MailMyDay 4 – podsumowanie konferencji

Katarzyna Nogaj
Katarzyna Nogaj
Archiwum 04.2016

W ostatni wtorek w Multikinie w warszawskich Złotych Tarasach odbyła się konferencja M@il My Day w całości poświęcona email marketingowi. Zapraszamy do lektury naszego podsumowania!

mailmyday-okladka2

Pierwszym prelegentem był Piotr Sadowski z webankieta.pl, który w ciekawy sposób opowiedział o tym jak „krzykaczy” zamienić w wyznawców marki. Krzykacze wprost mówią o tym co im nie pasuje, można więc próbować naprawić ich negatywne doświadczenie. Bardziej prawdopodobne jest klient zostanie lojalnym klientem, jeśli naprawimy jego negatywne doświadczenie – service recovery paradox.

Piotr Sadowski - Mail My day

Kolejną osobą na scenie była Natalia Hatalska, która opowiedziała o człowieku jako najważniejszym trendzie w technologii. Według Natalii każda firma jest teraz firmą technologiczną. Na poparcie swojego zdania Natalia przytoczyła kilka przykładów jak nietechnologiczne firmy robią aplikacje, np.: always → aplikacja BackMeApp. Technologia odpowiada na potrzeby człowieka. Nie uciekniemy dzisiaj od technologii.

Paweł Sala zaprezentował nam przepis na idealny email marketing. Niezwykle ważne są ciągłe testy i optymalizację, praca na własnej bazie. Im więcej wiemy o własnych użytkownikach tym lepiej możemy się z nimi komunikować. Warto wiedzieć m.in. jak użytkownicy otwierają maile, czy przy pomocy webmaila, czy programu pocztowego? Jeśli program pocztowy to jaki? Na jakich urządzeniach mobilnych? Jaki temat, nadawca, preheader działa najlepiej dla naszej bazy?

Paweł Sala - Mail My Day

Daniel Kędzierski przedstawił szereg pomysłów w jaki sposób można zintegrować Fasttony z z FreshMailem, np. ktoś zapisuje się przez reklamę na Facebooku i dzięki integracji dostaje dopasowaną ofertę mailem w 6 sekund. Integracje ułatwiają zdobywanie kontaktu do osoby zainteresowanej naszą ofertą w momencie gdy jest ona nią zainteresowana.

Mecenas Łukasz Gładki opowiedział o przekazywaniu danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Dane osobowe można przekazywać poza EOG tylko jeśli ochrona danych osobowych w kraju docelowym jest na takim samym poziomie jak w EOG lub wyższym. W Stanach Zjednoczonych jak dobrze wiadomo taka ochrona w praktyce nie istnieje. Do niedawna dane można było przekazywać do USA przy pomocy programu Safe Harbow, w ramach którego każda firma amerykańska mogła powiedzieć, że spełnia warunki ochrony danych osobowych. Po wyroku TSEU z 6 października 2015 program Safe Harbor został skasowany. Obecnie trwają parce nad nowym porozumieniem Privacy Shield Safe Harbor 2.0.

Michał Górecki i Karol Zawadzki opowiedzieli o swoich perypetiach z newsletterami dla koszulkowo.com. Na początku tworzyli fajne newslettery bez żadnej wiedzy jak prawidłowo powinno się je robić, w rezultacie nie generowały one sprzedaży. Dopiero po przejściu na FreshMaila podeszli do sprawy na poważnie i zaczęli rzeczywiście mierzyć, segmentować, optymalizować.

Koszulkowo - Mail My Day

Guy Hanson i Denis Ehlicke z Return Path zaprezentowali najnowsze statystyki i trendy, które pomogą zmaksymalizować zyski z email marketingu. Opowiedzieli również o tym, co ma wpływ na reputację przy rozsyłaniu mailingów co w bezpośredni sposób przekłada się na to, czy nasza wiadomość zostanie wyświetlona w skrzynce odbiorcy, czy trafi bezpośrednio do spamu.

Guy Hanson i Denis Ehlicke - Mail My Day

Guy Hanson i Denis Ehlicke - Mail My Day

Piotr Konieczny w zabawny sposób opowiedział o zagrożeniach związanych z hackowaniem maili i jak się przed nimi uchronić. Na pierwszy ogień poszło podrabianie maila przy pomocy serwisu emkei.cz. Najprostszy sposób to podejrzenie nagłówków maila i sprawdzenie skąd rzeczywiście został wysłany mail. Jeśli w nagłówku znajdziemy Received: SPF fail to najprawdopodobniej mail został podrobiony. Piotrek opowiedział o wielu różnych sposobach w jaki można znaleźć więcej informacji o danej osobie posiadając tylko jej adres mail, np.: przy pomocy api paczkomatów można sprawdzić w których paczkomatach były odbierane przesyłki.
Ogólnym przesłaniem z prezentacji Piotrka było to, że hasła są jak majtki i należy je regularnie zmieniać.

Piotr Konieczny - Mail My Day

Wojciech Tomaszewski opowiedział o email marketingu na przykładzie sklepu answear.com oraz o tym jak złote zasady mają się do rzeczywistości. Odbiorcy ich newsletterów dość aktywnie na nie odpowiadają, co było pewnym zaskoczeniem, Wojciech zaprezentował kilka przykładowych odpowiedzi. W swojej komunikacji przy pomocy newsletterów answear.com testował już wiele rzeczy i np. personalizacja przy pomocy imienia w ich przypadku wcale nie wpływa tak pozytywnie jak się tego spodziewali.

Wojciech Tomaszewski - Mail My Day

Artur Kurasiński wystąpił z prezentacją poświęconej sile wideo. Treści wideo angażują o wiele bardziej niż zwykłe stateczne treści. Przykładem na to był mailing stworzony we współpracy z MailMyDay. Mailing wideo miał o 40% więcej kliknięć niż normalny mailing.

Tahir Fayyaz zaprezentował w jaki sposób Google Analytics może nam pomóc w mierzeniu działań email marketingowych.

Tahir Fayyaz - Mail My Day

Paweł Paszkowski opowiedział jak działa newsletter w sklepie z branży FMCG – bdsklep.pl

Paweł Paszkowski - Mail My Day

Maciej Budzich opowiedział o tym jak znaleźć i nakłonić do współpracy digital influencerów. Maciek pokazał kilka interesujących narzędzi, które pomogą zidentyfikować digital incluencerów. Zaprezentował również kilka przykładów kampanii marketingowych zrealizowanych we współpracy z digital influencerami, w tym również nim samym.

Maciej Budzich - Mail My Day

Ostatni na scenie był Michał Sadowski z prezentacją dotyczącą budowania relacji z użytkownikami. Michał opowiedział o tym jak budować relację i przytoczył przykłady marek, które robią to aktywnie: Frugo, Virgin Trains.

Michał Sadowski - Mail My Day

Ze wszystkich prelekcji najbardziej podobała mi się prelekcja Piotra Koniecznego. Sądząc po średniej ocenie 5.0, jaką uzyskał Piotrek w Meeting App, innym uczestnikom również podobała się jego prelekcja.

Katarzyna Nogaj
Specjalistka SEM, Certyfikowana Specjalistka AdWords i Analytics. Pierwsze kampanie AdWords budowała w 2009 roku. Aktualnie zachwyca się możliwościami Google Tag Manager i rzeczami, które można śledzić przy pomocy Google Analytics. Uf, dobrze, że używa Ghostery.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (oceń)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991