Paweł Wołoszyn – wywiad po semWAW#3

Patrycja Kozioł
Patrycja Kozioł
Archiwum 10.2024
 
Paweł Wołoszyn – wywiad po semWAW#3

Paweł Wołoszyn
– wywiad po semWAW#3

Startujemy z publikacją wywiadów z prelegentami semWAW#3! Na pierwszy ogień idzie Paweł Wołoszyn, zdobywca drugiego miejsca na konferencji. Przedstawił nam case study, o które uczestnicy chcieli dopytać, więc przychodzimy z odpowiedziami!

  • Dlaczego różnica między TOP5 a topTOP1 dla specjalisty SEO to nie tragedia? Różnica w ruchu i CTR potrafi być ogromna przy tej różnicy w pozycjach.

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    To był żart „agencyjny”, CTR między 1, a druga 2 ma ogromna różnice, więc warto patrzeć na pozycje.

  • Czy serwis był jednocześnie podczas Twoich działań reklamowany w Google Ads, ew. innych kanałach i SM?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Nie, ponieważ to branża jest zakazana w PPC.

  • Czy w planie/strategii reanimacji linkowania rozdzielałeś również linki na dofollow/nofollow w celu jeszcze lepszego rozmycia LB?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Nie, linkowałem głównie follow, czasem nofollow, ale to było bardzo losowo.

  • System automatycznego linkowania – jaki? Na czym bazował?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Dane z GSC, Ahrefs + trochę AI do automatycznego wykrywania fraz i ich odmian, które były linkowane.

  • Które z działań najmocniej wpłynęły na poprawę widoczności klienta? Jak byś ułożył takie TOP3 najważniejszych elementów strategii?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Linki zewnętrzne, content, budowanie wiarygodności marki w sieci.

  • Co zawierał budżet? Uwzględniał Twoją pracę czy tylko nakłady na linkbuilding i content?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Tylko linkbulding i content.

  • Gdybyś miał wdrożyć tylko jedną strategię w tym przypadku, to co to by było?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Na pewno trudno byłoby dokonać wyboru, ponieważ w SEO wiele czynników wpływa na efekt końcowy. Jednak gdybym miał wybierać, postawiłbym na linkowanie, ponieważ jestem jego mocnym zwolennikiem i uważam, że to właśnie linkowanie przynosi największe efekty.

  • Czy te działania i wyniki dają zabezpieczenie przy kolejnych update’ach Googla?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Trudno jest się zabezpieczyć przed tym, co nadejdzie, ponieważ nie do końca wiemy, co Google może wymyślić.

  • Ile % z tego ruchu to blog?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    60-70%

  • Czy wdrożyłeś linki prowadzące do strony głównej, czy skupiłeś się na tych dwóch głównych stronach landingowych?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    Linkowałem każdą możliwą podstronę w serwisie, jednak największa liczba linków kierowała na stronę główną.

  • Skąd się wziął tak znaczny spadek w marcu?

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn

    M.in. 90% linków zewnętrznych kierowanych na jedną podstronę oraz opartych na jednej frazie w formie exact match.

Case study, który pokazał nam Paweł, wygrało semKRK Awards 2024 w kategorii SEO. Tym bardziej się cieszymy, że mogliśmy je usłyszeć! Z kolejnymi wywiadami wrócimy niedługo – tradycyjnie będziemy je publikować we wtorki i piątki.

  • woloszyn 400x400
    Paweł Wołoszyn, konsultant SEO

    Specjalista z 15-letnim doświadczeniem w SEO, zdobywał doświadczenie zarówno w agencjach, jak i jako pracownik wewnętrzny (inhouse). Obecnie, jako freelancer, specjalizuje się w konsultingu SEO i jest pasjonatem AI oraz automatyzacji. Jest również współzałożycielem społeczności SEO we Wrocławiu.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry