Nowości w AdSense – podsumowanie 2014 roku

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 12.2014

AdSense, tak jak inne flagowe produkty, doczekał się w tym roku wielu ulepszeń. Google podsumował je w swoim AdSense Insider, na którego podstawie postaram się przybliżyć kilka z nich:

Ulepszenia pod  multi-screen ( wieloekranowość):

 

  1.  Elastyczne jednostki reklamowe – idealne dla stron wykorzystujących RWD i optymalizujących się pod ruch mobilny. Reklamy po prostu automatycznie dopasowują się do zmian layoutu pod niższe rozdzielczości/inne urządzenia. Więcej informacji
  2. Oceny stron  – od końca 2013 roku w interfejsie AdSense widać oceny i analizy konkretnych podstron i ich wynik jeśli chodzi o optymalizację pod mobile. Wpis na blogu Google
  3. Ulepszenia w kierunku edukacji i budowania stron RWD. Jeśli jesteś developerem lub optymalizujesz AdSense – polecam: Web Fundamentals oraz Web Starter Kit

 

Ulepszenia jednostek reklamowych

 

  1. Jednostki reklamowe dowolnego rozmiaru – Google chwali się ponad 430.000 nowych opcji 😉 Pełen opis możliwości znajduje się tu.
  2. Nowe rozmiary reklam – czyli nasze polskie typowe Billboardy, które pojawiły się do wyboru w AdWords w zatrważających rozmiarach 
    Typ reklamy Rozmiar Limit wielkości pliku Użycie regionalne
    Billboard PL 750 x 100 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce
    Podwójny billboard PL 750 x 200 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce
    Billboard potrójny PL 750 x 300 150 KB Jeden z najczęściej wybieranych rozmiarów reklam w Polsce

 

Nowości na koncie AdSense

 

  1. Dużo lepsza kontrola raportów: filtrowanie po zatwierdzonych reklamach, rozmiarach, powiązane reklamy – więcej w kwietniowym wpisie z bloga AdSense.
  2. To co tygryski lubią najbardziej czyli testy A/B, więcej.

 

Ulepszenia we wtyczce AdSense WordPress i Toolbar AdSense

 

  1. Można teraz podglądać dane z Google Analytics w Google Publisher Toolbar. Dodatek do Chrome pobieramy tu.
  2. Wtyczki AdSense do WordPressa mam nadzieje nikomu nie trzeba przedstawiać. A jeśli trzeba to do instalacji tu.

 

AdSense, wbrew powszechnemu mniemaniu to program z bardzo szerokimi możliwościami rozwoju i optymalizacji reklam.. Jeśli nigdy nie myślałeś o ustawieniu reklam jako procesie wymagającym optymalizacji, reklamy ustawiłeś rok temu i „jakoś to działa” lub jesteś niezadowolony ze swoich wyników napisz do nas – w Deva Group zawodowo zajmujemy się optymalizacją zysków z AdSense, pracowaliśmy już dla bardzo dużych wydawców jak również tych najmniejszych, początkujących. Mamy również swoje strony w programie i zarabiamy na nich – jesteśmy praktykami, nie teoretykami 😉 Zapraszam do kontaktu pod biuro@devagroup.pl.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991