Joanna Ostowska-Oczak – Specjalista do spraw produktu z zespołu do spraw implementacji Google.
W zespole d/s implementacji pracuję od dwóch lat. Moje główne zadania to wsparcie reklamodawców w zakresie implementacji tagów , m.in. konwersji, dynamicznego remarketingu czy rozszerzonego ecommerce.
W jakim celu wprowadzane jest ITP 2.0? Czy jest się czego bać?
Jakie ta zmiana będzie miała zalety dla użytkowników, a jakie wady dla specjalistów od reklamy?
Zalety dla użytkowników to większa prywatność w sieci. Wady dla specjalistów od reklamy to utrudnione śledzenie konwersji Google Ads opartych na plikach cookies typu 3rd party (www.googleadservices.com)
Czy możesz wskazać rozwiązania, które pomogą w jak najdokładniejszym zliczaniu konwersji Google Ads?
- Należy wymienić dotychczasowe tagi konwersji Google Ads na najnowszą wersję tzw. gTag – dostępną w nowym interfejsie Google Ads.
- Dla korzystających z GTM zaleca się włączenie Tagu łączącego konwersje na całej witrynie.
- Nie zaleca się korzystania z Google Analytics typu Classic do śledzenia konwersji.
- Ponadto należy upewnić się, że automatyczne tagowanie jest włączone.
Czy reklamodawca może użyć metod śledzenia niezależnych od ITP 2.0?
Korzystać z konwersji Google Analytics importowanych do Ads.