W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest, aby na bieżąco śledzić zmiany w Internecie. Musimy nieustannie wyszukiwać trendy, nowości, czy aktualizacje. Powinniśmy podglądać, co robi konkurencja, aby zawsze być o krok przed nią i nie dać się zaskoczyć. Dobrze wiemy, że taki monitoring może być bardzo trudny, zwłaszcza jeśli robicie go ręcznie. Jeżeli zastanawialiście się, czy można jakoś z automatyzować poszukiwania nowych wzmianek, to mamy dla Was małą podpowiedź – Alerty Google! Jest to zdecydowanie narzędzie, od którego powinniście zacząć przygodę ze śledzeniem interesujących Was wpisów w Internecie.
Spis treści
Czym są alerty Google?
Alerty Google to usługa oferowana przez Google, która ma za zadanie śledzić interesujące nas hasła, a następnie przesyła nam znalezione wyniki na adres mailowy. Jest to bardzo przydatne narzędzie, a co ważne, jest ono bezpłatne, więc nie przyczyni się do obciążenia naszego budżetu. Dodatkowo to użytkownik ustala częstotliwość przesyłanych wiadomości e-mail – Google pozwala więc na bardzo dużą kontrolę.
Jak ustawić Google Alert?
Utworzenie alertów jest bardzo proste, natomiast trzeba spełnić jeden warunek, a mianowicie musicie mieć konto Google. Jeżeli już ten krok jest za Wami, to wystarczy upewnić się, że jesteście zalogowani na Gmailu, następnie należy przejść na tę stronę https://www.google.pl/alerts.
Po wejściu na stronę zobaczycie wyszukiwarkę, w której znajdziecie miejsce do wpisania pożądanej przez Was frazy kluczowej. Następnie należy wypełnić informacje o częstotliwości otrzymywania powiadomień, źródłach, języku, regonie i częstotliwości powiadomień Google. W dalszym kroku wybieracie adres e-mail przypisany do konta. Ostatni krok to zatwierdzenia alertu i wybranych przez siebie preferencji.
Nie musicie ograniczać się tylko do jednej pozycji, jeśli w Waszych działaniach chcecie monitorować większą ilość słów kluczowych, to Google nam na to pozwala. My zachęcamy Was do wypróbowania kilku pozycji i sprawdzenia jakie wyniki przychodzą na Wasze skrzynki odbiorcze.

Zastosowanie Google Alert
Jak już wspomnieliśmy na początku, takie powiadomienia mogą być niezwykle cenne w prowadzeniu własnej firmy. Za pomocą alertów Google jesteśmy w stanie być na bieżąco z nowymi treściami dotyczącymi naszej branży czy sprawdzać wyniki produktów lub usług, które aktualnie promujemy. Możemy również podglądać, jakie działania marketingowe wdrożyła konkurencja oraz na jakich wydarzeniach branżowych się pojawi. Jest to dla nas bardzo ważna wiedza, a co więcej zyskujemy czas. Alerty otrzymujemy bezpośrednio na naszą skrzynkę odbiorczą, nie musimy dodatkowo przechodzić się przez różne panele czy systemy programów do monitorowania internetu.
Alerty Google a SEO
Czy Google Alerts wspierają pozycjonowanie Twojej firmy? Oczywiście! Pomagają monitorować wzmianki o domenach i słowach kluczowych, a przez to – analizie profilu linów. Będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych treściach na stronach konkurencji, a przez to lepiej dostosować własną strategię działań.
Bardzo ciekawe jest to, że tej funkcjonalności nie musimy wykorzystywać tylko do działań firmowych. Z taką samą skutecznością możemy sprawdzać wzmianki o naszych hobby czy śledzić poczynania ulubionej sportowej drużyny. Nie mamy tutaj ograniczeń, a dzięki alertom Google możemy naprawdę sporo zyskać.


Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu?
Jesteś w dobrym miejscu!
Zalety korzystania z Google Alerts
Google Alerts to narzędzie dla każdego, kto chce być na bieżąco z najnowszymi informacjami bez ciągłego przeszukiwania internetu. Wystarczy odpowiednia konfiguracja, a mail przyjdzie na Twoją skrzynkę, jak tylko w sieci pojawi się nowy content.
Google Alerts to świetne narzędzie do monitorowania zmian. Skanuje internet w poszukiwaniu ich, a kiedy je wykryje, otrzymasz alert prosto na swoją skrzynkę. Czy znasz lepszy sposób na chwytanie promocji?
Dzięki Google Alerts możesz mieć swojego osobistego asystenta, który w czasie rzeczywistym podeśle Ci wszystko, o czym musisz wiedzieć. Wystarczy poświęcić kilka chwil na dostosowanie opcji i wskazanie, jak często chcesz otrzymywać maile. Parę kliknięć i reszta dzieje się bez Twojego udziału.
Kilka słów podsumowania
Usługa oferowana przez Google to potężne narzędzie, a przy tym łatwe w obsłudze. Możemy ją w prosty sposób ustawić i skonfigurować pod nasze wymagania. Powiadomienia o nowych wynikach wyszukiwania przychodzą na naszą skrzynkę odbiorczą, więc my zyskujemy czas. Nie tylko możemy używać tych powiadomień do monitorowania Twojej strony internetowej, ale również możemy ustawić prywatne frazy kluczowe. Twoja marka osobista również skorzysta na śledzeniu najnowszych wzmianek.
Google Alert jest narzędziem bardzo prostym, ale ma też swoje minusy. Jest ono darmowe i ma też ograniczone funkcje. Jeśli jednak potrzebujemy bardziej zaawansowanych danych, to warto sprawdzić inne, już płatne narzędzia. My niezmiennie polecamy najpierw sprawdzenie i przetestowanie tej usługi. Wzbogacicie się już w jakąś wiedzę, dowiecie się, czego oczekujecie i co dla Was jest najbardziej istotne.
Tekst aktualizowany. Pierwsza wersja ukazała się na blogu w styczniu 2022.