Google AdWords Customer Match

Krzysztof Marzec
Krzysztof Marzec
Archiwum 09.2015

Stało się to, na co wielu czekało – podczas Advetising Week Google zapowiedział nową usługę – Customer Match. W wielkim skrócie, usługa umożliwi przesłanie do Google baz maili aby lepiej celować  reklamami. Customer Match pozwala załadować listę adresów e-mail, które można dopasować do  użytkownikom zalogowanych Google, nie naruszając ich prywatności. Stąd można już planować i budować kampanie i reklamy zaprojektowane specjalnie w celu dotarcia do odbiorców.


1

Korzystając z nowego narzędzia będzie można generować podobnych odbiorców aby dotrzeć do nowych klientów w YouTube czy Gmail. System zapowiada możliwości kierowania właśnie po podobnych cookies do tych, którzy zostali wcześniej zebrani w ramach konkretnej akcji na stronie. Widzimy tu zastosowanie techniki podobnej do podobnych cookies w remarketingu, w tym wypadku jednak pojawia się mocno zaznaczony akcent adresu e-mail.

Cytując bezpośrednio Google:

„Możesz utworzyć listę adresów e-mail klientów, by wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google, Gmailu lub YouTube klientom, którzy podali Ci swoje adresy e-mail. W tym artykule dowiesz się, co zrobić, by utworzyć listy adresów i zarządzać nimi, a także jakie trzeba spełnić wymagania.”

Na uwagę zasługuje również fragment: „Podobni odbiorcy, dobierani na podstawie list z adresami e-mail Twoich klientów, są dostępni w YouTube i Gmailu. Jeśli Twoja lista spełnia minimalne wymagania, podobni odbiorcy będą tworzeni automatycznie. Możesz kierować reklamy na grupę podobnych odbiorców tak samo jak na listy remarketingowe – dodając ją do grupy reklam w kampanii.” Jest to najprawdopodobniej jedyny sposób na skuteczny remarketing w GSP.

Już teraz zapraszamy do pierwszych testów nowego typu kierowania reklam AdWords.

Krzysztof Marzec
CEO, Co-Founder. Specjalista SEM, Certyfikowany Trener AdWords oraz Certyfikowany Specjalista AdWords i Analytics. Przygodę z SEO zaczął w 2005 roku. Kieruje DevaGroup, stworzył i był wieloletnim szefem działu SEO Interia.pl. Prowadzi szkolenia i wykłady m.in. w Akademii Google Partners czy na Uniwersytecie Jagiellońskim. W wolnych chwilach.. moment, mam 3-kę małych dzieci, nie mam wolnych chwil. Czemu piszę tę notkę w 3ciej osobie? Ktoś to w ogóle czyta?...

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (1 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991