Pierwszy występ online na scenie semKRK już za nami. Występujący: Adriaan Dekker opowiedział o szczegółach kampanii Performance Max i odpowiedział na pytania zadane mu przez sli.do. Zapraszamy do lektury!
Cześć Adrian, developerzy popsuli mojego analyticsa. 90% nowego ruchu nie ma consent v2 (nie mierzyło nic przez 2 miesiące). Ile czasu zajmie powrót do “normalności” po takim czasie?
- Adriaan Dekker
Wciąż to ustalam, ale wydaje mi się, że co najmniej jeden miesiąc.
Skrypty raportujące wyniki według umiejscowień reklam kierowane na pmax są uważane za wyjątkowo niedokładne. Czy możemy polegać na danych pochodzących z tych skryptów? Czy znasz jakieś alternatywy?
- Adriaan Dekker
Tak, są wyjątkowo niedokładne. Na pewno nie można ufać im w 100%. Natomiast można w nich dostrzec kierunek w jakim idą wydatki. Na razie nie ma alternatyw.
Skoro Pmax kieruje reklamy i budżet na najpopularniejsze produkty, czy nie byłoby lepiej segmentować produkty i tworzyć grupy kampanii Pmax w oparciu o oferty?
- Adriaan Dekker
Możesz segmentować kampanie według wielu rzeczy, więc tak, to może się sprawdzić, ponieważ najlepsze oferty zwykle sprzedają się najlepiej.
Jaki typ kampanii polecasz w przypadku dużej ilości zmian (kreacje i landingi zmieniają się co tydzień, przez co mają bardzo krótki czas nauki)?
- Adriaan Dekker
Lepsza byłaby w tym przypadku kampania ręczna, a więc coś w rodzaju kampanii w sieci wyszukiwania lub standardowej kampanii produktowej (PLA).
Czy zalecasz utworzenie więcej niż jednej kampanii Performance Max? Na przykład dla każdego segmentu produktów? Jeśli tak, to dlaczego?
- Adriaan Dekker
Jeśli masz wystarczającą liczbę konwersji, to tak, ponieważ możesz lepiej/dokładniej dostosowywać grupy produktów i ROAS.
Jak wykorzystać tematy wyszukiwania w procesie tworzenia sygnałów odbiorców dla Performance Max?
- Adriaan Dekker
Użyj najskuteczniejszych słów kluczowych, ale pamiętaj, że te tematy wyszukiwania mogą być preferowane przez PMAX zamiast kampanii w sieci wyszukiwania.
Jak wygląda proces optymalizacji, gdy Twój produkt wydaje dużą część budżetu, ale wynik jest poniżej satysfakcjonującego ROAS-u?
- Adriaan Dekker
Zapoznaj się z planerem skuteczności i rekomendacjami Google, a także przetestuj go samodzielnie.
Czy masz jakąś radę dotyczącą tworzenia PMaxu nastawionego na dotarcie do nowych odbiorców?
- Adriaan Dekker
Tak, rozpocznij wdrażanie nowego narzędzia do pozyskiwania klientów!
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12080169?hl=pl
Jaka jest Twoja rada w przypadku problemów, gdy rozmiar listy odbiorców jest zbyt mały, aby można ją było wykorzystać jako sygnał dla PMAX?
- Adriaan Dekker
Poczekaj, aż będziesz mieć wystarczającą liczbę klientów lub skorzystaj z innych list.
Jak radzisz sobie z „Wszystkimi sieciami” w Google Ads lub „Wiele kanałów” w GA4? Jakieś zalecane narzędzia do dokładniejszej analizy?
- Adriaan Dekker
Nie jestem pewny, czy dobrze rozumiem pytanie. Ale jeśli chcesz śledzić konwersje, użyłbym tagu Reklamy.
Czy masz pomysł jak udowodnić, że Click to Call generuje realne kontakty (w lokalnych kampaniach PMAX)?
- Adriaan Dekker
Skorzystaj z narzędzi do śledzenia połączeń!
Czy jest opcja raportowania na poziomie kanału?
- Adriaan Dekker
Tak, skrypty oferują statystyki i raporty na poziomie kanału.
Dlaczego muszę dołączyć film? Nie jest to najlepsze rozwiązanie przy niskim budżecie…
- Adriaan Dekker
Ponieważ Google chce wykorzystać wszystkie zasoby i narzędzia. To może działać, warto to przetestować i przeanalizować wyniki za pomocą skryptu. Jeśli jednak nie chcesz tego robić, poproś przedstawiciela o usunięcie filmu.
Power Pair: te kampanie nie konkurują ze sobą, prawda?
- Adriaan Dekker
Tylko 1 kampania trafia do aukcji, więc nie.
Wielkie dzięki dla Adriaana za wystąpienie mimo przeciwności losu oraz za odpowiedzi na pytania zadane na sli.do. Już wkrótce na blogu rozmowa z kolejnym z prelegentów z semKRK#22 BIG, zapraszamy do śledzenia naszych publikacji na bieżąco!
Przeczytaj wywiad po semKRK#22 BIG
ze Sławkiem Borowym