Google zmieni się pod wpływem Komisji Europejskiej

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 02.2014
 

Spór pomiędzy Komisją Europejską a Google, w wyniku którego najpotężniejsza wyszukiwarka na świecie będzie musiała zmodyfikować wyniki wyszukiwania, właśnie się zakończył.  Zgodnie z porozumieniem z dnia 31 stycznia Google zobowiązało się do wielu modyfikacji swoich usług na rynku europejskim. Dzięki temu uniknie gigantycznej kary w wysokości  5 bilionów dolarów.

Pierwsza ze zmian dotyczy usługi Google AdSense. Google umożliwi wyświetlanie reklam konkurencyjnych dostawców na stronach internetowych i nie będzie mogło żądać od wydawców wyłączności na emisje reklam. Ulec zmianie mają również wyniki wyszukiwania, z których korzystamy na co dzień.

Obok wyników wyszukiwania zaczerpniętych z kampanii z listą produktów, wyników wyszukiwarki restauracji czy lotów znajdą się trzy oferty produktów i usług innych reklamodawców, które będą zbliżone formą do reklam Google. Pojawią się one w tym miejscu na podstawie algorytmu wyszukiwania.  Do tego wyspecjalizowane wyszukiwarki należące do Google będą oznaczone za pomocą etykiet, a kampanie AdWords będzie można przenieść i uruchomić w innej wyszukiwarce czy systemie zarządzania reklamami z pomocą Google API.

Warto dodać, że powstanie niezależny organ, który będzie nadzorował działania Google w zakresie realizacji i przestrzegania postanowień deklaracji. Deklaracja ta będzie obowiązywać przez 5 lat.

zmiany_wyszukiwarka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zmiany_mobile

Marta Nasiadka
Były pracownik na stanowisku Senior SEM Specialist w agencji DevaGroup. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Przewiń do góry