Pierwszy występ online na scenie semKRK już za nami. Występujący: Adriaan Dekker opowiedział o szczegółach kampanii Performance Max i odpowiedział na pytania zadane mu przez sli.do. Zapraszamy do lektury!
Cześć Adrian, developerzy popsuli mojego analyticsa. 90% nowego ruchu nie ma consent v2 (nie mierzyło nic przez 2 miesiące). Ile czasu zajmie powrót do “normalności” po takim czasie?
Adriaan DekkerWciąż to ustalam, ale wydaje mi się, że co najmniej jeden miesiąc.
Skrypty raportujące wyniki według umiejscowień reklam kierowane na pmax są uważane za wyjątkowo niedokładne. Czy możemy polegać na danych pochodzących z tych skryptów? Czy znasz jakieś alternatywy?
Adriaan DekkerTak, są wyjątkowo niedokładne. Na pewno nie można ufać im w 100%. Natomiast można w nich dostrzec kierunek w jakim idą wydatki. Na razie nie ma alternatyw.
Skoro Pmax kieruje reklamy i budżet na najpopularniejsze produkty, czy nie byłoby lepiej segmentować produkty i tworzyć grupy kampanii Pmax w oparciu o oferty?
Adriaan DekkerMożesz segmentować kampanie według wielu rzeczy, więc tak, to może się sprawdzić, ponieważ najlepsze oferty zwykle sprzedają się najlepiej.
Jaki typ kampanii polecasz w przypadku dużej ilości zmian (kreacje i landingi zmieniają się co tydzień, przez co mają bardzo krótki czas nauki)?
Adriaan DekkerLepsza byłaby w tym przypadku kampania ręczna, a więc coś w rodzaju kampanii w sieci wyszukiwania lub standardowej kampanii produktowej (PLA).
Czy zalecasz utworzenie więcej niż jednej kampanii Performance Max? Na przykład dla każdego segmentu produktów? Jeśli tak, to dlaczego?
Adriaan DekkerJeśli masz wystarczającą liczbę konwersji, to tak, ponieważ możesz lepiej/dokładniej dostosowywać grupy produktów i ROAS.
Jak wykorzystać tematy wyszukiwania w procesie tworzenia sygnałów odbiorców dla Performance Max?
Adriaan DekkerUżyj najskuteczniejszych słów kluczowych, ale pamiętaj, że te tematy wyszukiwania mogą być preferowane przez PMAX zamiast kampanii w sieci wyszukiwania.
Jak wygląda proces optymalizacji, gdy Twój produkt wydaje dużą część budżetu, ale wynik jest poniżej satysfakcjonującego ROAS-u?
Adriaan DekkerZapoznaj się z planerem skuteczności i rekomendacjami Google, a także przetestuj go samodzielnie.
Czy masz jakąś radę dotyczącą tworzenia PMaxu nastawionego na dotarcie do nowych odbiorców?
Adriaan DekkerTak, rozpocznij wdrażanie nowego narzędzia do pozyskiwania klientów!
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12080169?hl=pl
Jaka jest Twoja rada w przypadku problemów, gdy rozmiar listy odbiorców jest zbyt mały, aby można ją było wykorzystać jako sygnał dla PMAX?
Adriaan DekkerPoczekaj, aż będziesz mieć wystarczającą liczbę klientów lub skorzystaj z innych list.
Jak radzisz sobie z „Wszystkimi sieciami” w Google Ads lub „Wiele kanałów” w GA4? Jakieś zalecane narzędzia do dokładniejszej analizy?
Adriaan DekkerNie jestem pewny, czy dobrze rozumiem pytanie. Ale jeśli chcesz śledzić konwersje, użyłbym tagu Reklamy.
Czy masz pomysł jak udowodnić, że Click to Call generuje realne kontakty (w lokalnych kampaniach PMAX)?
Adriaan DekkerSkorzystaj z narzędzi do śledzenia połączeń!
Czy jest opcja raportowania na poziomie kanału?
Adriaan DekkerTak, skrypty oferują statystyki i raporty na poziomie kanału.
Dlaczego muszę dołączyć film? Nie jest to najlepsze rozwiązanie przy niskim budżecie…
Adriaan DekkerPonieważ Google chce wykorzystać wszystkie zasoby i narzędzia. To może działać, warto to przetestować i przeanalizować wyniki za pomocą skryptu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, poproś przedstawiciela o usunięcie filmu.
Power Pair: te kampanie nie konkurują ze sobą, prawda?
Adriaan DekkerTylko 1 kampania trafia do aukcji, więc nie.
Wielkie dzięki dla Adriaana za wystąpienie mimo przeciwności losu oraz za odpowiedzi na pytania zadane na sli.do. Już wkrótce na blogu rozmowa z kolejnym z prelegentów z semKRK#22 BIG, zapraszamy do śledzenia naszych publikacji na bieżąco!

Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG
ze Sławkiem Borowym






















