Bartłomiej Kaczmarczyk – wywiad po semKRK#20

Bartłomiej Kaczmarczyk – wywiad po semKRK#20

Bartłomiej Kaczmarczyk
- wywiad po semKRK#20

Bartłomieja znacie bardzo dobrze z poprzednich edycji semKRK oraz naszych webinarów online. Jego temat został wybrany dzięki głosom społeczności semKRK jako najciekawszy z kategorii SEM i dzięki Wam mógł ponownie zaprezentować się na scenie. Trzeba dodać, że jego prelekcja została oceniona całkiem nieźle, ponieważ w ankietach uczestników po konferencji przesyłanych za pomocą Webankiety uzyskał 2-gie miejsce! Teraz odpowiada na Wasze najciekawsze pytania zadawane w dniu konferencji.

 

Czy w GA4 mogę zebrać dane ga4 bez zgody na cookies?

Tak, takie dane są przesyłane do GA4. I mogą być wykorzystywane jeśli spełni się warunki opisane w supporcie Google (https://support.google.com/analytics/answer/11161109?hl=pl). Dodatkowo takie dane można również przeglądać w BigQuery o ile jest ono połączone z GA4. I w przypadku takiego połączenia można przygotować sobie raport, np. ile było eventów purchase wykonanych przez użytkowników, którzy wyrazili zgodę na śledzenie i przez użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na śledzenie.
W celu konfiguracji przesyłania takich danych polecam spojrzeć na serię filmów (są 4 części) od Measureschool: https://youtu.be/In4TNHLTz_Y

Sekcja tło

Nagranie z wystąpieniem Bartłomieja na naszej platformie!

Czy da się zmigrować dane z GA Universal do GA4?

Danych z GA3 nie przeniesiemy do GA4. Jedynie możemy spróbować “połączyć” te dane w narzędziach zewnętrznych jak np. Data Studio (czyli teraz Looker Studio), Google Sheet (np. poprzez wtyczkę Supermetrics).

 

Czy da się ustawić alerty w GA4? Gdzie dokładnie?

Tak, jest możliwe tworzenie alertów. Należy przejść do zakładki Podsumowanie raportów, następnie odnaleźć box z Trendami (https://prnt.sc/FeGGy10sgnQ6). Po kliknięciu w “Wyświetl wszystkie statystyki” przejdzie się do zakładki Insights. A tam w prawym, górnym rogu będzie przycisk Utwórz, w którym możemy przygotować sobie alert.

 

Od czego zależy dostępność usługi GA4 alpha?
Należy się zapisać do takiego programu. Formularz znajduje się na stronie supportu Google (https://support.google.com/analytics/answer/10227570).

 

Ile kosztuje konfiguracja ga4?
To zależy ;). Ale naprawdę zależy od tego jak wygląda obecnie Google Analytics 3, ile zdarzeń jest skonfigurowanych, czy jest to strona ecommerce, czy są dodane listy odbiorców, które należy przenieść. Jest dużo zmiennych wpływających na cenę konfiguracji GA4 oraz na czas pełnej konfiguracji usługi.

Sekcja tło

Prezentację Bartłomieja, z którą wystąpił na semKRK, znajdziesz tutaj!

Jakie są koszty płatnej wersji GA4?
Porównywalne, a nawet większe niż w przypadku płatnej wersji GA Universal Analytics. I jeśli dana firma korzysta obecnie z płatnej wersji GA UA, to będzie musiała również korzystać z płatnej wersji GA4. Inaczej będzie problem z próbkowaniem danych w raportach Eksploracja, limit przesyłanych danych do BigQuery. Dodatkowo dorzucając w takiej usłudze dane z aplikacji, finalnie wychodzi zdecydowanie więcej eventów w GA4 niż hitów w GA3, co wpływa na wyższą kwotę.

Sekcja tło

Relacja z semKRK#20

Bartłomiej Kaczmarczyk – Analityk internetowy w sssem.ninja

Specjalista SEM z 10-letnim doświadczeniem w marketingu internetowym i własnym kanałem YT o GTM i analityce internetowej (https://goo.gl/Q6D9TN). Dodatkowo posiada certyfikat Google Ads, Analytics i status Google Partner, a także certyfikat Advanced Google Tag Manager CXL Institute. Pasjonat śledzenia użytkowników na stronach www i personalizowania komunikatów do nich. Obecnie odpowiedzialny za analitykę internetową u lidera w branży turystycznej, poprzednio za marketing internetowy u jednego z czołowych deweloperów w Polsce. Prywatnie ojciec, mąż, fan piłki nożnej.

 

Kamil Leśniak
Event & Marketing Manager. Zajmuje się marketingiem internetowym oraz contentem. Lubi wyzwania i pasjonuje się organizacją eventów. Prywatnie kolekcjoner autografów znanych osób.

Justyna Przygoda
Były pracownik na stanowisku Social Media & Content Specialist. Od 5 lat z pasją i zapałem zajmuję się słowem pisanym, a od 2 mediami społecznościowymi. Doświadczenie w dziennikarstwie pozwoliło mi uwierzyć w moc słów. Działanie w social mediach sprawiło, że stawiam człowieka na początku każdej historii. Prywatnie nieuleczalna miłośniczka planszówek, stand-upów i gór.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (9 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry