Nie przegap – 5 dni ważnych marketingowo – LIPIEC

Natalia Dworniak
Natalia Dworniak
Archiwum 06.2017

Nie przegap –


5 dni ważnych marketingowo – LIPIEC

Każdy miesiąc ma swoje dni, które możemy wykorzystać marketingowo. Dodatkowa reklama, promocja – mogą dać nam efekt świeżości, który w marketingu jest bardzo ważny.

Dobrze do takich dni przygotować się wcześniej – tak, aby zrobić dedykowaną podstronę na konkretny dzień. Opisujemy na co zwrócić uwagę w LIPCU.

Z cyklu dni ważne marketingowo – pora na LIPIEC.  Lipiec to miesiąc, który kojarzy się z wakacjami. Jest lato, pogoda dopisuje, w tym czasie większość ludzi jedzie na oczekiwane wakacje. Pogoda sprawia, że dużo więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Co prawda w lipcu nie ma żadnych ważnych świąt, ale mimo tego znajdziemy wiele okazji sprzedażowych.

W lipcu nie można zapomnieć o Letnich Wyprzedażach i zmiennej pogodzie oraz wakacjach.

Poza świętami możemy wymienić kilka dni, które co prawda nie są świętami, ale można wykorzystać je marketingowo:

  • 1 Lipca Dzień Psa (promocja w sklepach z artykułami dla zwierząt),
  • – 6 Lipca Światowy Dzień Pocałunku (promocja w sklepach z bielizną, ze słodyczami: np. „Dziś Dzień Pocałunku – Obdaruj swoją drugą połówkę, rabat -10% na cały asortyment”)
  • 23 Dzień Włóczykija (można zaproponować rabat w sklepach turystycznych, sportowych),
  • – 24 Lipca dzień Pszczółki Mai (promocja w sklepach zabawkowych np. na artykuły z Pszczółką Mają0,
  • 25 Lipca Dzień Bezpiecznego Kierowcy (promocje produktów samochodowych).

Letnie wyprzedaże

Letnie wyprzedaże to idealny moment na promocję sklepów sprzedających odzież, obuwie, biżuterię i nie tylko. Wyprzedaże trwają zazwyczaj ponad miesiąc. To dobra okazja żeby zaproponować klientom promocję, korzystny rabat lub bezpłatną wysyłkę. Oto kilka przykładów promocji:

http://answear.com

http://answear.com

Lipiec to czas dobry na promocję tak naprawdę wielu branży. Praktycznie wszędzie w tym czasie znajdziemy wyprzedaże. Każdy sklep może skorzystać z letnich przeceń i zyskać nowych klientów.

Prognoza Pogody

Jak wiadomo, pogoda w lipcu jest różna. Powinno być ciepło,  ponieważ jest lato, ale zdarza się tak, że przez kilka dni pada deszcz. W jaki sposób to wykorzystać? Mamy małą radę – w czasie wakacji należy zwracać szczególną uwagę na prognozę pogody – jeżeli zapowiada się, że przez cały weekend będzie padać to warto wykorzystać tę okazję do zaoferowania klientom dodatkowego rabatu w sklepach internetowych. Dlaczego? Brzydka pogoda oznacza, że większość osób zostanie w domu i wykorzysta wolny czas na zakupy online.

Przykładowa promocja:

canva.com

 

Natomiast jeżeli w weekend ma być ciepło i słonecznie można już wcześniej o tym poinformować i z tej okazji zaoferować rabat na przykład w sklepie z produktami do biwakowania, grillowania czy z odzieżą sportową – ładna pogoda oznacza przebywanie na świeżym powietrzu.

Dobra pogoda sprzyja marketingowo:

  • – sklepom odzieżowym,
  • – sklepom z odzieżą sportową,
  • – sklepom sportowym,
  • – salonom kosmetycznym,
  • – salonom fryzjerskim.

Wakacje

Nie możemy zapominać, że w Lipcu wiele osób ma czas na długo wyczekiwane wakacje – niektórzy załatwiają wszystko na ostatnią chwilę. W związku z tym lipiec jest szczególnie ważnym miesiącem dla biur podróży, agencji turystycznych czy firm zajmujących się organizacją czasu wolnego. Warto, aby w tym czasie zadbać o dobrą reklamę. Klientów może przyciągnąć korzystny rabat czy dodatkowa atrakcja w cenie pakietu wakacyjnego.

Przykładowe promocje: 

Lipiec to dobry czas dla:

  • – biur podróży,
  • – basenów i innych obiektów sportowych, 
  • – sklepów sportowych,
  • – sklepów internetowych,
  • – sklepów z produktami do biwakowania.

Lipiec to też dobrych czas na rabaty  i promocje klubów fitness, siłowni, wszelkich usług związanych z dbaniem o swój wygląd. Lato jest to czas, w którym wiele osób postanawia o siebie zadbać i poprawić swoją formę. Pogoda dopisuje, dni są dłuższe, a ludzie bardziej zmotywowani.

Warto pomyśleć o promocji: 

  • – usług trenera personalnego, dietetyka,
  • – siłowni, basenów,
  • – zdrowej żywności,
  • – usług kosmetycznych,
  • – usług fryzjerskich.

Nie zapomnij o Lipcu!

Zapraszamy do współpracy z nami.

Natalia Dworniak
SEM Specialist. Absolwentka Europeistyki Na Politechnice Gdańskiej i Romanistyki na Uniwersytecie Gdańskim. Pasjonatka social media. Swój wolny czas poświęca projektom DIY oraz kuchni wegańskiej.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991