy tekst wpisujemy w polu „Zamień na”.
– Klikamy „Zamień”.

Formula_Words

Dodatkowo, jeśli nie chcesz edytować oryginalnych elementów, zaznacz pole Zduplikuj wybrane wiersze. Formuły możemy zastosować zarówno w polu „Znajdź tekst” jak i „Zamień na”.

Formula Words w praktyce

Oto przykładowe zastosowania funkcji Formula Words w codziennej pracy nad kontami.

1. Nazwa konta, kampanii, grupy reklamowej do tekstu reklamy

Przygotowujemy kampanię dla sklepu ze sprzętem RTV. Przykładowo grupy reklamowe zawierają numery katalogowe produktów. W każdej grupie reklamowej mamy reklamę, ale jej nagłówek jest zbyt ogólny np. Samsung . Aby móc szybko umieścić numery katalogowe w nagłówku reklamy tekstowej, stosujemy Formula Words.

Przed:

Kampania

Grupa reklamowa

Nagłówek

TelewizoryUE32J400Samsung

Wykonaj działanie w: Nagłówek
Znajdź tekst:[headline]
Zamień na: [headline] [adgroup]

Po:

Kampania

Grupa reklamowa

Nagłówek

TelewizoryUE32J400Samsung UE32J400

 

2. Nazwa konta, kampanii lub grupy reklamowej do słowa kluczowego

Przykładowo w kampanii znajdują się grupy reklamowe dla poszczególnych miejscowości i generyczne słowa kluczowe. Aby słowa kluczowe zawierały nazwę miejscowości, stosujemy Formula Words.
Przed:

Grupa reklamowa

Słowa kluczowe

Rzeszówwózek dziecięcy
Przemyślfotelik dziecięcy

Wykonaj działanie w: Słowa kluczowe
Znajdź tekst: [keyword]
Zamień na: [keyword] [adgroup]

Po:

Grupa reklamowa

Słowa kluczowe

Rzeszówwózek dziecięcy Rzeszów
Przemyślfotelik dziecięcy Przemyśl

 

3. Konto, kampania, grupa reklamowa w końcowym URLu

Dzięki Formula Words możemy  w szybki sposób przygotować UTMy dla słów kluczowych. Najpierw korzystamy z funkcji Dołącz tekst do każdego adresu URL, gdziemy dodajemy wszystkie UTMy z szablonową wartością. Kolejny krok do zastąpienie tej wartości przy użyciu Formula Words.

formula_3

Jak widać, dzięki zastosowaniu Formula Words nie musimy przygotowywać kampanii w Excelu. Praca nad  bardzo rozbudowanymi kampaniami  staje prostsza i przyjemniejsza.

Zaprezentowaliśmy podstawowe przykłady użycia Formula Words.  Jeszcze więcej informacji znajdziesz w artykule supportu. Jeśli znasz ciekawe zastosowania Formula Words, podziel się z nami w komentarzu.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991