Jak tworzyć listy remarketingowe w Google Ads?

 
Jak tworzyć listy remarketingowe w Google Ads?

Jak tworzyć listy remarketingowe
w Google Ads?

Prowadząc działania w systemie Google Ads, możemy docierać z przekazem reklamowym nie tylko do nowych użytkowników, ale również do odbiorców, którzy odwiedzili już wcześniej naszą stronę internetową i mają świadomość istnienia naszej marki. W tym celu potrzebne będą nam wcześniej przygotowane listy. Można je utworzyć zarówno w panelu Google Ads, jak i na koncie Google Analytics 4.

Czym są listy remarketingowe?

Na listach remarketingowych mogą znajdować się użytkownicy, którzy np. już wcześniej odwiedzili twoją witrynę, weszli w interakcję, pobrali plik ze strony, widzieli dany produkt bądź też porzucili koszyk. Tego typu listy tworzy się m.in. jeżeli chcemy kierować przekaz do odbiorców, którzy już mają świadomość o świadczonych przez nas usługach bądź sprzedawanych produktach. Listy mogą zawierać użytkowników z przedziału aż do 540 dni. Aby można było wyświetlać reklamy remarketingowe, trzeba spełnić warunek – lista musi zawierać minimum 100 użytkowników – wtedy reklamy możemy wyświetlać wyłącznie w ramach kampanii w sieci reklamowej. W pozostałych typach kampanii listy muszą mieć minimum 1000 użytkowników.

Listy remarketingowe możemy wykorzystać w kampaniach Google Ads jako opcję kierowania reklam, czyli reklamy wyświetlają się wtedy użytkownikom z listy bądź też jako sygnały w kampaniach Performance Max. Wtedy te listy są “punktem wyjściowym” i algorytm na ich podstawie dociera do innych odbiorców.

Jak przygotować listy remarketingowe dla kampanii Google Ads?

Aby stworzyć listy remarketingowe w panelu, musimy najpierw dodać na naszą stronę tag Google Ads. Najłatwiej jest dodać ten tag na stronę przez Google Tag Managera. Aby to zrobić, należy przejść do sekcji “Zarządzanie odbiorcami”, a następnie w lewej kolumnie wybieramy opcję “Źródła danych”. Potem wybieramy opcję konfiguracji tagu:

konfiguracja tagu GA
Źródło: panel Google Ads

Listy remarketingu dynamicznego

Jeżeli prowadzimy sklep internetowy, istotne są listy wykorzystywane do remarketingu dynamicznego. Te listy dla e-commerce są tworzone automatycznie, musimy jednak je skonfigurować, aby zaczęły się zapełniać. W zależności od wykorzystywanego systemu sklepowego możemy skonfigurować listy poprzez wtyczkę do remarketingu dynamicznego, albo stworzyć tag w Google Tag Managerze.

Listy remarketingu dynamicznego
Źródło: panel Google Ads

W panelu możemy również stworzyć swoje własne listy remarketingowe. W sekcji “Zarządzanie i segmenty” wybieramy “Segmenty”, a następnie należy kliknąć przycisk niebieskiego plusa. Wtedy pokażą nam się segmenty w oparciu o które możemy stworzyć listy remarketingowe.

segmenty
Źródło: panel Google Ads

Wybieramy opcję “Użytkownicy witryny” i przechodzimy do tworzenia pierwszej listy remarketingowej.

użytkownicy witryny
Źródło: panel Google Ads

W Google Ads możesz stworzyć listę odbiorców, którzy odwiedzili naszą stronę. Dodatkowo możesz zawęzić odwiedziny do konkretnej podstrony – w tym celu należy dodać regułę, że fragment adresu url strony musi zawierać dane wyrażenie. Co więcej, przy tworzeniu list możemy również wykluczać różne parametry oraz ustawiać konkretny czas, w którym użytkownik ma pozostać na liście.

Możemy również np. utworzyć listy odbiorców, którzy dokonali konwersji na stronie. Aby to zrobić przy opcji “Użytkownicy należący do segmentu” powinniśmy wybrać opcję “Użytkownicy stron z określonymi tagami”. Wybieramy wtedy konwersje (powinny być wcześniej skonfigurowane) w oparciu o które mają być zapełniane listy.

Zasady tworzenia listy remarketingowych z danych Google Analytics 4

W Google Analytics 4 również możemy tworzyć listy remarketingowe, które później możemy wykorzystać w kampaniach Google Ads. Aby listy remarketingowe z GA4 się zapełniały się w Google Ads, musimy wcześniej w panelu Analyticsa uruchomić Google Signals. Jeżeli mamy już uruchomione Google Signals i chcemy stworzyć listy, to przechodzimy do i “Administracji” i wybieramy zakładkę “Odbiorcy”.

odbiorcy google signals
Źródło: panel Google Analytics 4

Podczas tworzenia pierwszej listy odbiorców możemy wybrać czy chcemy utworzyć niestandardową listę odbiorców, czy też skorzystać z proponowanych list.

tworzenie listy odbiorców
Źródło: panel Google Analytics 4

Najlepsze importowane listy remarketingowe w GA

W panelu Google Analytics można stworzyć wiele różnorodnych list remarketingowych. W zależności od biznesu, jaki prowadzimy, te listy mogą opierać się o różne zdarzenia/konwersje, które są kluczowe dla danego biznesu.
Przykładowo dla branży e-commerce istotni będą odbiorcy, którzy weszli w interakcję z produktem na stronie, natomiast dla branży usługowej ważni będą użytkownicy, którzy chcieli podjąć próbę kontaktu (np. skopiowali numer telefonu).

Poniżej przedstawione zostało kilka list, które można utworzyć w panelu GA4, a następnie importować je na konto Google Ads, aby wykorzystać je w reklamach.

● Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka, ale niczego nie kupili.

listy odbiorców GA
Źródło: panel Google Analytics 4

● Użytkownicy, którzy kupili produkty więcej niż 3 razy w ciągu 60 dni.

tworzenie listy odbiorców 2
Źródło: panel Google Analytics 4

● Użytkownicy, którzy dokonali konwersji (wysłanie formularza/kliknięcie w mail) w ciągu ostatnich 30 dni.

tworzenie listy odbiorców 3
Źródło: panel Google Analytics 4

Podobnie jak przy listach tworzonych w Google Ads oprócz dodawania danych parametrów, możemy również wykluczyć te, których nie chcemy zbierać.

Podsumowanie

Prawidłowo stworzone listy są bardzo istotne, jeżeli chcesz efektywnie kierować reklamy do osób, które już odwiedziły twoją stronę. Szczególnie przy tworzeniu tych list powinniśmy się skupić na działaniach podjętych przez użytkownika, takich jak dodanie do koszyka, wysłanie formularza czy skopiowanie danych kontaktowych oraz np. na użytkownikach spełniających dane kryteria, czyli osobach, które spędziły 3 minuty na danej podstronie. Dzięki temu będziemy mogli ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy byli już na ścieżce do dokonania głównej konwersji oraz wykazali zainteresowanie naszymi produktami, czy też usługami.

Pamiętajmy też o prawidłowym wdrożeniu na stronie Consent Mode 2.0 – jeżeli nie spełnimy tych warunków, nie będzie można tworzyć list remarketingowych.

Sekcja blog CTA Sekcja blog CTA

Poznaj możliwości Google Ads!

Sprawdź pełną ofertę prowadzenia kampanii płatnych.

Aleksandra Kuszewska
SEM Associate. W DevaGroup zajmuje się kampaniami Google Ads. W pracy najbardziej lubi tworzyć kreatywne teksty reklamowe dla Klientów. Prywatnie miłośniczka skandynawskich kryminałów oraz długich spacerów.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (10 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry