Jak angażować fanów? 10 praktycznych wskazówek

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 04.2012

Tak, jak w realnym świecie, tak i na Facebooku liczą się kontakty. Rozbudowana znajomości mają wpływ na nasze życie oraz na życie marki w sieci. W drugim przypadku, czyli prowadząc profil na Facebooku, powinniśmy skupiać się na tym, aby publikować treści o wysokiej jakości. Muszą być więc na tyle interesujące, by twoi fani z kolei podzielili się nimi ze swoimi znajomymi.

Oto kilka przydatnych rad, aby twoje posty wędrowały do znajomych twoich fanów oraz jeszcze dalej.

Pisz zwięźle

Ludzie nie mają czasu – to fakt. Dlatego oszczędź im elaboratów i napisz to, co najważniejsze. Wpisy o objętości od 100 do 250 znaków (zajmujące mniej niż 3 linijki tekstu) zobaczy, polubi, skomentuje oraz podzieli się o 60% osób więcej niż zrobiłoby to w przypadku wpisów dłuższych niż 250 znaków.

Urozmaicaj wpisy

Wstąpiliśmy w erę pisma obrazkowego i takich właśnie treści oczekują coraz częściej internauci. Staraj się każdy wpis urozmaicać zdjęciem, obrazkiem lub filmem czy linkiem. Wpisy zawierające album wzbudzą o 180% większe zainteresowanie fanów, zawierające zdjęcie o 120%, a video wzbudzą aż o 100% większe zainteresowanie niż zwykły wpis bez żadnych multimediów.

Zrób kalendarz wpisów

Przypominaj o sobie regularnie! Nie twórz najpierw wpisów 7 razy na tydzień, by później tworzyć tylko 1 wpis na siedem dni. Załóż sobie częstotliwość pisania i trzymaj się swojego grafiku. Jeśli prowadzisz konkurs, także o nim przypominaj.

Rozmawiaj

Prowadzisz profil? Pamiętaj, że mówisz głosem marki, którą reprezentujesz. Próbuj się z nią utożsamiać oraz rozumieć jej filozofię i założenia. Dzięki temu będzie łatwiej rozmawiać z fanami. Fanpage to swoista platforma komunikacyjna między marką a fanami. Pytaj ich o opinie, sugestie, proś o rozwiązania, oceny. Planujesz wprowadzenie nowego produktu i nie jesteś przekonany do słuszności swojego pomysłu? Skonsultuj to z fanami. Pamiętaj, że na wyciągnięcie ręki masz naprawdę ekskluzywną grupę lojalnych odbiorców. Nie bój się więc prosić ich o pomoc.

Ankietuj

Nie masz czasu na czytanie długich odpowiedzi? Nic nie szkodzi! Pomoże ci ankieta, którą stworzysz samodzielnie dzięki funkcji na FB. Co więcej, możesz taką ankietę otworzyć, dając fanom możliwość dodawania własnych odpowiedzi.

Wstaw w puste miejsce

Zostaw wpis bez zakończenia. Niech dokończą fani. Zrób puste miejsce „____” na końcu zdania, pytania. Na pewno znajdzie się mnóstwo chętnych do wpisania swojego zakończenia.

Wyróżniaj

W nagrodę za ‘lubienie’ strony publikuj ekskluzywne informacje, takie, które się nie pojawiają publicznie, Dzięki temu będą czuli się wyróżnieni i odwdzięczą się lojalnością.

Nagradzaj

Masz wiernych fanów? Dawaj im bonusy i nagrody. Możesz zaoferować kupony zniżkowe lub darmowe zabiegi? Nie wahaj się! Rozdawaj ja np. w aplikacji.

Bądź na bieżąco

Nie spóźniaj się z wpisami dotyczącymi konkretnych wydarzeń, np. świąt, ważnych dni, newsów. Niech zawsze przyświeca zasada: kto pierwszy, ten lepszy.

Dostosuj wpisy do targetu

Jeśli masz wpis, który chcesz, aby widzieli tylko wybrani, spersonalizuj wiadomość. Rozwijany button z ikoną globusa pomoże ci określić grupę, do której chcesz skierować przekaz.

Justyna Mądro
Od 3 lat pracuje na stanowisku specjalisty ds. social marketingu w agencji interaktywnej Deva Group. Interesuje się działaniami SEM.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991