Spadki / wzrosty SEO – WRZESIEŃ 2019

Marek Stokowski
Marek Stokowski
8 listopada 2019
digital marketing google

Spadki / wzrosty SEO - WRZESIEŃ 2019


Sprawdź, co zmieniło się w SERPach

W tym miesiącu z drobnym poślizgiem, lecz publikujemy kolejne podsumowanie zmian w wynikach wyszukiwania, które nastąpiły we wrześniu 2019. Jest one kontynuacją cyklu publikacji, w których co miesiąc analizujemy wzrosty oraz spadki widoczności domen w wynikach organicznych Google. Oprócz publikacji listy największych spadków i wzrostów widoczności domen w TOP10, staramy się przeanalizować sytuację kilku z nich. Ma to na celu stworzenia pewnego case study oraz zachęcenia branży SEO do podzielenia się własnymi obserwacjami i wnioskami na ten temat.

Jeśli znasz jeszcze jakieś ciekawe przykłady zmian widoczności oraz masz swoje spostrzeżenia dotyczące przyczyn tych zmian – zachęcam do dyskusji w komentarzach 🙂

 

Zmiany we wrześniu 2019

Wrzesień 2019 był okresem, w którym występowało wiele znaczących zmian w wynikach organicznych – ilustruje to poniższy wykres.

 

 

Największe spadki

Poniższe zestawienie jest listą domen, które odnotowały największy ilościowy spadek liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże spadki widoczności w TOP10.

 

Cda.pl

Znaczący spadek liczby słów kluczowych w TOP10 odnotował serwis Cda.pl. 

Serwis Cda.pl odnotował spadek widoczności o ponad 20 procent, przy ilościowym spadku o 105846 słów kluczowych (pomiędzy pierwszym poniedziałkiem września a pierwszym poniedziałkiem października).

 

Widzimy tutaj, że wraz z kolejnymi aktualizacjami i zmianami interpretacji wyników na konretnych fraz, widoczność serwisu mocna zmienia się i jej wielkość drastycznie odchyla się od stałego trendu:

 

zapytaj.onet.pl

Widoczność serwisu w TOP10 na początku października była mniejsza o 99230 frazy (zmniejszyła się o ponad 21% w stosunku do początku września).

 

 

Portal ten opiera się na thin content, który jest generowany przez użytkowników. Jak widzimy na powyższym wykresie w okresie września 2018 Google zaczęło gorzej oceniać wartość serwisu i systematycznie zmniejsza się jego widoczność.

 

Opineo.pl

Widoczność w TOP10 serwisu Opineo.pl spadła o ponad 26% w stosunku do początku września.

Serwis podczas zmian algorytmu utracił część widoczności, lecz we wcześniejszym okresie odnotowywał także spadki, które potem z czasem były korygowane.

 

Największe wzrosty

Poniższe zestawienie jest zestawieniem domen, które odnotowały największy ilościowy wzrost liczby fraz w TOP10:

 

Analiza wybranych domen

Poniżej dokonałem analizy kilku wybranych serwisów, które zaliczyły duże wzrosty widoczności w TOP10.

 

Amazon.com

Jednym z serwisów, który odnotował duży wzrost liczby słów kluczowych w TOP10, jest portal amazon.com.

 

 

Możemy zaobserwować w przypadku tego serwisu, korektę widoczności po jej spadku na początku roku.

 

poradnikzdrowie.pl

Serwis ten we wrześniu odnotował wzrost widoczności, która drastycznie spadła po zmianach w SERP – w okolicach kwietnia 2019 roku.

 

Liczba słów kluczowych w TOP10 na początku października była większa o ponad 20%, w stosunku do jej liczby na początku września. Daje to nam wzrost widoczności o 62827 słów kluczowych.

Korekta ta przywróciła podobny poziom widoczności, co przed zmianami w kwietniu 2019.

 

zdrowie.wprost.pl

Serwis ten we wrześniu odnotował wzrost widoczności o 166 % w stosunku do poprzedniego miesiąca – daje to wzrost o 11803 frazy w TOP10.

 

Wzrost ten jest powrotem do trendu, który miał miejsce przed lipcem 2019.

 

Metodologia tworzenia zestawienia

Artykuł ten powstał we współpracy z SENUTO, na podstawie zbieranych danych dotyczących widoczności domen w Google. Do porównywania widoczności miesiąc do miesiąca, wykorzystaliśmy ilość słów kluczowych w TOP10, która została pobrana w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca. Daje to nam możliwość porównania zarówno ilościowej różnicy liczby słów, jak i procentowego wzrostu/spadku – dla wszystkich badanych przez SENUTO słów kluczowych.

 

 

Marek Stokowski
SEO Specialist.W DevaGroup odpowiedzialny za prowadzenie kampanii SEO oraz wykonywanie rozbudowanych audytów SEO. Prywatnie motocyklista i wielbiciel psów rasy Alaskan Malamute.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (28 głosów, średnia: 4,82 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads,
aby otrzymać

375 zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991