Zwiększ widoczność lokalnej firmy z nowościami Google

Marta Pilacińska
Marta Pilacińska
Archiwum 05.2016

duzy_szablon piksele lokalne firmy

Zalewani reklamami użytkownicy mają problem ze znalezieniem tego, co szukają, a reklamodawcy mają trudność z przebiciem się ze swoim przekazem reklamowym. Dotyczy to także Internetu. Poszukiwanie lokalnego sklepu czy restauracji w pobliżu może być problematyczne. Tutaj Google znowu chce pomóc obu stronom, wprowadzając dwie funkcjonalności.

Reklama lokalnego asortymentu

Pierwszą funkcjonalnością, którą warto zaprezentować, to reklama lokalnego asortymentu.  Jest to dodatkowe, oddzielne pole z reklamami, które będzie mogło się wyświetlać równocześnie z reklamami tekstowymi i produktowymi. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik ma być przeniesiony na specjalnie przygotowaną stronę, na której znajdzie adres i godziny otwarcia najbliższego sklepu lokalnego oraz informacje o dostępności towarów. Reklamy te będą się wyświetlały w oparciu o konto Google Zakupy i plik produktowy, zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych.

Kto będzie mógł zamieszczać swoje reklamy? Wymagane jest posiadanie fizycznego sklepu, w którym klient może zakupić towar. Od strony technicznej trzeba mieć konto Google Moja Firma oraz Google Zakupy. Należy dodać dwa pliki, jeden z listą lokalnych produktów, a drugi z całościową ofertą. Ważne jest pilnowanie atrybutu dostępności i ilości towaru w sklepie. Google zapowiada szczegółowe monitorowanie.

Źródło: http://adwords.blogspot.com/

Źródło: http://adwords.blogspot.com/

Źródło: http://adwords.blogspot.com/

 

Ideą tych reklam jest umożliwienie dokonania szybkiego zakupu. Znajdujemy coś w internecie, a za 15 minut jesteśmy w sklepie i kupujemy to co znaleźliśmy.

Więcej informacji tutaj: https://www.google.com/retail/local-inventory-ads

Knowledge Panel

Przejdźmy do drugiej funkcjonalności, którą wprowadza Google. Mowa o Panelu wiedzy (za granicą znany pod nazwą Knowledge Panel). Nie jest to już reklama, nie ma możliwości wykupić sobie tutaj obecności. Panel wiedzy wyświetla się na prawo od wyników wyszukiwania, pozwala na szybkie zorientowanie się o godzinach otwarcia, adresie czy opiniach.

Od wielu czynników zależy to, która firma pojawi się w panelu. Jest to równie skomplikowana i chroniona tajemnica jak w przypadku wyników organicznych. Podstawą jest posiadanie konta Google Moja Firma. Bez tego nie jesteśmy nawet brani pod uwagę. Natomiast firmy korzystające z reklam lokalnego asortymentu będą automatycznie uwzględniane. Kolejnymi elementami decydującymi o kolejności są trafność, odległość i rozpoznawalność. Pierwszy z nich zależy od tego jak bardzo wyszukiwane hasło jest bliskie informacjom zawartym na naszym koncie Google Moja Firma. Na rozpoznawalność ma wpływ już więcej czynników. Poza popularnością w Internecie (np. artykuły, katalogi), liczy się ilość pozytywnych ocen i opinii oraz także na ile dane miejsce jest znane w świecie rzeczywistym (np. znane muzea czy hotele). Wpływ na pozycję ma także wynik w wyszukiwaniu organicznym, dlatego należy równocześnie zadbać o SEO.

Źródło: support.google.com

Źródło: support.google.com

 

Na przykład. Jak wpływa trafność i odległość na pozycję. Jeżeli najbliżej użytkownika jest firma z ofertą w 70% zgodną z wyszukiwaną frazą, a dalej od niego jest firma z ofertą zgodną w 90%, to ta druga będzie miała pierwszeństwo wyświetlenia się. Google stawia na jak najlepsze dopasowanie wyników w stosunku do tego, co jest poszukiwane.

Według mnie jest to ciekawa opcja, ponieważ nie można sobie wykupić lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, Mapach Google czy Google Moja Firma, dzięki czemu użytkownik widzi wynik zależny także od jakości miejsca. Natomiast nowe firmy, które chcą się przebić, mogą skorzystać z reklamy lokalnego asortymentu.

Marta Pilacińska
Senior SEM Specialist. Zajmuje się SEM, ale postara się odpowiedzieć na każde pytanie. Ciągle poszukuje nowych wyzwań. Codzienna dawka nowości ze świata marketingu internetowego to konieczność przeżycia.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta AdWords,
aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii AdWords

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991