AdWords Edytor (AWE) ma wiele świetnych funkcji. Jedną z nich jest Formula Words (słowa ze wzoru), które pozwalają wprowadzić zaawanasowane zmiany na naszych kontach. Stosując je, znajdziemy i zamienimy treści w kampaniach, oszczędzimy czas, unikniemy niepotrzebnych literówek oraz stworzymy bardzo wyspecjalizowane kampanie.
Jak działają Formula Words
Ujmując w skrócie, za pomocą Formula Words możemy zmieniać zawartość różnych pól w kampanii na elementy znajdujące się w innych polach. Formula Words odpowiadają tekstowi w określonej kolumnie w Edytorze. Na przykład słowo [campaign] jest słowem ze wzoru odpowiadającym tekstowi widocznemu w kolumnie Kampania w zaznaczonym wierszu. Należy pamiętać, że słowa ze wzoru działają tylko po wpisaniu w polu Zastąp tekst.
Oto wszystkie dostępne Formula Words w AWE:
[account] – nazwa konta
[campaign] – nazwa kampanii
[adgroup] – nazwa grupy reklam
[keyword] – tekst słowa kluczowego
[headline] – nagłówek reklamy
[description1] – 1. linia tekstu reklamy
[description2] – 2. linia tekstu reklamy
[displayUrl] – tekst wyświetlanego adresu URL
[finalURL] – tekst końcowego adresu URL
[field] – oryginalny tekst pola, które zmieniasz
Kroki, jakie należy wykonać, aby wykorzystać Formula Words:
– Wybieramy elementy, które chcemy edytować.
– Wchodzimy do menu „Edycja”>”Zamień tekst”.
– W polu „Znajdź tekst” wpisujemy teksty, który chcemy zastąpić.
– Nowy tekst wpisujemy w polu „Zamień na”.
– Klikamy „Zamień”.
Dodatkowo, jeśli nie chcesz edytować oryginalnych elementów, zaznacz pole Zduplikuj wybrane wiersze. Formuły możemy zastosować zarówno w polu „Znajdź tekst” jak i „Zamień na”.
Formula Words w praktyce
Oto przykładowe zastosowania funkcji Formula Words w codziennej pracy nad kontami.
1. Nazwa konta, kampanii, grupy reklamowej do tekstu reklamy
Przygotowujemy kampanię dla sklepu ze sprzętem RTV. Przykładowo grupy reklamowe zawierają numery katalogowe produktów. W każdej grupie reklamowej mamy reklamę, ale jej nagłówek jest zbyt ogólny np. Samsung . Aby móc szybko umieścić numery katalogowe w nagłówku reklamy tekstowej, stosujemy Formula Words.
Przed:
Kampania | Grupa reklamowa | Nagłówek |
Telewizory | UE32J400 | Samsung |
Wykonaj działanie w: Nagłówek
Znajdź tekst:[headline]
Zamień na: [headline] [adgroup]
Po:
Kampania | Grupa reklamowa | Nagłówek |
Telewizory | UE32J400 | Samsung UE32J400 |
2. Nazwa konta, kampanii lub grupy reklamowej do słowa kluczowego
Przykładowo w kampanii znajdują się grupy reklamowe dla poszczególnych miejscowości i generyczne słowa kluczowe. Aby słowa kluczowe zawierały nazwę miejscowości, stosujemy Formula Words.
Przed:
Grupa reklamowa | Słowa kluczowe |
Rzeszów | wózek dziecięcy |
Przemyśl | fotelik dziecięcy |
Wykonaj działanie w: Słowa kluczowe
Znajdź tekst: [keyword]
Zamień na: [keyword] [adgroup]
Po:
Grupa reklamowa | Słowa kluczowe |
Rzeszów | wózek dziecięcy Rzeszów |
Przemyśl | fotelik dziecięcy Przemyśl |
3. Konto, kampania, grupa reklamowa w końcowym URLu
Dzięki Formula Words możemy w szybki sposób przygotować UTMy dla słów kluczowych. Najpierw korzystamy z funkcji Dołącz tekst do każdego adresu URL, gdziemy dodajemy wszystkie UTMy z szablonową wartością. Kolejny krok do zastąpienie tej wartości przy użyciu Formula Words.
Jak widać, dzięki zastosowaniu Formula Words nie musimy przygotowywać kampanii w Excelu. Praca nad bardzo rozbudowanymi kampaniami staje prostsza i przyjemniejsza.
Zaprezentowaliśmy podstawowe przykłady użycia Formula Words. Jeszcze więcej informacji znajdziesz w artykule supportu. Jeśli znasz ciekawe zastosowania Formula Words, podziel się z nami w komentarzu.