Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – MAJ

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 04.2017

Nie przegap -


5 dni ważnych marketingowo - MAJ

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w Maju.

Z cyklu 5 dni ważnych marketingowo – czas na MAJ.  Maj to miesiąc, który jest wyczekiwany przez większość z nas. Pogoda jest coraz lepsza, mamy coraz więcej słońca, w związku z czym spędzamy więcej czasu poza domem. W Maju jest Międzynarodowe Święto Pracy oraz Święto Konstytucji 3 Maja – idealny czas żeby wybrać się gdzieś na długi weekend majowy. 26 Maja obchodzimy Święto Matki.

Najważniejsze dni w Maju, o których nie może zapomnieć żaden marketingowiec to:

1 Maja – Święto Pracy
3 Maja – Konstytucja 3 Maja
17 Maja – Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego 
26 Maja – Dzień Matki
31 Maja – Dzień Rozwoju Intelektualnego

1-3 maja – Majówka

Majówka to czas, kiedy wiele osób korzysta z wolnych dni, łączy je ze sobą tak żeby wydłużyć sobie weekend. W tym roku mamy szczęście – Święto Pracy oraz Konstytucja 3 Maja wypadają w poniedziałek i środę – biorąc tylko jeden dzień urlopu możemy mieć aż 5 wolnych dni. Majówka to idealny czas na odpoczynek na świeżym powietrzu dlatego, jeśli w Twojej ofercie znajdują się sprzęty sportowe, rowery, produkty do biwakowania to warto pomyśleć o promocji nawet tydzień przed.

Majówka to idealny czas dla biur podróży – można przygotować ciekawą ofertę i zachęcić wiele osób do wyjazdu na kilka dni, a nawet tydzień. Odpowiednia reklama i majówkowy rabat zachęcą ludzi do zapoznawania się z ofertą i bookowania swojego urlopu.

Majówka to nie tylko wyjazdy – wiele osób woli zostać w domu, odpocząć, oddać się swojej pasji. W związku z tym początek Maja jest tak naprawdę istotnym czasem dla każdej branży. W tym czasie sklepy stacjonarne są zamknięte  i cały ruch przenosi się w stronę e-commerce. Ważne aby o tym szczególnym czasie nie zapomnieć. Sklepy internetowe o tym wiedzą i już pod koniec kwietnia informują klientów o rabatach i promocjach.

17 Maja – Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego

Dzień znany wcześniej jako Światowy Dzień Telekomunikacji. Będzie to świetna chwila na promocje:

  • – telefonów, akcesoriów do telefonów,
  • – laptopów, notebooków itp.,
  • – dostawców Internetu, telewizji,
  • – sieci telefonii komórkowej.

26 Maja – Dzień Matki

Dzień Matki to bardzo ważne święto dla świata marketingu. W tym czasie kupujemy się mnóstwo kwiatów, podarunków, prezentów – dziękujemy naszym mamom za wszystko co dla nas robią. To najlepszy czas dla :

  • – kwiaciarni internetowych,
  • – sklepów z upominkami,
  • – perfumerii,
  • – drogerii.

Jako promocję można przygotować np: rabat 26%, dostawę gratis, zaproponować specjalne zestawy upominkowe. Warto przygotować specjalną podstronę, na której będą różne inspiracje i pomysły na gotowy prezent. Dobrym pomysłem jest np. promocja: Pamiętaj o Swojej Mamie! Kup jej prezent, a składając zamówienie i zapisując się do naszego newslettera otrzymasz też upominek dla siebie. Użyj kodu: MAMA26.

31 Maja – Światowy Dzień Rozwoju Intelektualnego

W tym dniu warto promować wszelkie materiały edukacyjne, książki, kursy lub warsztaty. Z okazji Dnia Rozwoju Intelektualnego warto zaoferować klientom atrakcyjną zniżkę albo promocję np.: Przy zakupie kursu online, na drugi 50% zniżki, Kup dziś 1 książkę, a drugą dostaniesz gratis – świętujmy ten dzień! lub Zainwestuj w siebie i zapisz się na warsztaty, tylko dzisiaj 31 % taniej – 31 maja obchodzimy Dzień Rozwoju Intelektualnego. 

Podsumowując, Maj to dobry czas na promocje praktycznie każdej branży i każdego produktu:

  • – biur podróży,
  • – agencji zajmujących się aktywnym wypoczynkiem,
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów z upominkami,
  • – sklepów z produktami do biwakowania,
  • – usługi trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – elektroniki,
  • – księgarni,
  • – wszelkich kursów, warsztatów.

Nie zapomnij o Maju!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991