New/Lost Link Tab i Anchor Text – nowe funkcje w Majestic SEO

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 09.2012

O nowych funkcjach Site Explorera, jednego z najbardziej przydatnych narzędzi do analizy linków, mówiono już kilka dni tygodni. Wczoraj wieczorem nowe funkcjonalności zostały oddane w ręce użytkowników Majestic SEO. W narzędziu pojawiły się nowe funkcje takie jak New Link Tab, Lost link Tab i Anchor Text Tab.

 

 

 

New Link Tab

Dzięki New Link Tab możemy zobaczyć jak wiele nowych linków przybyło do naszej strony i zestawić dane z listą linków, które zostały usunięte. Wykres oraz tabela okazują linki, które zostały po raz pierwszy zaindeksowane w określonym czasie w zależności od tego, czy śledzimy linki wykorzystując dane z historycznego lub świeżego indeksu . Oprócz wykresu możemy prześledzić Citation Flow oraz Trust Flow zarówno dla URL jak i domeny, sprawdzić anchor tekst, a także jaki rodzaj linków otrzymała nasza strona np. Frame – linki z ramek, NoFollow – linki z atrybutem nofollow, Images – linki będące obrazkami, Redirect – przekierowania czy linki Deleted – skasowane.

Lost Link Tab

Lost Link Tab to kolejna ciekawa opcja w funkcji Site Explorer. Daje możliwość śledzenia utraconych linków dzień po dniu. Pokazuje linki, które zostały usunięte w danym dniu, a także typ tych linków. Na przykład jeśli zdecydujemy się na sprawdzenie utraconych backlinków z wykorzystaniem świeżego indeksu to w dniu 18 września Lost Backlinks zaprezentuje nam dane o utraconych linkach w okresie do 15 września.
Lost Link Tab

Anchor Text

Majestic SEO rozwinęło także opcję analizy fraz, na jakie linkowana jest dana strona internetowa. Statystyki dotyczące anchor tekstu są dostępne w postaci wykresu kołowego w zakładce Summary narzędzia Site Explorer. Wizualizacja jest bardzo pomocna w określeniu, jakie słowa kluczowe są pozycjonowane w domenie, a w szczególności na jakie anchor teksty linkuje się konkurencja. Pokazuje pięć najczęściej występujących anchor tekstów, a także procentowy udział danego słowa kluczowego w całkowitej liczbie wszystkich anchor tekstów. Szósta wartość – Other Anchor Text pokazuje procentowy udział pozostałych anchor tekstów. Jeśli klikniemy w odnośnik Anchor Text znajdujący się nad tekstem, zostaniemy przeniesieni do zakładki ze słowami kluczowymi, gdzie będziemy mogli ujrzeć wszystkie linki, które zawierają danych anchor tekst. Zobaczymy ile domen głównych linkuje do naszej strony, używając danego anchora, a także poznamy całkowitą liczbę backlinków, ilość linków usuniętych i posiadających atrybut NoFollow.

Więcej informacji znajduje się na blogu Majestic SEO.

UPDATE

Publikujemy aktualny ranking polskich domen Majestic Milion. Zauważalny jest spadek liczby Referring Subnets, Reffering IPs oraz Referring Domains dla niemalże każdej domeny. Od ostatniej publikacji rankingu nie doszło do zbyt wielu zmian w rankingu polskich domen. Jedną pozycję wyżej znalazła się strona maps.google.pl, a dwa oczka podskoczyło naszemiasto.pl

majestic milion

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991