Jakie były przyczyny ukarania Interflory? Opinie blogerów

Marta Nasiadka
Marta Nasiadka
Archiwum 02.2013

Walentynki często sprawiają, że w lutym o serwisach dostarczających kwiaty robi się głośniej, jednak tym razem o jednym z nich zrobiło się głośno zupełnie z innego powodu.  O Interflorze usłyszeliśmy kilka dni temu po ukaraniu strony przez Google. Wiodący dostawca kwiatów do tej pory zajmował czołowe miejsca w angielskiej wersji wyszukiwarki na takie frazy jak [flowers] czy [flower delivery]. Dwudziestego trzeciego lutego na większość fraz spadał na bardzo odległą pięćdziesiątą pozycję. Wydarzenie to zbiegło się z wpisem opublikowanym przez Matta Cuttsa, który wyraźnie podkreślił stanowisko Google wobec sprzedawania linków. Na jego Twitterze pojawiła się wiadomość na ten temat:

Jeśli spojrzymy na profil linków Interflora.co.uk w narzędziu Majestic SEO zobaczymy, że strona posiada posiada kilkaset linków ze stron .edu, ogromny wachlarz anchor tekstów, wiele linków z blogów, forów, katalogów, ale także masę linków ze stron niskiej wartości, co mogło być powodem obniżenia pozycji w wyszukiwarce, ale nie nałożenia przez Google ręcznej kary.

Interflora z pewnością zna przyczynę nałożenia kary przez Google i rozpoczęła walkę o przywrócenie dawnej pozycji. Według ustaleń Martina McDonalda na Twitterze pojawiły się twitty zaskoczonych blogerów, którzy zastanawiają się, dlaczego Interflora, prosi ich o usunięcie większości linków do serwisu. Interflora przez długi czas przesyłała blogerom kwiaty, a ci w ramach podziękowania za miły prezent zamieszczali wpisy z linkiem do strony głównej i bloga Interflory.

Działania Interflory wskazują na to, że główną przyczyną kary są wpisy na blogach, jednak coraz więcej specjalistów z branży SEO potwierdza, że przyczyną nałożenia kary nie były posty blogerów, ale wykupowanie artykułów sponsorowanych w wielu serwisach regionalnych.

Na blogu Davida Naylora pojawiła się analiza, która udowadnia, że Interflora aby podnieść notowania swojej witryny w wyszukiwarce na frazy związane z Walentynkami, przygotowała w styczniu kilkaset tekstów sponsorowanych, które przesłała regionalnym serwisom w całej Wielkiej Brytanii. W ostatnim tygodniu doszło do radykalnego obniżenia PageRanka tych stron oraz wielu innych regionalnych i ogólnokrajowych gazet np. PageRank witryny Independent.co.uk spadł z PR 8 do PR 4. Strony te prawdopodobnie zostały ukarane przez Google za sprzedaż linków zamieszczanych w artykułach sponsorowanych. Czy przykład Interflory sprawi, że będziemy mniej chętnie zamieszczać artykuły sponsorowane na swoich blogach?

Google  na blogu dla webmasterów przypominało, że od lat nie aprobuje sprzedawania linków przekazujących PageRank i stanowi to złamanie Wskazówek Google dla Webmasterów. Według wpisu autorstwa Matta Cuttsa każda strona podejrzana o sprzedaż linków otrzyma powiadomienie o wykryciu nienaturalnych linków, które wpływają na PageRank innych witryn internetowych.

Dotychczas artykuły sponsorowane, przesyłanie blogerom prezentów czy pieniędzy za możliwość zamieszczenia na blogu linka uchodziły za jedną z głównych metod Inbound Marketingu. Prezent przesyłany blogerce zobaczymy nawet w jednym z filmików promującym wyszukiwarkę Chrome.

Skoro wpisy na blogach mogą być przyczyną kary, jak promować swoją witrynę we współpracy z blogerami i chronić swoją ją przed niechcianymi spadkami? Matt Cutts przypomniał, że sposobem na uchronienie strony przed karą jest dodawanie rel=”nofollow” w linkach znajdujących się w tego typu artykułach, jednak czy to wystarczy?

Google nie chce udzielić jednoznacznej odpowiedzi, co było przyczyną ukarania serwisu Interflora. Możemy się tylko domyślać i czekać na kolejne analizy specjalistów z branży SEO działających w Wielkiej Brytanii.

Marta Nasiadka
Senior SEM Specialist. Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. W tematyce Google AdWords porusza się jak ryba w wodzie. Subskrybując ponad setkę blogów SEM, jest w samym centrum wiadomości z branży.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991