Zdjęcie w tle na Facebooku – wymiary, jak dodać i usunąć

Zdjęcie w tle na Facebooku – wymiary, jak dodać i usunąć

Zdjęcie w tle na Facebooku
– wymiary, jak dodać i usunąć

Cover photo to, obok zdjęcia profilowego, jeden z elementów, który wpływa na dobre pierwsze wrażenie użytkownika. Odwiedzając profil na Facebooku, chce lepiej poznać firmę i jej ofertę. Już od pierwszych sekund pokaż mu, czym się zajmujesz i na co może liczyć na fanpage’u. Sprawdź, jak przygotować czytelną grafikę, która będzie dobrze widoczna dla wszystkich użytkowników.

Spis treści:

Rozmiar zdjęcia w tle na Facebooku

W 2021 roku Facebook zaczął wprowadzać nowy widok stron, a co za tym idzie, zmienił się sposób ich wyświetlania, a także wymiary grafik. Usunięto także funkcjonujące wcześniej wideo w tle, które pozwoliło obszerniej i dynamiczniej przedstawić firmę.

Rozmiar zdjęcia zmienia się, dlatego warto regularnie sprawdzać aktualne rekomendacje odpowiedniego rozmiaru. Obecnie (w październiku 2023) wymiary grafik na Facebooka to 851 × 315 pikseli (jeszcze niedawno było to 820 x 312 pikseli) o wadze do 100 kb w formacie png lub jpg.

Ewentualna kompresja nie będzie problemem, wyzwanie może jednak stanowić optymalne rozmieszczenie elementów – na urządzeniach mobilnych grafika ta wygląda inaczej niż na komputerze (ma 640 x 360 pikseli). Marginesy po prawej i lewej stronie zostają przycięte, dlatego lepiej zastanowić się nad pozostawieniem odpowiedniego odstępu od krawędzi.

Warto mieć na uwadze również rozmieszczenie zdjęcia profilowego na fanpage’u. Póki wszyscy użytkownicy nie mają jednego spójnego widoku w tym medium społecznościowym na każdym urządzeniu, rozpatrujemy dwa scenariusze: zdjęcie wyświetlane po lewej stronie albo na środku. Jest to szczególnie istotne, gdy na grafice znajduje się tekst i może zostać zasłonięty. Pamiętaj też o zachowaniu odstępu od krawędzi z każdej strony – nie ryzykuj, że podczas wyświetlania ważne informacje zostaną ucięte.

Zdjęcie w tle strony na Facebooku

Znalezienie idealnego zdjęcia w tle na fb może nastręczyć trudności. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, otwórz Pinterest – to niewyczerpalna skarbnica inspiracji i szablonów zdjęć w tle. Możesz zapisać te, które najbardziej przypadną Ci do gustu, a później w oparciu o nie utworzyć własne zdjęcie w tle.

Do stworzenia niesamowitego zdjęcia w tle nie musisz użyć Photoshopa. Bardzo dobrze sprawdzi się znacznie łatwiejsza w obsłudze i darmowa Canva. Możesz przesłać do niej własne fotografie, np. z ostatniej sesji zdjęciowej czy najnowszych produktów, i edytować je jednym kliknięciem czy skorzystać z darmowych szablonów. Ważny element zdjęcia w tle to też czytelna czcionka – możesz korzystać z tej, której używasz w innych miejscach, np. postach czy na swojej stronie internetowej.

Warto wykorzystać także często zadawane pytania. Jeśli klienci zasypują Cię wiadomościami o trwającą promocję, umieść informacje o niej jako obrazek na stronie firmowej. Dzięki temu nie musisz się martwić, że ominą specjalną ofertę, a jednocześnie oszczędzisz czas, nie musząc odpisywać po raz kolejny na tę samą wiadomość.

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku

Prowadzenie grupy na Facebook jest niezwykle angażującym zajęciem, a jednocześnie doskonałym wręcz sposobem na zaktywizowanie społeczności fanów wokół danej marki. Zanim jednak zajmiesz się zapraszaniem nowych członków do grupy czy publikowaniem dedykowanego jej contentu, musisz zadbać o podstawy i wybrać zdjęcie – wizytówkę grupy.

Tradycyjnie już Facebook zaleca inny rozmiar, niż my będziemy Wam rekomendować. Jak się dowiedzieliśmy, wymiary podawane przez platformę to 1640 × 856 px, przy czym ważne będzie tutaj zachowanie proporcji 1,91:1. Spokojnie możesz jednak dodać mniejsze zdjęcie w formacie 1200 x 628.

Jeśli tworzysz wydarzenia na Facebooku, wykorzystaj jako tło grafikę o rozdzielczości 1920 x 1005 (wcześniej było to 1920 x 1080 px). Da Ci to gwarancję, że będzie się dobrze wyświetlać zarówno na komputerze, jak i na smartfonie

Jak dodać zdjęcie w tle na Facebooku?

Zacznij od zalogowania się jako administrator strony i wyświetl ją. Jeśli to nowa strona, zobaczysz w prawym dolnym rogu przycisk „Prześlij zdjęcie w tle”. W momencie, gdy chcesz zmienić tło, w tym samym miejscu przeczytasz „Edytuj zdjęcie w tle”. Po naciśnięciu go pojawiają się różne opcje, załóżmy jednak, że masz przygotowane nowe cover photo i chcesz je przesłać.

dodanie zdjecia w tle fb
Źródło: facebook.com

Wybierz opcję „Prześlij zdjęcie” i załaduj odpowiedni plik. Następnie fb pozwoli Ci dostosować pokazywane na desktopie zdjęcie na tło. Teraz wystarczy, że je zapiszesz – i gotowe! Dobrą praktyką jest też dodanie do niego kilku słów związanych z treścią czy firmą. W tym celu wyświetl zdjęcie i edytuj opis.

Jak usunąć zdjęcie w tle na Facebooku?

Usuwanie swojego fotografii w tle nie należy do częstych praktyk, jeśli jednak z jakiegoś powodu chcesz to zrobić, fb oferuje bardzo proste rozwiązanie. W tym samym miejscu, co dodanie, zobaczysz też opcję usunięcia. Wystarczy ją kliknąć i potwierdzić. Po wykonaniu tej akcji Twoja strona nie będzie mieć swoistej wizytówki, dlatego nie zalecamy tego rozwiązania.

usuwanie zdjecia w tle fb
Źródło: facebook.com

Jeśli chcesz jednak pozbyć się z profilu jednego ze starszych zdjęć, tak aby nikt nie mógł go już oglądać, usuniesz go jak każde inne. Wtedy nawet przeglądając poprzednio dodane zdjęcia, użytkownicy nie natrafia na to jedno, które nie spełnia już Twoich oczekiwań.

Podsumowanie

Grafikę w tle Twojego profilu możesz zmienić w dowolnej chwili, a na pewno warto robić to regularnie. Pokażesz w ten sposób potencjalnym klientom, że aktywnie działasz, Twoja marka naprawdę istnieje, a przede wszystkim pozwolisz im poznać Twoją osobowość.

Działając na fb, warto mieć pod ręką tzw. testową stronę, na której możesz wcześniej sprawdzić, jak wyświetla się obrazek, który chcesz dodać w tle na Facebooku. Dzięki temu upewnisz się, że wszystko jest dobrze widoczne, a użytkownicy szybko znajdą najważniejsze informacje.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Poprowadzimy Twoje profile w social mediach

Zobacz, dlaczego warto

Tekst zaktualizowany, w pierwotnej wersji pojawił się na blogu w czerwcu 2014.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Patrycja Kozioł
Marketing Specialist. Przeszła drogę od amatorskiego marketingu eventów do profesjonalnego prowadzenia social mediów. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na czytaniu kryminałów, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (4 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry