6 marca 2020 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha odbyła się kolejna, już 14 edycja konferencji semKRK. Ponad 300 uczestników, 7 prelegentów i ekipa DevaGroup za sceną – to składniki do powstania wspaniałej, barcampowej atmosfery i konferencji na naprawdę wysokim poziomie!
Dzięki pomocy naszych sponsorów głównych Semstorm i Kru.pl każdy z uczestników otrzymał bloczek na napój, a WhitePress zadbał o to, aby każdy ze zgromadzonych otrzymał kieliszek Prosecco. Ważną cegiełkę do organizacji tej edycji dołożyły również firmy Senuto (sponsor pizzy) oraz Nutriprofits (sponsor AfterParty, które odbyło się w klubie Kufle i Widelce).
Specjalne podziękowania należą się również naszym pozostałym partnerom, których stoiska wzbogaciły naszą konferencję. W Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha swoje stoiska przygotowały następujące firmy: Kru.pl, Reach a Blogger, Bazo.io, SendVolt oraz WhitePress, które czekało na uczestników obok niezwykle popularnego Prosecco vana. Kolejne słowa uznania należą się pozostałym partnerom oraz naszym patronom. Dziękujemy za pomoc i promocję!
Przed samą konferencją w Hotelu Kossak odbyły się również warsztaty, na których 7 prowadzących przeszkoliło zebranych uczestników z tematyki Google Ads, Google Analytics oraz SEO.
Więcej zdjęć z warsztatów znajdziecie, klikając: TUTAJ.
O merytoryczną wartość konferencji semKRK#14 zadbało 7 prelegentów, którzy wygłosili swoje prezentacje na scenie. Każdy prelegent po wystąpieniu otrzymał pakiet gadżetów ufundowany przez Miasto Kraków oraz pamiątkowy kufel ufundowany przez Nagrody.pl.
Cała konferencja była podzielona na 3 części, które łatwo można oddzielić na prezentacje dotyczące tematyki SEM (początek konferencji) oraz SEO (końcowe prezentacje). Jako pierwsza na scenie wystąpiła Anna Karczewska (SEM Manager w When.pl). Odpowiedziała ona m.in. na pytania dotyczące inteligentnych rozwiązań w Google Ads oraz tego, jak automatyzacja kampanii wpłynie na rolę specjalisty.
Następny na scenie pojawił się Albert Czajkowski (właściciel w Czajkowski.Consulting), który opowiedział o skalowaniu kampanii Google Ads na przykładzie hurtowni opakowań. Albert będzie pierwszym prelegentem, z którym opublikujemy pokonferencyjny wywiad na naszym blogu. #StayTuned!
Prezentacja Alberta:
Jako ostatni prelegent w pierwszej części konferencji na scenie pojawił się właściciel Redseo – Paweł Rabinek, który opowiedział o Google CSS i o tym, jak wykorzystać go w reklamie sklepu internetowego. Paweł opowiedział również o tym, jak agencje mogą skorzystać na stworzeniu własnej porównywarki.
Slideshare z prezentacją Pawła: https://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-14-pawe-rabinek
Drugą część naszej konferencji otworzyła Monika Kołodziejczyk (CEO w ThinkDigital) ze swoją prezentacją „Szybkie, skuteczne czy efektowne – największe wyzwania raportowania w Google Data Studio”. Prelegentka pokazała zebranym na semKRK#14 jak przygotować raport w Google Data Studio oraz przedstawiła parę gotowych szablonów, z których można skorzystać.
Część konferencji dla SEO-wców rozpoczął Sebastian Heymann (Head of SEO w EACTIVE #wiemyjak) z prezentacją dotyczącą obowiązkowych czynności SEO. Sebastian przedstawił kilka tipów odnośnie tego, jak uzyskać jeszcze lepsze efekty ze swojej pracy i zwrócił uwagę na błędy, które najczęściej popełniają ludzie pracujący w SEO.
Slideshare z prezentacją Sebastiana: https://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-14-sebastian-heymann
Pierwszym prelegentem z trzeciej części konferencji był Kamil Demidowski, który wygłosił prezentację pt. „Zakładanie sklepu internetowego w Niemczech od A do Z – wyzwania i problemy z tym związane. Jak podejść do działań SEO na samym starcie?”. SEO Team Leader w Fox Strategy opowiedział o zakładaniu sklepu internetowego u naszych zachodnich sąsiadów. Pokazał, dlaczego warto zdecydować się na taki krok oraz jak tego dokonać. Kamil opowiedział również o wymaganiach technicznych i różnicach dotyczących Polski i Niemiec w tej kwestii.
Slideshare z prezentacją Kamila: https://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-14-kamil-demidowski
Wisienką na torcie, a więc ostatnim prelegentem marcowej edycji semKRK był Michał Suski (współzałożyciel Surfer SEO), który opowiedział o „Incepcji optymalizacji”. Prelegent pokazał, jak realnie ocenić swoje szanse na TOP 10 pod konkretnymi frazami oraz jak należy uczyć się od swojej konkurencji.
Prezentacja Michała:
Jak zawsze podczas naszej konferencji panowała świetna, networkingowa atmosfera. Spotkania branży SEO i SEM pozwalają wymienić się doświadczeniami i opiniami. Kochamy ten klimat i zapewniamy – będziemy nadal organizować semKRK! 😊
Każdy uczestnik naszej konferencji mógł aktywnie uczestniczyć w jej przebiegu. Dzięki platformie sli.do każdy, kto pojawił się w piątkowy wieczór w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha mógł zadać pytania wszystkim naszym prelegentom. Pod koniec każdej prezentacji wybieraliśmy 3 najbardziej popularne wśród uczestników pytania i zadawaliśmy je prowadzącym prelekcję. Używając, hashtagu #semkrk poprzez sli.do uczestniczyło z nami 208 osób, którzy stanowili 69% wszystkich zebranych na sali. Łączna liczba pytań do prelegentów wyniosła 154, natomiast liczba polubień do nich: 515.
Oprócz 3 najlepszych pytań, które były zadawane pod koniec każdej prelekcji, systematycznie na naszym blogu będziemy publikować wywiady pokonferencyjne z naszymi prelegentami. Wśród pytań znajdą się również te, na zadanie których nie wystarczyło czasu na konferencji. Zachęcamy zatem do śledzenia naszego bloga i social mediów, aby nie przegapić żadnego ze zbliżających się wywiadów! 😊
Tutaj znajdziecie pozostałe relacje dotyczące naszej konferencji semKRK#14:
- Marketing dla ludzi – LINK.
- SEO4.net – LINK
- Kuźnia e-biznesu – LINK
- EActive #wiemy jak – LINK
- Traffic Trends – LINK
- Czajkowski.co – LINK
- Freshmail – LINK
PS: Pytaliście na sli.do o smoka: efekt 3D uzyskuje podczas podświetlenia 😊 Cieszymy się, że tak bardzo się Wam spodobał!
Więcej zdjęć z semKRK#14 znajdziecie: TUTAJ.