Paweł Wołoszyn – wywiad po semWAW#3

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
29 października 2024
 
Paweł Wołoszyn – wywiad po semWAW#3

Paweł Wołoszyn
– wywiad po semWAW#3

Startujemy z publikacją wywiadów z prelegentami semWAW#3! Na pierwszy ogień idzie Paweł Wołoszyn, zdobywca drugiego miejsca na konferencji. Przedstawił nam case study, o które uczestnicy chcieli dopytać, więc przychodzimy z odpowiedziami!

  • Dlaczego różnica między TOP5 a topTOP1 dla specjalisty SEO to nie tragedia? Różnica w ruchu i CTR potrafi być ogromna przy tej różnicy w pozycjach.

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    To był żart „agencyjny”, CTR między 1, a druga 2 ma ogromna różnice, więc warto patrzeć na pozycje.

  • Czy serwis był jednocześnie podczas Twoich działań reklamowany w Google Ads, ew. innych kanałach i SM?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Nie, ponieważ to branża jest zakazana w PPC.

  • Czy w planie/strategii reanimacji linkowania rozdzielałeś również linki na dofollow/nofollow w celu jeszcze lepszego rozmycia LB?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Nie, linkowałem głównie follow, czasem nofollow, ale to było bardzo losowo.

  • System automatycznego linkowania – jaki? Na czym bazował?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Dane z GSC, Ahrefs + trochę AI do automatycznego wykrywania fraz i ich odmian, które były linkowane.

  • Które z działań najmocniej wpłynęły na poprawę widoczności klienta? Jak byś ułożył takie TOP3 najważniejszych elementów strategii?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Linki zewnętrzne, content, budowanie wiarygodności marki w sieci.

  • Co zawierał budżet? Uwzględniał Twoją pracę czy tylko nakłady na linkbuilding i content?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Tylko linkbulding i content.

  • Gdybyś miał wdrożyć tylko jedną strategię w tym przypadku, to co to by było?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Na pewno trudno byłoby dokonać wyboru, ponieważ w SEO wiele czynników wpływa na efekt końcowy. Jednak gdybym miał wybierać, postawiłbym na linkowanie, ponieważ jestem jego mocnym zwolennikiem i uważam, że to właśnie linkowanie przynosi największe efekty.

  • Czy te działania i wyniki dają zabezpieczenie przy kolejnych update’ach Googla?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Trudno jest się zabezpieczyć przed tym, co nadejdzie, ponieważ nie do końca wiemy, co Google może wymyślić.

  • Ile % z tego ruchu to blog?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    60-70%

  • Czy wdrożyłeś linki prowadzące do strony głównej, czy skupiłeś się na tych dwóch głównych stronach landingowych?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Linkowałem każdą możliwą podstronę w serwisie, jednak największa liczba linków kierowała na stronę główną.

  • Skąd się wziął tak znaczny spadek w marcu?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    M.in. 90% linków zewnętrznych kierowanych na jedną podstronę oraz opartych na jednej frazie w formie exact match.

Case study, który pokazał nam Paweł, wygrało semKRK Awards 2024 w kategorii SEO. Tym bardziej się cieszymy, że mogliśmy je usłyszeć! Z kolejnymi wywiadami wrócimy niedługo – tradycyjnie będziemy je publikować we wtorki i piątki.

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn, konsultant SEO

    Specjalista z 15-letnim doświadczeniem w SEO, zdobywał doświadczenie zarówno w agencjach, jak i jako pracownik wewnętrzny (inhouse). Obecnie, jako freelancer, specjalizuje się w konsultingu SEO i jest pasjonatem AI oraz automatyzacji. Jest również współzałożycielem społeczności SEO we Wrocławiu.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry