Adriaan Dekker – wywiad po semKRK#22 BIG

Kamil Leśniak
Kamil Leśniak
Archiwum 06.2024
 
Adriaan Dekker – wywiad po semKRK#22 BIG

Adriaan Dekker –
wywiad po semKRK#22 BIG

Pierwszy występ online na scenie semKRK już za nami. Występujący: Adriaan Dekker opowiedział o szczegółach kampanii Performance Max i odpowiedział na pytania zadane mu przez sli.do. Zapraszamy do lektury!

  • Cześć Adrian, developerzy popsuli mojego analyticsa. 90% nowego ruchu nie ma consent v2 (nie mierzyło nic przez 2 miesiące). Ile czasu zajmie powrót do “normalności” po takim czasie?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Wciąż to ustalam, ale wydaje mi się, że co najmniej jeden miesiąc.

  • Skrypty raportujące wyniki według umiejscowień reklam kierowane na pmax są uważane za wyjątkowo niedokładne. Czy możemy polegać na danych pochodzących z tych skryptów? Czy znasz jakieś alternatywy?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Tak, są wyjątkowo niedokładne. Na pewno nie można ufać im w 100%. Natomiast można w nich dostrzec kierunek w jakim idą wydatki. Na razie nie ma alternatyw.

  • Skoro Pmax kieruje reklamy i budżet na najpopularniejsze produkty, czy nie byłoby lepiej segmentować produkty i tworzyć grupy kampanii Pmax w oparciu o oferty?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Możesz segmentować kampanie według wielu rzeczy, więc tak, to może się sprawdzić, ponieważ najlepsze oferty zwykle sprzedają się najlepiej.

  • Jaki typ kampanii polecasz w przypadku dużej ilości zmian (kreacje i landingi zmieniają się co tydzień, przez co mają bardzo krótki czas nauki)?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Lepsza byłaby w tym przypadku kampania ręczna, a więc coś w rodzaju kampanii w sieci wyszukiwania lub standardowej kampanii produktowej (PLA).

  • Czy zalecasz utworzenie więcej niż jednej kampanii Performance Max? Na przykład dla każdego segmentu produktów? Jeśli tak, to dlaczego?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Jeśli masz wystarczającą liczbę konwersji, to tak, ponieważ możesz lepiej/dokładniej dostosowywać grupy produktów i ROAS.

  • Jak wykorzystać tematy wyszukiwania w procesie tworzenia sygnałów odbiorców dla Performance Max?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Użyj najskuteczniejszych słów kluczowych, ale pamiętaj, że te tematy wyszukiwania mogą być preferowane przez PMAX zamiast kampanii w sieci wyszukiwania.

  • Jak wygląda proces optymalizacji, gdy Twój produkt wydaje dużą część budżetu, ale wynik jest poniżej satysfakcjonującego ROAS-u?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Zapoznaj się z planerem skuteczności i rekomendacjami Google, a także przetestuj go samodzielnie.

  • Czy masz jakąś radę dotyczącą tworzenia PMaxu nastawionego na dotarcie do nowych odbiorców?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Tak, rozpocznij wdrażanie nowego narzędzia do pozyskiwania klientów!
    Screen PMax
    Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12080169?hl=pl

  • Jaka jest Twoja rada w przypadku problemów, gdy rozmiar listy odbiorców jest zbyt mały, aby można ją było wykorzystać jako sygnał dla PMAX?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Poczekaj, aż będziesz mieć wystarczającą liczbę klientów lub skorzystaj z innych list.

  • Jak radzisz sobie z „Wszystkimi sieciami” w Google Ads lub „Wiele kanałów” w GA4? Jakieś zalecane narzędzia do dokładniejszej analizy?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Nie jestem pewny, czy dobrze rozumiem pytanie. Ale jeśli chcesz śledzić konwersje, użyłbym tagu Reklamy.

  • Czy masz pomysł jak udowodnić, że Click to Call generuje realne kontakty (w lokalnych kampaniach PMAX)?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Skorzystaj z narzędzi do śledzenia połączeń!

  • Czy jest opcja raportowania na poziomie kanału?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Tak, skrypty oferują statystyki i raporty na poziomie kanału.

  • Dlaczego muszę dołączyć film? Nie jest to najlepsze rozwiązanie przy niskim budżecie…

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Ponieważ Google chce wykorzystać wszystkie zasoby i narzędzia. To może działać, warto to przetestować i przeanalizować wyniki za pomocą skryptu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, poproś przedstawiciela o usunięcie filmu.

  • Power Pair: te kampanie nie konkurują ze sobą, prawda?

  • dekker
    Adriaan Dekker

    Tylko 1 kampania trafia do aukcji, więc nie.

Wielkie dzięki dla Adriaana za wystąpienie mimo przeciwności losu oraz za odpowiedzi na pytania zadane na sli.do. Już wkrótce na blogu rozmowa z kolejnym z prelegentów z semKRK#22 BIG, zapraszamy do śledzenia naszych publikacji na bieżąco!

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG

ze Sławkiem Borowym

  • dekker
    Adriaan Dekker, właściciel w Dertien11

    Adriaan ma wieloletnie doświadczenie w PPC, które zdobył zarządzając z zyskiem kampaniami na ponad 100 kontach. Od chwili wypuszczenia swojego newslettera dokładnie dokumentuje każdą drobniejszą i większą zmianę na platformie Google Ads, co czyni go jednym z najbardziej rozpoznawalnych i szanowanych głosów w społeczności PPC.

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (5 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry