17 kwietnia spotkaliśmy się na XVI Targach eHandlu, gdzie mogliście z nami porozmawiać przy stoisku B4.1. W trakcie wydarzenia występowało także wielu specjalistów związanych z branżą e-commerce. Na targach eHandlu pojawili się przede wszystkich praktycy, którzy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem z wszystkimi zainteresowanymi uczestnikami.
Już od godziny 10.40 można było zobaczyć wystąpienie Andrzeja Szylara na temat technologii Progressive Web App. Następnie podczas prelekcji zatytułowanej Dlaczego wierzymy w kliknięcia? Witold Wrodarczyk opisywał zależności związane ze śledzeniem konwersji i konwersjami po wyświetleniu. Dodatkowo na jego wystąpieniu mieliśmy okazję poznać wnioski z testowania przełomowego zagadnienia, jakim jest Conversion Lift. Staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie, ile konwersji możemy uzyskać dzięki danej kampanii, a nie niezależnie od niej.
Na prezentacji Paweł Regiec przedstawiał zalety marketing automation na podstawie działań przeprowadzonych dla Mamabrum. Zostały przeanalizowane początkowo w audycie elementy obniżające konwersje oraz zaufanie klientów, firma pochyliła się także nad badaniami jakościowymi oraz analizą konkurencji. Przytoczony case pokazywał cały proces oraz wyniki, jakie osiągnięto w przypadku tego sklepu internetowego.
Warto było także zwrócić uwagę na prezentację Marcina Piwowarczyka, który przestawił rozmaite aspekty, które wpływają na wrażenia zakupowe konsumentów. Nie zabrakło także statystyk w prezentacji potwierdzających dane założenia i pomagających zrozumieć istotność danego zagadnienia. I tak – wiemy, że 70% kupujących chce zobaczyć minimalnie 3 zdjęcia przed zakupem danego produktu. Poruszany był także temat pierwszego wrażenia kupujących, używania smartfonów w sklepach stacjonarnych, kluczowych czynników występujących na stronie wraz z ich dokładnych opisem i przedstawieniem dobrych praktyk.
Łukasz Plutecki natomiast w swoim wystąpieniu udowadniał, że mobile sprzedaje. Oczywiście w momencie stosowania odpowiednich rozwiązań oraz dostosowywania działań. Prezentował, jak firmy mogą przejść z e-commerce do m-commerce za pomocą m.in. mobile first UX, koszyków dla m-commerce, szybkości m-strony, m-kategorii oraz m-wyszukiwarki z podpowiedziami. Łukasz podkreśla także, że nie zaszkodzi skorzystać z m-CTA, które jest łatwe, widoczne i intuicyjne i też skupić się zdecydowanie na m-formularzu (który stanowi jedną z największych barier w sklepie internetowym).
Osoby zainteresowane pozycjonowaniem mogły uzupełnić swoją wiedzę, uczestnicząc w prelekcji Krzysztofa Marca, naszego CEO, na temat praktycznych elementów audytu SEO. W prezentacji przytoczono ogrom praktycznych rozwiązań, narzędzi do wykorzystania (od zaraz) i wniosków na przykładzie masy audytów SEO (m.in. audytu Shoper.pl).
Powyżej przedstawiliśmy tylko wybrane prelekcje. Wiedzę można było czerpać garściami i zachęcamy zdecydowanie do uczestnictwa w następnych edycjach tego inspirującego wydarzenia!