Relacja z semKRK#23 BIG

Relacja z semKRK#23 BIG

Relacja
z semKRK#23 BIG

18 czerwca 2025 r. na długo zapadnie w naszej pamięci jako dzień, w którym odbyło się semKRK#23 BIG! Na scenie pojawiło się 10 zaproszonych gości, 4 zwycięzców Call4Papers (głosowania społeczności) oraz 9 firm nagrodzonych w konkursie semKRK Awards. Sprawdź, co działo się w Starej Zajezdni w Krakowie w ostatni czwartek!

Po pierwsze: zwycięzcy semKRK Awards!

Kolejna edycja naszej konferencji w Starej Zajezdni w Krakowie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem specjalistów SEM, SEO oraz osób skupionych wokół marketingu internetowego. Towarzyszył jej też konkurs semKRK Awards, którego zwycięzców poznaliśmy na uroczystej gali. Zostali nimi:

Najlepsza kampania E-commerce

  1. CANAL+ | Data-driven Content Feed w automatyzacji reklam
  2. performancestudio.pro & bodya.eu | Jak w rok – bez Black Friday i mimo 43% zwrotów – wyskalowałam sezonowy e-commerce z Legnicy do 6,5 mln zł
  3. KRUK S.A. | O tematach tabu trzeba mówić głośno, czyli jak przekonaliśmy ludzi do opowiedzenia o swoich długach

Najlepsza kampania Google Ads

  1. CANAL+ | Data-driven Content Feed w kampanii Performance Max
  2. Adequate & DAAG | Pożegnanie z iluzją atrybucji
  3. AdPeak & AIFS Poland | Alchemia konwersji: jak integracja napędza wyniki

Najlepsza kampania SEO

  1. Midero & Kopalnia Soli „Wieliczka” | SEO true story: Deep dive with Wieliczka Salt Mine
  2. Odyseo & Aura Herbals | Jak wyszliśmy z HCU Wrzesień 2023 za pomocą content pruningu i link-buildingu z zastosowaniem parasite w 7 miesięcy w branży suplementów
  3. PremiumDigital & Dom Jubilerski A&A & Senuto Enterprise | Precyzyjnie oszlifowana kampania SEO

Po drugie: sponsorzy i patroni medialni

Sponsorem Głównym semKRK#23 BIG została firma DataFeedWatch. Na miejscu uczestnicy mogli skorzystać również z atrakcji przygotowanych przez cyber_Folks (wideobudka), Shoper (namiot z grami) oraz Delante (Prosecco Van).

Na antresoli czekali kolejni sponsorzy:

semkrk23 antresola sponsorzy

Wspierali nas również Semstorm, Surfer, Contadu, ahrefs, webankieta, PIAP, semgence, linko, VerticalSEO, expirki, selly i takaoto.pro.

Wydarzenie odbyło się pod patronatami honorowymi IAB Polska oraz Marszałka Województwa Małopolskiego Łukasza Smółki.

Musimy również pamiętać o naszych patronach medialnych, których w tym roku było rekordowo dużo.

patroni medialni semkrk23 1

patroni medialni semkrk23 2

Zaprzyjaźnionymi konferencjami były:

zaprzyjaznione konferencje semkrk23

Ponownie opiekunem prawnym konferencji była Kancelaria Prawna Kantorowski & Głąb z Rzeszowa.

Dziękujemy wszystkim za wsparcie!

Nowości na semKRK#23 BIG

Zawsze słuchamy sugestii uczestników i staramy się ulepszać kolejne edycji, dlatego i tym razem wprowadziliśmy kilka zmian. Przeorganizowaliśmy miejsce z gadżetami, aby łatwiej było je przeglądać. Dodatkowo oprócz quizu z nagrodami kończącego imprezę (gdzie nagrodziliśmy aż 5 osób, a każda z nich otrzymała też Złoty Bilet na semKRK lub semWAW) można było rywalizować w grach przed Starą Zajezdnią czy wygrać zestawy LEGO w kole fortuny.

Jeśli chodzi o nowości, to można było je dostrzec już na wejściu, gdzie oprócz bloczków na bar i prosecco oraz bransoletki uczestnicy otrzymywali identyfikatory. Miejsce na naklejki pozwalało je personalizować i pokazać innym uczestnikom, jakimi tematami zajmują się na co dzień i w czym się specjalizują, co ułatwiało networking.

Po tym jak uczestnicy rozgościli się w Starej Zajezdni, przyszedł czas na długo wyczekiwane rozpoczęcie konferencji i na prezentacje!

Po trzecie: merytoryczne prelekcje

Transformacja SEO: od strony w starej technologii do nowoczesnego programmatic SEO z wykorzystaniem Apify i GPT

Jako pierwsza na naszej scenie zaprezentowała się Roksana Frankowska, SEO Lead w KERRIS, która wygrała w głosowaniu Call4Papers w kategorii SEO. Na naszej scenie przedstawiła case study z branży edukacyjnej, podczas którego osiągnęli niesamowite efekty:

  • ponad 900 fraz w TOP 3 (z wcześniejszych 18), w tym 814 sprzedażowych,
  • ponad 8000 sesji miesięcznie od grupy docelowej.

Prelegentka pokazała nam, że technologia może przeszkadzać, ale dzięki AI da się zaoszczędzić nawet 98% budżetu!

Czas jako waluta dla Gen-Z. Optymalizacja reklam w małym budżecie na przykładzie uczelni prywatnej

Michał Ozimek to zwycięzca drugiej kategorii w tegorocznym Call4Papers. Prelegent z Vilaro opowiedział przede wszystkim o podejściu 360° w skład którego wchodzą:

  • Analityka: GA4, GTM, Google & Meta Ads – mikrokonwersje, ciasteczka, listy remarketingowe,
  • Zrozumienie biznesu: cele klienta, elastyczne budżetowanie między kierunkami,
  • Grupa docelowa: różne segmenty – Gen Z, osoby pracujące, kandydaci zagraniczni,
  • Komunikacja: autentyczność, transparentność, pokazujemy prawdziwych studentów,
  • Content: 208 postów organicznych (Fb) + 91 (IG)

W głównych wnioskach z tej prezentacji wynotowaliśmy:

  1. Przemyślane targetowanie jest ważniejsze niż duży budżet kampanii,
  2. Konsolidacja > segmentacja,
  3. Naprawdę najważniejsze jest zaangażowanie klienta w social media.

SEO: 90% stron robi to źle

Jako trzeci na scenie zaprezentował się zwycięzca dwóch ostatnich edycji semKRK – Sebastian Heymann, Head of SEO w Agencji Rise360. Pokazał on wszystkim uczestnikom, jak wiele stron w dalszym ciągu popełnia podstawowe błędy SEO, wśród których są:

  • źle używane artybuty ALT,
  • problematyczne linkowania wewnętrzne,
  • niewłaściwe zarządzanie indeksacją i crawl budgetem.

Prelegent podkreślił też rolę nagłówków semantycznych, prawidłowego kodowania linków oraz konieczność weryfikacji tego, co faktycznie widzi Googlebot. Omówione zostały również największe “grzechy”, wśród których znalazły się blokowanie indeksacji w pliku robots.txt czy błędy w strukturze Hx. Podsumowaniem było to, że faktycznie tylko 10% stron dba o pełny potencjał SEO.

UX/UI Analiza w ecommerce – jak dzięki takim analizom zwiększyć CVR?

Po wystąpieniu Sebastiana nadszedł czas na prezentacje w formie SPRINT, czyli 15-minutowe prelekcje bez zadawania pytań prelegentom na scenie. Do wygłoszenia tych niestandardowych form prezentacji zostali zaproszeni laureaci drugich miejsc w głosowaniu Call4Papers, a jako pierwsza na scenie ze swoim wystąpieniem zaprezentowała się Lera Rastyazhenko z Gecko Dynamics. Prelegentka pokazała na konkretnych case’ach, jak analiza UX/UI może przekładać się na realne wzrosty konwersji w ecommerce. W prezentacji znalazły się przykłady wykorzystania narzędzi takich jak Clarity czy FullStory oraz szybkie usprawnienia (tzw. quick wins), które dały nawet kilkunastoprocentowe wzrosty CVR. Lera przekonywała, że dobre narzędzia to podstawa pracy w UX!

AI Bullshit Bingo

Drugim i ostatnim prelegentem występującymi w SPRINT był Robert Głowacki, Head of SEO & AI Operations w Altavia Kamikaze + K2, który na naszej scenie rozprawił się z mitami krążącymi wokół AI. Z dystansem i humorem punktował nadużycia buzzwordów, nieprzejrzystość modeli i brak konkretnych zastosowań. Wskazał też na twarde dane – bilanse firm AI, przepalanie funduszy i nadchodzące realne problemy. Prezentacja dająca do myślenia i stawiająca pytania o przyszłość branży. Dla tych, którzy lubią, gdy ktoś „wkłada kij w mrowisko”.

Smarter Search Strategies: Diversifying Ad Platforms in the Age of AI

Serge Nguele, znany jako „Your PPC Doctor”, otworzył anglojęzyczny blok prezentacji, który ponownie (już po raz drugi) zagościł na naszej konferencji. Prelegent pokazał, że era dominacji Google Ads dobiega końca – a przynajmniej tak jest jego zdaniem. W dobie AI i rosnących kosztów CPC warto spojrzeć w stronę alternatyw takich jak Microsoft Ads czy LinkedIn Ads. Serge omówił case study z branży B2B, gdzie dzięki przeniesieniu części budżetu udało się obniżyć koszty o 12% i zwiększyć konwersje o 15%. Jaka była jego recepta? Trzyetapowa strategia leczenia „single channel syndrome”: zacznij od testów, łącz kanały i skaluj synergię. W świecie, gdzie Bing + Copilot + OpenAI zmieniają sposób szukania informacji, dywersyfikacja to nie wybór – to konieczność.

The AI Content Paradox: Quality at Scale

Drugim prelegentem w tym bloku był Murat Yatağan, który na przykładzie Blinkist opowiedział o wyzwaniach i korzyściach z wdrażania AI do skalowania treści. Przykład? Kiedyś pojedyncze podsumowanie książki tworzone ręcznie kosztowało nawet 750 dolarów. Dzięki GenAI udało się zejść do 5 dolarów przy zachowaniu porównywalnego poziomu zaangażowania użytkowników. Kluczem okazały się stopniowe wdrażanie, dbałość o jakość wejściowych danych oraz ścisła współpraca zespołów contentowych i produktowych. Murat zwrócił też uwagę na znaczenie wewnętrznego linkowania i tematów kolekcji jako hubów SEO. Case Blinkist pokazuje, że AI może być ogromnym wsparciem, o ile mamy silną markę i jasno określoną strategię jakości.

Improve your SEO with video games and exploits

Blok anglojęzyczny zakończył Mark Williams-Cook, Director w Candour, pokazując nam, jak podejmować lepsze decyzje SEO z wykorzystaniem gier wideo. Porównał uczenie maszynowe z “klasycznym” programowaniem i po tym wstępie odniósł się do update’u Google’a. Pokazał bardzo uproszczony obraz SERP-ów, dowiedzieliśmy się też, jak tworzone są LLMy i jak działa AI Mode. Na zakończenie Mark zostawił nas z pytaniem Kiedy personalizacja staje się manipulacją?.

Analityczna pyra

Po bloku anglojęzycznym przyszedł czas na jedną z najbardziej wyczekiwanych prezentacji analitycznych. Na scenę wszedł Maciej Lewiński i w klimacie poznańskich pyr dał nam wiele wskazówek dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w GA4. Opowiedział o kontekstach w GA4, ale też o wadze kontekstów zewnętrznych – wiedzy o branży, dostępności czy informacjach o klientach. Przeprowadził nas też przez wykorzystanie machine learningu w Google Ads – jak zobaczyliśmy, to nie nowość, a system działający już od ponad 15 lat! Końcowe wnioski? Nie potrzebujemy więcej narzędzi, tylko więcej sensu z danych, które już mamy. AI nie przygotuje za nas strategii, ale może wykonać większość pracy, jeśli dobrze sformułujemy zapytanie.

SEO 2030. Wizja branży w erze AI

CEO Senuto Damian Sałkowski spojrzał w przyszłość i przedstawił, co jego zdaniem zmieni się w naszej branży w najbliższych latach. Poruszył gorące tematy związane z AI Overviews i wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji, porównując to, co mówiło się o nich w przeszłości, z tym, jak wygląda to teraz i czego możemy się spodziewać dalej. Podkreślił, jak ważne będzie spełnianie intencji użytkownika – w tym będzie nam towarzyszyć hiperpersonalizacja. Branża SEO przetrwa, ale mocno się zmieni i musimy być gotowi, by się do tego dostosować.

Marketing się zmienia, a Ty?

Kolejna prezentacja również skupiła się na zmianach zachodzących w marketingu i naszej roli jako specjalistów. Maja Wiśniewska-Hardek, Head of Marketing SMSAPI, podkreśliła, że kiedyś sprowadzała się ona do bycia operatorami – dziś jesteśmy strategami, którzy zamiast ręcznie ustawiać kampanie, dbają o dobre dane wejściowe i konfigurują systemy do uczenia się. Jakie powinny być nasze priorytety, by nie wypaść z gry w B2B? Grajmy w grę Google – zamiast walczyć z algorytmami, zrozummy, jak działają i jak je wykorzystać. Twórzmy content video, żeby niskim kosztem budować rozpoznawalność. Zadbajmy o widoczność w LLM-ach i dostarczajmy im wartościowej wiedzy.

Wykorzystanie Data Canvas w Google BigQuery dla marketingowców, czyli jak analizować dane dzięki AI

Czy Google BigQuery Canvas to kolejny produkt, który niedługo wyląduje na cmentarzu Google? Krzysztof Modrzewski z Witbee przekonał nas, że tak nie będzie. Dowiedzieliśmy się, jak działa to narzędzie i że Data Warehouse nie taki straszny, jak go malują – choć przygotowanie go wymaga chwili skupienia. Krzysztof pokazał też praktyczny przykład jego zastosowania na podstawie restauracji. Analityka odczarowana, więc czas na kolejną prezentację!

SEO: The Endgame

Maciej Chmurkowski, Enterprise Products Owner w Senuto Enterprise, zaczął swoją prezentację nietypowo, bo od przypomnienia nam łańcucha przeżycia – to ta wiedza, którą każdy z nas powinien mieć i każdy ma nadzieję, że nie będzie musiał jej użyć. W swojej prezentacji Maciek poprowadził rozważania na temat tego, czy to jest koniec branży SEO – Google coraz mocniej „atakuje”, a tarcza SEOwców jest coraz bardziej rozbita. Maciej przeszedł przez główne czynniki rankingowe, które znamy m.in. dzięki Google leaks i Google exploits i zostawił nas ze wskazówkami, jak wygrać tę bitwę.

Quo Vadis, Specjalisto? 5 kroków do marketingowego mistrzostwa z AI

Na zakończenie Przemysław Modrzewski z Google podsumował w pigułce, co powinniśmy wynieść z konferencji. Marketingowcy szybko zaczynają wdrażać to, co nowe, porzucając dotychczas dobrze działające strategie. Jest w tym pułapka, bo wykorzystywanie AI bez opracowanej wcześniej strategii to droga donikąd. Zanim zaczniemy z nim działać, powinniśmy wiedzieć, po co to robimy, skąd czerpiemy dane, jaki mamy plan działania i przede wszystkim – zawsze zachowywać czujność w środowisku pełnym dynamicznych zmian.

Po czwarte: co dalej?

Na prezentacjach nie zakończyliśmy. Zaraz po nich na scenie powitaliśmy Grzegorza Strzelca, który poprowadził quiz z wiedzy ogólnomarketingowej sponsorowany przez Contadu. Rozdał ogrom nagród – nie tylko dla zwycięzców, ale i drobne upominki dla zaangażowanych uczestników. A co można było wygrać? Dostęp do kursu papaSEO, zestaw Lego, a nawet złote bilety na kolejne edycje semKRK!

Po quizie przyszedł czas na AfterParty sponsorowane przez cyber_Folks i jeszcze więcej networkingu. Rozmowy toczyły się przez wiele godzin – pomiędzy uczestnikami, sponsorami i prelegentami. Stara Zajezdnia na długo zapamięta to wydarzenia!

A co dalej? 14 listopada jedziemy do Warszawy, gdzie odbędzie się semWAW#4. Mamy nadzieję – do zobaczenia!

Patrycja Kozioł
Senior Marketing Specialist. Przygodę z marketingiem i eventami rozpoczęła na Studenckim Festiwalu Informatycznym, zawodowo w branży od 2021. W pracy najbardziej docenia brak monotonii i różnorodność zadań. Jej czujne oko wyłapuje wszystkie błędy i niespójności w tekstach i na stronach internetowych. Wolny czas spędza na słuchaniu audiobooków, poprawianiu przecinków i zgłębianiu kultur dalekowschodnich.

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. W branży od 2016 roku. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów i webinarów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób. Uwielbia odkrywać nowe miejsca, więc sporo podróżuje. Magister zarządzania marketingiem - jako jeden z nielicznych pracuje w zawodzie ;))

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (2 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewijanie do góry