Jakie tagi powinny być skonfigurowane w Twoim GTM?

Dorota Kika
Dorota Kika
Archiwum 05.2020
 
Jakie tagi powinny być skonfigurowane w Twoim GTM?

Jakie tagi powinny być skonfigurowane
w Twoim GTM?

Jeżeli chcesz uporządkować kody śledzenia na swojej stronie, najlepiej nada się do tego Google Tag Manager. Przed wdrożeniem i posprzątaniem kodów musisz zaplanować:

  • co chcesz mierzyć? 
  • po co? 
  • i które z tych rzeczy mierzysz i powinieneś przenieść do Google Tag Managera?

Odpowiedzi na te pytania ułatwią pracę z wdrożeniem i komunikację ze specjalistą, któremu to wdrożenie zlecisz.

Przy wdrożeniu GTM ważne jest, z jakich systemów śledzących korzystasz (Google Analytics, Yandex Metrica, inne) oraz to, gdzie się reklamujesz (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Bing Ads, inne). Każdy z tych systemów na swoje tagi, które trzeba wdrożyć, aby wszystko należycie działało.

 

Jakie tagi powinny być wdrożone:

  • Tag Google Analytics,
  • Zdarzenia Google Analytics:
    • formularze (kontaktowe, ofertowe),
    • kliknięcia w przyciski,
    • pobrania plików,
    • pobrania programów,
    • odkrycie telefonu,
    • kliknięcie w telefon,
    • kliknięcie adresu email,
    • skopiowanie adresu email,
    • skopiowanie treści,
    • scrollowanie,
    • “realny” czas na stronie,
  • Ecommerce (transakcje, lub w wersji bardziej zaawansowanej  cały Enhanced Ecommerce).

Dodatkowe tagi dla Google Ads:

  • Tag remarketingowy Google Ads (gtag), opcjonalnie remarketing dynamiczny,
  • Tag łączący konwersje,
  • Tagi konwersji Google Ads (analogicznie do zdarzeń Google Analytics – zdarzeń ważnych dla Twojego biznesu). Uwaga – tagi transakcji powinny zawierać wartość i identyfikator.

Dodatkowe tagi dla Facebook Ads:

  • Pixel Facebooka,
  • konwersje Facebooka (jeśli transakcje, to razem z wartością.

Inne tagi zależą od narzędzi z których korzystasz. LinkedIn, Bing Ads itp. posiadają własne kody remarketingowe i kody konwersji, które należy wdrożyć tak samo, jak kody Google Ads czy Facebook Ads. W GTM możesz również wdrażać takie narzędzia jak: Hotjar czy Google Optimize. 

 

Tagi, które trzeba wdrożyć na Twojej stronie zaproponuje specjalista, który zajmie się ich wdrożeniem. Ustal z nim, co mierzyć, a jeśli nie wiesz jakie masz możliwości, poproś o pełną listę i plan wdrożenia oraz posprzątania zbędnych kodów na stronie.

Dorota Kika
Senior SEM Expert. Certyfikowana Specjalistka Google Ads i Google Analytics. Autorka wielu artykułów dla największych branżowych wydawnictw w Polsce. Na co dzień prowadzi, tworzy i optymalizuje kampanie w Google Ads oraz zajmuje się wdrożeniami Google Tag Manager i analityką internetową. Prywatnie fanka literatury fantasy, która lubi uciec w Bieszczady.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (6 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry