Google zmieni się pod wpływem Komisji Europejskiej

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 02.2014

Spór pomiędzy Komisją Europejską a Google, w wyniku którego najpotężniejsza wyszukiwarka na świecie będzie musiała zmodyfikować wyniki wyszukiwania, właśnie się zakończył.  Zgodnie z porozumieniem z dnia 31 stycznia Google zobowiązało się do wielu modyfikacji swoich usług na rynku europejskim. Dzięki temu uniknie gigantycznej kary w wysokości  5 bilionów dolarów.

Pierwsza ze zmian dotyczy usługi Google AdSense. Google umożliwi wyświetlanie reklam konkurencyjnych dostawców na stronach internetowych i nie będzie mogło żądać od wydawców wyłączności na emisje reklam. Ulec zmianie mają również wyniki wyszukiwania, z których korzystamy na co dzień.

Obok wyników wyszukiwania zaczerpniętych z kampanii z listą produktów, wyników wyszukiwarki restauracji czy lotów znajdą się trzy oferty produktów i usług innych reklamodawców, które będą zbliżone formą do reklam Google. Pojawią się one w tym miejscu na podstawie algorytmu wyszukiwania.  Do tego wyspecjalizowane wyszukiwarki należące do Google będą oznaczone za pomocą etykiet, a kampanie AdWords będzie można przenieść i uruchomić w innej wyszukiwarce czy systemie zarządzania reklamami z pomocą Google API.

Warto dodać, że powstanie niezależny organ, który będzie nadzorował działania Google w zakresie realizacji i przestrzegania postanowień deklaracji. Deklaracja ta będzie obowiązywać przez 5 lat.

zmiany_wyszukiwarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zmiany_mobile

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991