Uwaga, od 1.04 ważne zmiany w Egzaminach AdWords i Analytics (1 kwietnia)

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 04.2017

 

Już od 1 kwietnia 2017 czekają nas rewolucyjne zmiany w egzaminach certyfikacyjnych AdWords i Analytics. Według informacji, która trafiła do Certyfikowanych Trenerów AdWords możemy spodziewać się:

  • nowego egzaminu na poziomie zaawansowanym z Analytics,
  • ogólnie dostępnych egzaminów z DoubleClick Search,
  • nowej puli pytań na wszystkich obecnych egzaminach,
  • nowy egzamin ze stron mobilnych
  • zupełnie nowej formy egzaminacyjnej.

Jedyną możliwością podejścia do egzaminu będzie sesja organizowana przez Google na terenie Campus Warsaw lub w biurach Google w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Zmiana ma ukrócić zdawanie egzaminu w kilka osób lub z notatkami czy samą wyszukiwarką pod ręką. W planach jest minimum jeden termin miesięcznie, w trakcie którego będzie można podejść, pod czujnym okiem opiekuna egzaminu, do dowolnego z egzaminów dostępnych na koncie Google Partners. W trakcie jednej sesji przewidziano czas na zdanie nawet do 3 egzaminów indywidualnych.

Obecne egzaminy, w tym nowy egzamin to tylko próbki tego co czeka nas na żywo. Jeden z nowych egzaminów pojawił się w takiej wersji próbnej na koncie Google Partners:

Czeka nas również zmiana w punktacji. Uczestnicy egzaminów zgłaszali prośby aby system pokazywał, na które pytania odpowiadaliśmy źle. Google wyszedł naprzeciw tym prośbom – po zmianach dowiemy się tylko czy zdaliśmy egzamin czy nie, nie poznamy wyniku procentowego.

Poprosiliśmy o komentarz Certyfikowanych Trenerów AdWords:

Paweł Bilczyński pawelbilczynski.pl

Zmiany, o których mowa idą w bardzo dobrym kierunku i są czymś czego można się było spodziewać już od pewnego czasu. Najwięcej emocji wzbudzi pewnie nowa forma podejścia do egzaminu, ale trudno się dziwić, że Google decyduje się na takie działania mające na celu podniesienie poziomu zaufania do wydawanych certyfikatów. Sesja organizowana w biurze Google lub na Campusie może dla niektórych ze specjalistów wymogiem nieco kłopotliwym, ale dlaczego nie potraktować jej jako doskonałej okazji do bliższego poznania osób z branży i biur Google od środka? To ciekawa alternatywa dla przeklikiwania się przez pytania egzaminacyjne przed własnym komputerem.

 

Tomasz Trzósło  http://semkonsultant.pl/

Zdecydowanie jestem za takim rozwiązaniem. Uważam, że zwiększy to znaczenie egzaminu i pozwoli utrzymać prestiż, który miał status certyfikowanego specjalisty jeszcze kilka lat temu. Zastanawiam się tylko jak Google wyobraża sobie taki egzamin, biorąc pod uwagę obecne zainteresowanie. Pytanie czy są w stanie przyjąć np. 20 000 osób, które będą chciały zostać certyfikowanymi specjalistami? Czy wszystkie egzaminy będą odbywać się np. raz w miesiącu? Na to i na kolejne pytania odpowiedź pewnie dostaniemy za jakiś czas. Ja ze swojej strony jestem przychylnie nastawiony do pomysłu.

 

 

Wojciech Morawski http://adpeak.pl/

Mam mieszane uczucia. Z jednej strony faktycznie nastąpiła zupełna dewaluacja certyfikatów Google i fajnie, że ktoś to zauważył. Z drugiej strony dla wielu osób z miast oddalonych od Warszawy, to duży problem logistyczny. Egzaminów też jest kilka rodzajów, każdorazowe przedłużanie wszystkich z nich może być męczące. Miejmy nadzieję, że albo umożliwią zdawanie kilku egzaminów w jednej puli pytań, albo wyraźnie wydłużą ich ważność (minimum 2 lata).

UPDATE: Wpis z okazji Prima Aprilis

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991