Startujemy z publikacją wywiadów z prelegentami semWAW#3! Na pierwszy ogień idzie Paweł Wołoszyn, zdobywca drugiego miejsca na konferencji. Przedstawił nam case study, o które uczestnicy chcieli dopytać, więc przychodzimy z odpowiedziami!
Dlaczego różnica między TOP5 a topTOP1 dla specjalisty SEO to nie tragedia? Różnica w ruchu i CTR potrafi być ogromna przy tej różnicy w pozycjach.
Paweł WołoszynTo był żart „agencyjny”, CTR między 1, a druga 2 ma ogromna różnice, więc warto patrzeć na pozycje.
Czy serwis był jednocześnie podczas Twoich działań reklamowany w Google Ads, ew. innych kanałach i SM?
Paweł WołoszynNie, ponieważ to branża jest zakazana w PPC.
Czy w planie/strategii reanimacji linkowania rozdzielałeś również linki na dofollow/nofollow w celu jeszcze lepszego rozmycia LB?
Paweł WołoszynNie, linkowałem głównie follow, czasem nofollow, ale to było bardzo losowo.
System automatycznego linkowania – jaki? Na czym bazował?
Paweł WołoszynDane z GSC, Ahrefs + trochę AI do automatycznego wykrywania fraz i ich odmian, które były linkowane.
Które z działań najmocniej wpłynęły na poprawę widoczności klienta? Jak byś ułożył takie TOP3 najważniejszych elementów strategii?
Paweł WołoszynLinki zewnętrzne, content, budowanie wiarygodności marki w sieci.
Co zawierał budżet? Uwzględniał Twoją pracę czy tylko nakłady na linkbuilding i content?
Paweł WołoszynTylko linkbulding i content.
Gdybyś miał wdrożyć tylko jedną strategię w tym przypadku, to co to by było?
Paweł WołoszynNa pewno trudno byłoby dokonać wyboru, ponieważ w SEO wiele czynników wpływa na efekt końcowy. Jednak gdybym miał wybierać, postawiłbym na linkowanie, ponieważ jestem jego mocnym zwolennikiem i uważam, że to właśnie linkowanie przynosi największe efekty.
Czy te działania i wyniki dają zabezpieczenie przy kolejnych update’ach Googla?
Paweł WołoszynTrudno jest się zabezpieczyć przed tym, co nadejdzie, ponieważ nie do końca wiemy, co Google może wymyślić.
Ile % z tego ruchu to blog?
Paweł Wołoszyn60-70%
Czy wdrożyłeś linki prowadzące do strony głównej, czy skupiłeś się na tych dwóch głównych stronach landingowych?
Paweł WołoszynLinkowałem każdą możliwą podstronę w serwisie, jednak największa liczba linków kierowała na stronę główną.
Skąd się wziął tak znaczny spadek w marcu?
Paweł WołoszynM.in. 90% linków zewnętrznych kierowanych na jedną podstronę oraz opartych na jednej frazie w formie exact match.
Case study, który pokazał nam Paweł, wygrało semKRK Awards 2024 w kategorii SEO. Tym bardziej się cieszymy, że mogliśmy je usłyszeć! Z kolejnymi wywiadami wrócimy niedługo – tradycyjnie będziemy je publikować we wtorki i piątki.























