Spadki / wzrosty SEO – MAJ 2020

Marek Stokowski
Marek Stokowski
17 czerwca 2020
 
digital marketing google

Spadki / wzrosty SEO - MAJ 2020


Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

Kontynuujemy serię artykułów z podsumowaniem zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły w poprzednim miesiącu. Dziś przedstawię efekty zmian widoczności w maju 2020. Tym razem porównaliśmy dane z pierwszego tygodnia maja vs dane z ost poniedziałku tj 15/06/2020. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany w maju 2020

Maj 2020 był okresem, w którym występowały zmiany w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Forum.gazeta.pl

Serwis forum.gazeta.pl odnotował spadek widoczności o ponad 50 procent, przy ilościowym spadku o 151148 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem maja a trzecim poniedziałkiem czerwca).

 

 

Podczas wcześniejszej aktualizacji ze stycznia 2020 domena odniosła wzrost widoczności. Obecnie nastąpiła korekta i możemy dostrzec utrzymanie się trendu spadkowego.

 

m.autocentrum.pl

Widoczność subdomeny serwisu w TOP10 na początku maja była mniejsza o 77161 fraz (zmniejszyła się o ponad 97% w stosunku do początku maja).

 

 

Spadek ten wynika z rezygnacji wyświetlania mobilnej wersji w subdomenie m.autocentrum.pl – na rzecz wersji RWD, która jest na domenie podstawowej.

 

 

Cda.pl

Widoczność w TOP10 serwisu cda.pl spadła o ponad 35% w stosunku do początku maja.

 

Serwis utracił ponad 35% widoczności i dodatkowo znajduje się ona na poziomie najniższym od 5 lat.

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Autocentrum.pl

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal autocentrum.pl.

 

 

Wzrost ten związany jest z wyłączeniem i przekierowaniem wersji m.autocentrum.pl poprzez 301 na autocentrum.pl (omówione we wcześniejszej części artykułu).

 

Autokult.pl

Domena ta w maju 2020 odnotowała wzrost widoczności o ponad 50% w stosunku do poprzedniego okresu.

 

 

Możemy dostrzec w tym przypadku korektę po ostatnim spadku i powrót do stałego trendu wzrostu.

 

 

Gdziepolek.pl

Serwis ten w maju 2020 odnotował wzrost widoczności o ponad 50% w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 19640 fraz w TOP10.

Jest to kolejna zmiana, która nastąpiła po oficjalnej zmianie w algorytmie Google – poniżej oficjalna informacja od Google na Twitterze:

 

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (59 głosów, średnia: 4,85 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991