Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – MAJ

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 04.2017
 
Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – MAJ

Nie przegap -
5 dni ważnych marketingowo - MAJ

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w Maju.

Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – czas na MAJ.  Maj to miesiąc, który jest wyczekiwany przez większość z nas. Pogoda jest coraz lepsza, mamy coraz więcej słońca, w związku z czym spędzamy więcej czasu poza domem. W Maju jest Międzynarodowe Święto Pracy oraz Święto Konstytucji 3 Maja – idealny czas żeby wybrać się gdzieś na długi weekend majowy. 26 Maja obchodzimy Święto Matki.

Najważniejsze dni w Maju, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

1 Maja – Święto Pracy
3 Maja – Konstytucja 3 Maja
17 Maja – Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego 
26 Maja – Dzień Matki
31 Maja – Dzień Rozwoju Intelektualnego

1-3 maja – Majówka

Majówka to czas, kiedy wiele osób korzysta z wolnych dni, łączy je ze sobą tak żeby wydłużyć sobie weekend. W tym roku mamy szczęście – Święto Pracy oraz Konstytucja 3 Maja wypadają w poniedziałek i środę – biorąc tylko jeden dzień urlopu możemy mieć aż 5 wolnych dni. Majówka to idealny czas na odpoczynek na świeżym powietrzu dlatego, jeśli w Twojej ofercie znajdują się sprzęty sportowe, rowery, produkty do biwakowania to warto pomyśleć o promocji nawet tydzień przed.

Majówka to idealny czas dla biur podróży – można przygotować ciekawą ofertę i zachęcić wiele osób do wyjazdu na kilka dni, a nawet tydzień. Odpowiednia reklama i majówkowy rabat zachęcą ludzi do zapoznawania się z ofertą i bookowania swojego urlopu.

Majówka to nie tylko wyjazdy – wiele osób woli zostać w domu, odpocząć, oddać się swojej pasji. W związku z tym początek Maja jest tak naprawdę istotnym czasem dla każdej branży. W tym czasie sklepy stacjonarne są zamknięte  i cały ruch przenosi się w stronę e-commerce. Ważne aby o tym szczególnym czasie nie zapomnieć. Sklepy internetowe o tym wiedzą i już pod koniec kwietnia informują klientów o rabatach i promocjach.

17 Maja – Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego

Dzień znany wcześniej jako Światowy Dzień Telekomunikacji. Będzie to świetna chwila na promocje:

  • – telefonów, akcesoriów do telefonów,
  • – laptopów, notebooków itp.,
  • – dostawców Internetu, telewizji,
  • – sieci telefonii komórkowej.

26 Maja – Dzień Matki

Dzień Matki to bardzo ważne święto dla świata marketingu. W tym czasie kupujemy się mnóstwo kwiatów, podarunków, prezentów – dziękujemy naszym mamom za wszystko co dla nas robią. To najlepszy czas dla :

  • – kwiaciarni internetowych,
  • – sklepów z upominkami,
  • – perfumerii,
  • – drogerii.

Jako promocję można przygotować np: rabat 26%, dostawę gratis, zaproponować specjalne zestawy upominkowe. Warto przygotować specjalną podstronę, na której będą różne inspiracje i pomysły na gotowy prezent. Dobrym pomysłem jest np. promocja: Pamiętaj o Swojej Mamie! Kup jej prezent, a składając zamówienie i zapisując się do naszego newslettera otrzymasz też upominek dla siebie. Użyj kodu: MAMA26.

31 Maja – Światowy Dzień Rozwoju Intelektualnego

W tym dniu warto promować wszelkie materiały edukacyjne, książki, kursy lub warsztaty. Z okazji Dnia Rozwoju Intelektualnego warto zaoferować klientom atrakcyjną zniżkę albo promocję np.: Przy zakupie kursu online, na drugi 50% zniżki, Kup dziś 1 książkę, a drugą dostaniesz gratis – świętujmy ten dzień! lub Zainwestuj w siebie i zapisz się na warsztaty, tylko dzisiaj 31 % taniej – 31 maja obchodzimy Dzień Rozwoju Intelektualnego. 

Podsumowując, Maj to dobry czas na promocje praktycznie każdej branży i każdego produktu:

  • – biur podróży,
  • – agencji zajmujących się aktywnym wypoczynkiem,
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów z upominkami,
  • – sklepów z produktami do biwakowania,
  • – usługi trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – elektroniki,
  • – księgarni,
  • – wszelkich kursów, warsztatów.

Nie zapomnij o Maju!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
Były pracownik w ROI Ekspert na stanowisku SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (7 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry