Tworzenie strony na Facebooku należy rozpocząć od założenia konta prywatnego. Bardzo częstym błędem spotykanym zwłaszcza w początkowej fazie popularności Facebooka, jest zakładanie profilu firmowego jako profilu osobowego. Profil takiej firmy działa wówczas jako osoba prywatna – gromadzi znajomych, którzy wysyłają lub akceptują zaproszenia od firmy, może jako pierwszy wysyłać do nich wiadomości prywatne itd. Firmy na Facebook powinny tworzyć fanpage z kilku względów.
Po pierwsze, posiadanie przez firmę profilu prywatnego jest niezgodne z regulaminem Facebooka i taki profil może zostać w każdej chwili zablokowany. Drugą kwestią są ograniczenia, jakie narzuca profil prywatny:
- ograniczenie do 5 tys. znajomych (fan page na Facebooku nie ma takiego ograniczenia)
- brak możliwości prostego targetowania reklam Facebook Ads do fanów (można ewentualnie próbować przez skierowanie reklam do osób o określonym ID)
- brak możliwości utworzenia dowolnej aplikacji, np. konkursowej, odsyłającej do strony internetowej
- nie możemy śledzić wyników profilu, fanpage Facebook umożliwia śledzenie statystyk dzięki wbudowanemu narzędziu Facebook Insight
- brak możliwości dodania Opinii lub Notatek, które wpływają korzystnie na pozycjonowanie Facebook fan page
- konto firmowe Facebook nie wymaga akceptacji ze strony administratora nowych osób, które polubiły fanpage, natomiast w profilu prywatnym wymagane jest zaakceptowanie nowych znajomych przez którąś ze stron
Tworząc profil prywatny, możemy zarządzać wieloma fanpage’ami. Tworzenie fanpage na Facebooku należy więc zacząć od utworzenia profilu prywatnego. Następnie możemy przejść na stronę główną i na samym dole odszukać opcję „Utwórz stronę”.
Po wybraniu tej opcji, logujemy się do serwisu swoimi danymi profilu prywatnego.
Następnie wybieramy opcję, która najbardziej pasuje do charakteru naszej działalności.
Z rozwijanego menu wybieramy kategorię, którą reprezentuje nasza firma na Facebook oraz wpisujemy nazwę firmy na Facebook. Następnie klikamy przycisk „Rozpocznij”.
Pojawia nam się tabela, w której możemy skonfigurować Facebook profil. Ten sposób na tworzenie fanpage jest najlepszą formą na zaistnienie na Facebooku. Wyświetlają nam się cztery zakładki, które kolejno uzupełniamy informacjami związanymi z naszą firmą. Strona na Facebook może zostać uzupełniona o krótki opis oraz adres strony internetowej. W trzecim polu możemy także wpisać krótki adres profilu, który użytkownicy będą w stanie zapamiętać. Krótkiego adresu możemy używać np. w promocji offline, czyli na plakatach, billboardach lub w innych reklamach. Warto jednak pamiętać, że po ustawieniu nazwy, możemy zmienić ją tylko jeden raz, dlatego warto dobrze przemyśleć, jak chcemy nazwać nasz Facebook fan page.
W zakładce „Zdjęcie profilowe” dodajemy z dysku lub ze strony internetowej zdjęcie, które będzie widoczne po lewej stronie na fanpage Facebook. Zdjęcie profilowe wyświetlane są jako kwadraty o wymiarach 160×160 pikseli obok nazwy firmy. Zdjęcie, które dodajemy musi mieć wielkość co najmniej 180×180 pikseli. Zdjęcie najlepiej prezentuje się w formacie PNG, format JPG jest zazwyczaj nieco rozpikselizowany. Facebook profil może co prawda dodać także zdjęcia prostokątne, ale zostaną one automatycznie przycięte do kwadratowej ramki.
Fan page na Facebooku jest już prawie gotowy. Po uzupełnieniu wszystkich informacji, zapisujemy wprowadzone zmiany, a serwis automatycznie przekierowuje nas na utworzone właśnie firmowe konto na Facebook. Teraz możemy rozpocząć dodatkową konfigurację, zaprosić znajomych do polubienia naszego fan page Facebook, edytować cover photo lub zamieszczać wpisy na profilu.
Tworzenie fanpage na Facebooku możemy rozpocząć także bezpośrednio po zalogowaniu na nasze konto prywatne. Wybieramy wówczas strzałkę w prawym górnym rogu, z rozwijanego menu przechodzimy do zakładki „Utwórz stronę”.
Dalsza procedura w tworzeniu strony Facebook jest taka, jak opisaliśmy wyżej.