Zaawansowany Edytor Google AdWords: Formula Words

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 04.2016
 

AdWords Edytor  (AWE)  ma wiele świetnych funkcji. Jedną z nich jest Formula Words (słowa ze wzoru), które pozwalają wprowadzić zaawanasowane zmiany na naszych kontach. Stosując je, znajdziemy i zamienimy treści w kampaniach, oszczędzimy czas, unikniemy niepotrzebnych literówek oraz stworzymy bardzo wyspecjalizowane kampanie.

Jak działają Formula Words

Ujmując w skrócie, za pomocą Formula Words możemy zmieniać zawartość różnych pól w kampanii na elementy znajdujące się w innych polach. Formula Words odpowiadają tekstowi w określonej kolumnie w Edytorze. Na przykład słowo [campaign] jest słowem ze wzoru odpowiadającym tekstowi widocznemu w kolumnie Kampania w zaznaczonym wierszu.  Należy pamiętać, że słowa ze wzoru działają tylko po wpisaniu w polu Zastąp tekst.

Oto wszystkie dostępne Formula Words w AWE:

[account] – nazwa konta
[campaign] – nazwa kampanii
[adgroup] – nazwa grupy reklam
[keyword] – tekst słowa kluczowego
[headline] – nagłówek reklamy
[description1] – 1. linia tekstu reklamy
[description2] – 2. linia tekstu reklamy
[displayUrl] – tekst wyświetlanego adresu URL
[finalURL] – tekst końcowego adresu URL
[field] – oryginalny tekst pola, które zmieniasz

Kroki, jakie należy wykonać, aby wykorzystać Formula Words:

– Wybieramy elementy, które chcemy edytować.
– Wchodzimy do menu „Edycja”>”Zamień tekst”.
– W polu „Znajdź tekst” wpisujemy teksty, który chcemy zastąpić.
– Nowy tekst wpisujemy w polu „Zamień na”.
– Klikamy „Zamień”.

Formula_Words

Dodatkowo, jeśli nie chcesz edytować oryginalnych elementów, zaznacz pole Zduplikuj wybrane wiersze. Formuły możemy zastosować zarówno w polu „Znajdź tekst” jak i „Zamień na”.

Formula Words w praktyce

Oto przykładowe zastosowania funkcji Formula Words w codziennej pracy nad kontami.

1. Nazwa konta, kampanii, grupy reklamowej do tekstu reklamy

Przygotowujemy kampanię dla sklepu ze sprzętem RTV. Przykładowo grupy reklamowe zawierają numery katalogowe produktów. W każdej grupie reklamowej mamy reklamę, ale jej nagłówek jest zbyt ogólny np. Samsung . Aby móc szybko umieścić numery katalogowe w nagłówku reklamy tekstowej, stosujemy Formula Words.

Przed:

Kampania

Grupa reklamowa

Nagłówek

TelewizoryUE32J400Samsung

Wykonaj działanie w: Nagłówek
Znajdź tekst:[headline]
Zamień na: [headline] [adgroup]

Po:

Kampania

Grupa reklamowa

Nagłówek

TelewizoryUE32J400Samsung UE32J400

 

2. Nazwa konta, kampanii lub grupy reklamowej do słowa kluczowego

Przykładowo w kampanii znajdują się grupy reklamowe dla poszczególnych miejscowości i generyczne słowa kluczowe. Aby słowa kluczowe zawierały nazwę miejscowości, stosujemy Formula Words.
Przed:

Grupa reklamowa

Słowa kluczowe

Rzeszówwózek dziecięcy
Przemyślfotelik dziecięcy

Wykonaj działanie w: Słowa kluczowe
Znajdź tekst: [keyword]
Zamień na: [keyword] [adgroup]

Po:

Grupa reklamowa

Słowa kluczowe

Rzeszówwózek dziecięcy Rzeszów
Przemyślfotelik dziecięcy Przemyśl

 

3. Konto, kampania, grupa reklamowa w końcowym URLu

Dzięki Formula Words możemy  w szybki sposób przygotować UTMy dla słów kluczowych. Najpierw korzystamy z funkcji Dołącz tekst do każdego adresu URL, gdziemy dodajemy wszystkie UTMy z szablonową wartością. Kolejny krok do zastąpienie tej wartości przy użyciu Formula Words.

formula_3

Jak widać, dzięki zastosowaniu Formula Words nie musimy przygotowywać kampanii w Excelu. Praca nad  bardzo rozbudowanymi kampaniami  staje prostsza i przyjemniejsza.

Zaprezentowaliśmy podstawowe przykłady użycia Formula Words.  Jeszcze więcej informacji znajdziesz w artykule supportu. Jeśli znasz ciekawe zastosowania Formula Words, podziel się z nami w komentarzu.

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry