Joanna Ostowska-Oczak – wywiad po semKRK #10

Justyna Mądro
Justyna Mądro
Archiwum 12.2018
 
Joanna Ostowska-Oczak – wywiad po semKRK #10

Joanna Ostowska-Oczak
wywiad po semKRK #10

joanna-ostowska-oczak-semkrkJoanna Ostowska-Oczak – Specjalista do spraw produktu z zespołu do spraw implementacji Google.

W zespole d/s implementacji pracuję od dwóch lat. Moje główne zadania to wsparcie reklamodawców w zakresie implementacji tagów , m.in. konwersji, dynamicznego remarketingu czy rozszerzonego ecommerce.

W jakim celu wprowadzane jest ITP 2.0? Czy jest się czego bać?

Rozwiązanie Intelligent Tracking Prevention 2.0 zostało wprowadzone, by chronić prywatność użytkowników przeglądarek opartych na WebKit, m.in. Safari (od wersji 12). Śledzenie konwersji Google Ads opartych na plikach cookies typu 3rd party (www.googleadservices.com) nie jest już możliwe, ponieważ pliki cookies tego typu nie są przechowywane przez przeglądarkę. Korzystając ze „starego” tagu konwersji Ads (Adwords), nie zarejestrujemy konwersji użytkowników korzystających z np. Sarafi 12.

Jakie ta zmiana będzie miała zalety dla użytkowników, a jakie wady dla specjalistów od reklamy?

Zalety dla użytkowników to większa prywatność w sieci. Wady dla specjalistów od reklamy to utrudnione śledzenie konwersji Google Ads opartych na plikach cookies typu 3rd party (www.googleadservices.com)

Czy możesz wskazać rozwiązania, które pomogą w jak najdokładniejszym zliczaniu konwersji Google Ads?

  • Należy wymienić dotychczasowe tagi konwersji Google Ads na najnowszą wersję tzw. gTag – dostępną w nowym interfejsie Google Ads.
  • Dla korzystających z GTM zaleca się włączenie Tagu łączącego konwersje na całej witrynie.
  • Nie zaleca się korzystania z Google Analytics typu Classic do śledzenia konwersji.
  • Ponadto należy upewnić się, że automatyczne tagowanie jest włączone.

Czy reklamodawca może użyć metod śledzenia niezależnych od ITP 2.0?

Korzystać z konwersji Google Analytics importowanych do Ads.

Justyna Mądro
Były pracownik na stanowisku Marketing Manager w agencji DevaGroup. Interesuje się szeroko pojętym digital marketingiem, ze szczególnym uwzględnieniem reklam Facebook Ads. Prywatnie jest kolekcjonerką płyt winylowych i miłośniczką reportaży. Aktualnie: Menedżer ds. marketingu e-commerce w Multibrand Decofire.pl.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (11 głosów, średnia: 5,00 / 5)
Loading...
Przewiń do góry