Raport „Strategie marketingowe” 2014

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 07.2014

W raporcie „Strategie marketingowe 2014” przygotowanym na konferencję Marketing Progress, wzięto pod lupę różne rodzaje przedsiębiorstw. Każda firma ma inny pomysł na siebie, ale jak można zauważyć, wszystkie łączy wspólny mianownik w postaci chęci rozwoju. Czy przedsiębiorstwa mają dobrze opracowane strategie marketingowe? I tak, i nie.

Dużo zależy przede wszystkim od wielkości firmy. Badanie pokazuje, że to właśnie te największe przedsiębiorstwa bardzo serio podchodzą do rzetelnie opracowanej i szczegółowej strategii. Wśród badanych 3/4 deklarowało posiadanie misji, która została zdefiniowana w badaniu, jako zestaw wartości akcentujący określoną rolę firmy na rzecz otoczenia. Poniższy wykres jasno pokazuje, że taką misję mają duże przedsiębiorstwa, które dysponują największymi budżetami.

strategia-marketingowa1

Kolejną kwestią braną pod uwagę w badaniu są grupy docelowe. Określenie takich grup pozwala marce precyzyjnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Tylko przekaz dobrany odpowiednio do wybranej grupy docelowej, pozostający w zgodzie z jej przekonaniami, zainteresowaniami lub wartościami, może okazać się efektywny. Zróżnicowanie działań i dopasowanie ich do wybranego targetu pozwala skonkretyzować i dookreślić późniejsze decyzje. Precyzowanie grup docelowych to bardzo istotny etap przygotowania strategii. Dużo firm niestety o nim zapomina lub go po prostu omija. Badanie pokazuje, że niewiele ponad 50% firm wie, do kogo kieruje swój przekaz.

grupy-docelowe-strategia

A jak jest z samą strategią marketingową? Tutaj jest trochę jak w znanym programie telewizyjnym: „pół na pół”. Chociaż strategia marketingowa to zdecydowanie więcej niż koło ratunkowe. W badaniu strategia marketingowa została określona jako zestaw średnio- i długookresowych zasad oraz wytycznych postępowania, które wyznaczają ramy dla rynkowych działań operacyjnych. Poniżej wyniki z podziałem na wielkość firm.
grupy-docelowe-strategia

Warto przyjrzeć się, jakie działania komunikacji marketingowej są najbardziej popularne. Ta część badania wskazuje na ogromną popularność stron internetowych. Aż 95,5% przedsiębiorstw wskazało, że strona WWW jest jednym z kanałów ich komunikacji z potencjalnymi klientami.

dzialania-marketingowe

Strategie marketingowe a działania SEM

Co może okazać się skuteczne w pracy nad strategią? Jak nieco wesprzeć swoje działania? Jednym z najlepszych narzędzi służących w pracy nad strategią marketingową jest Google i dane statystyczne wyszukiwarki. W agencji opracowaliśmy już kilkadziesiąt biznesplanów i strategii firmowych z doskonałym rezultatem gwarantowanym przez realne i dokładne dane. Jesteśmy w stanie precyzyjne stwierdzić konkretne liczby zapytań o słowa kluczowe czyli zapotrzebowanie na usługi czy produkty. Analizy obejmują również podejście lokalne – wyznaczamy potencjał na ekspansję na kolejne miasta, ale również kraje – oferujemy analizę w dowolnym języku z dowolnego regionu geograficznego.

Powyższe dane dostarczamy wraz z precyzyjnym wskazaniem trendów czasowych, wyznaczeniem najlepszego okresu na start kampanii i szacowanym potrzebnym budżecie na zaistnienie lub zdominowanie branży.

W razie potrzeby analiza jest weryfikowana zaawansowaną kampanią AdWords, co pozwala pozyskać kolejne dane, takie jak szacowana konwersja, jakość pozyskanego ruchu i sama jakość strony docelowej klienta. Następnie wszelkie decyzje o budżetach czy rozwoju kampanii w kierunku pozycjonowania czy innych form reklamowych można podejmować w oparciu o fakty i w odniesieniu do kosztu konwersji w AdWords.

Źródło raportu: www.marketingprogress.pl

O badaniu:

„Strategie marketingowe 2014” — to badanie odpowiadające na pytanie, jak w małych, średnich i dużych firmach postrzegane są strategie marketingowe. To pierwszy projekt o takiej skali na polskim rynku. Badanie przeprowadzono w maju 2014 roku na celowej próbie badawczej. W badaniu wzięło udział 200 firm i osób, kwalifikowanych do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Kwalifikacja odbyła się na podstawie definicji GUS. Dotarliśmy do osób odpowiedzialnych za najważniejsze decyzje marketingowe w firmach. Techniką zbierania danych był wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny (CATI — Computer Assisted Telephone Interview). Pomysł i opracowanie badania należą do Mind Progress Group. Kontrola próby i zebranie danych zostały zrealizowane przez Instytut Badawczy IPC.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991