Czas na rozmowę z kolejną panelistką semWAW#2! Tym razem Kinga Sroka dzieli się swoimi przemyśleniami i odpowiada na pytania zadane przez uczestników konferencji. Zapraszamy do lektury do porannej kawy!
Najlepsze źródło pozyskiwania leadów to...?
- Kinga Sroka
Nie ma takiego, zdecydowanie każde może być najlepsze i najgorsze. To, co jest kluczem do sukcesu, to konsekwencja, poszukiwanie swojej grupy odbiorców i bieżące dostosowanie się do potrzeb klientów i rynku.
Dzielenie się wiedzą marketingową, np. SEO czy Ads z klientami – chętniej z nami zostaną czy pójdą w inhouse w pewnym momencie?
- Kinga Sroka
Bardzo dużo zależy od strategii marki, jedni wspierają się wiedzą zewnętrznych specjalistów, bo nie mają możliwości zatrudnienia specjalistów in house. Inni z kolei od razu będą mieli cel budowania silnego zespołu wewnątrz, a jak będą chcieli odejść, to i tak odejdą. Jednak myślę, że bez dzielenia się wiedzą tracimy kluczowe wyróżniki na rynku, czyli unikalną wiedzę ekspercką (każda agencja ma swoją niszę, silniejsze usługi, więcej klientów na jedną usługę).
Boję się otworzyć lodówkę, bo wyskoczy na mnie AI, ale i tak zapytam – jak używacie AI w praktyczny sposób, jakiś jeden prosty przykład do zastosowania?
- Kinga Sroka
Cenię możliwość wsparcia się Chatem GPT przy szybkich analizach danych z CSV lub zawiłych raportów. Ale uwaga – jak zawsze z głową i bez zbyt dużej ilości wrażliwych danych.
Consent Mode – czy tylko tracimy (% ruchu, niekompletne dane), czy może jesteśmy w stanie coś wygrać?
- Kinga Sroka
Pytanie powinno zostać okryte smutną ciszą w zakresie zyskiwania na Consent Mode, ale faktem jest to, że z literą prawa nie ma co dyskutować. Szacuje się, że nadal zdecydowanie większa część biznesów całkowicie ignoruje obowiązek wdrożenia Consent Mode, a ich biznesy jeszcze nie upadły od 6 marca, co nie zmienia faktu, że nie jest to zgodne z najlepszą dostępną na rynku wiedzą.
Jakie umiejętności w SEM przydają się najbardziej?
- Kinga Sroka
Analitycznego i krytycznego myślenia, strategicznego podejmowania decyzji w oparciu o szczątkowe danych z różnych narzędzi i jak zawsze komunikacja zmian w przystępny sposób. Poza tym klasyk – umiejętności techniczne zawsze są w cenie: SQL, JavaScript, Python.
Na jakiej zasadzie działa narzędzie Google Market Finder? Narzędzie ocenia potencjał strony za pomocą AI, analizy fraz, produktów?
- Kinga Sroka
Google Market Finder to narzędzie, które pokazuje nam, jaki rynek może być dobrym krokiem do następnej ekspansji zagranicznej. Nie pomoże w ocenie skuteczności produktów czy potencjału całej branży, ale wskaże nam kierunek, który może być dobrym punktem wyjścia do analizy.
Kinga, dziękujemy za podzielenie się spostrzeżeniami – i podczas panelu, i później na naszym blogu! Zawsze rzucasz bardzo ciekawą perspektywę na różne tematy.
Kończymy powoli publikację wywiadów po semWAW#2, ale nie na długo – już 29 maja widzimy się na semKRK#22 BIG w Starej Zajezdni, gdzie możesz zadać swoje pytania prelegentom, a na pewno na nie odpowiedzą!
Przeczytaj relację
z semWAW#2 – startup edition