Stało się to, na co wielu czekało – podczas Advetising Week Google zapowiedział nową usługę – Customer Match. W wielkim skrócie, usługa umożliwi przesłanie do Google baz maili aby lepiej celować reklamami. Customer Match pozwala załadować listę adresów e-mail, które można dopasować do użytkownikom zalogowanych Google, nie naruszając ich prywatności. Stąd można już planować i budować kampanie i reklamy zaprojektowane specjalnie w celu dotarcia do odbiorców.
Korzystając z nowego narzędzia będzie można generować podobnych odbiorców aby dotrzeć do nowych klientów w YouTube czy Gmail. System zapowiada możliwości kierowania właśnie po podobnych cookies do tych, którzy zostali wcześniej zebrani w ramach konkretnej akcji na stronie. Widzimy tu zastosowanie techniki podobnej do podobnych cookies w remarketingu, w tym wypadku jednak pojawia się mocno zaznaczony akcent adresu e-mail.
Cytując bezpośrednio Google:
„Możesz utworzyć listę adresów e-mail klientów, by wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google, Gmailu lub YouTube klientom, którzy podali Ci swoje adresy e-mail. W tym artykule dowiesz się, co zrobić, by utworzyć listy adresów i zarządzać nimi, a także jakie trzeba spełnić wymagania.”
Na uwagę zasługuje również fragment: „Podobni odbiorcy, dobierani na podstawie list z adresami e-mail Twoich klientów, są dostępni w YouTube i Gmailu. Jeśli Twoja lista spełnia minimalne wymagania, podobni odbiorcy będą tworzeni automatycznie. Możesz kierować reklamy na grupę podobnych odbiorców tak samo jak na listy remarketingowe – dodając ją do grupy reklam w kampanii.” Jest to najprawdopodobniej jedyny sposób na skuteczny remarketing w GSP.
Już teraz zapraszamy do pierwszych testów nowego typu kierowania reklam AdWords.