Nowa opcja Rank Trackera od Majestic: tagowanie.

Jakub Zeid
Jakub Zeid
Archiwum 01.2018

Tagowanie - nowa opcja


Majestic Rank Tracker

W październiku ubiegłego roku Majestic opublikowało nowe narzędzie, bazujące na danych z Google Search Console, pozwalające na bardziej zaawansowaną ich analizę w prostszy i szybszy sposób. W tym tygodniu twórcy narzędzia Majestic Rank Tracker udostępnili nową opcję, która pozwala na tagowanie zapytań.

Majestic Rank Tracker – co to jest?

Zacznijmy jednak od krótkiego przedstawienia podstawowych opcji Rank Tracker’a. Jest to narzędzie wspomagające analizę danych z Search Console, przenoszące ją na znacznie wyższy poziom. Pozwala on między innymi na wizualizację danych prezentowanych w GSC, dzięki czemu łatwiej analizować będzie nam liczbę kliknięć, poziom CTR oraz liczbę wyświetleń w dany dzień miesiąca:

Rank Tracker - Majestic wykresy

Automatycznie wygeneruje dla nas również diagram kołowy z najlepszymi słowami kluczowymi:

A nawet, zobrazuje na mapie świata klikalność według geograficznego pochodzenia ruchu:

Dodatkowo, na prezentowanych listach słów kluczowych, wyświetla wartości wskaźników Majestic, oceniających kondycję pod kątem linków konkretnego adresu URL, wyświetlającego się przy zapytaniu.

Nowa opcja: Tagowanie Zapytań

W dzisiejszym wpisie, chciałbym jednak zwrócić Waszą uwagę, na nową funkcję, która pozwala na dowolne tagowanie poszczególnych zapytań:

Oprócz opcji filtrowania, nad listą słów pojawiła się opcja „Add Tags”. Pierwsze musimy stworzyć tag, klikamy „Add Tags”, wpisujemy jego nazwę i zatwierdzamy. Następnie wybieramy z listy słowa, które chcemy oznaczyć, wracamy do przycisku „Add Tags”, zaznaczamy pożądany tag z listy i klikamy button „Assign Tag”.

Dzięki temu, tworząc własne tagi, możemy podzielić i analizować słowa w przejrzysty sposób. Załóżmy, że próbujemy odzyskać pozycję na frazy, które najprawdopodobniej ucierpiały w wyniku otrzymania przez witrynę kary od wyszukiwarki. Oznaczamy wybrane frazy tagiem „potencjalna kara”, dzięki temu gdy chcemy sprawdzić rezultaty naszych działań na tej konkretnej grupie słów kluczowych filtrujemy je przy użyciu tagu. Możemy podzielić słowa oznaczając je dowolnie, np. tagami związanymi z rozliczeniami z klientem za pozycjonowanie, „ważne”, „abonament”, „płatność za efekt”.
Jest to na prawdę prosta opcja, a może pozwolić na ułatwienie wielu przyszłych analiz.

Polecam wszystkim szczegółowe przetestowanie narzędzia Rank Tracker, kryje ono jeszcze wiele innych opcji, które na pewno przydadzą wam się w codziennych pracach.  Co ważne twórcy deklarują pełną otwartość na nowe pomysły dotyczące funkcjonalności narzędzia i chętnie rozważą propozycje i sugestie od użytkowników (opcja tagów powstała właśnie na prośbę użytkowników Majestic Rank Tracker’a).

 

Jakub Zeid
SEO Specialist. W DevaGroup odpowiedzialny za optymalizację stron internetowych, głównie z branży e-commerce. Uważa, że "odpicowanie" sklepu to gwarancja sukcesu w Internecie.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (16 głosów, średnia: 4,75 / 5)
Loading...
Chcesz spróbować? ikona widgetu

Zadzwoń do eksperta Google Ads
(AdWords), aby otrzymać

600zł bonus na reklamę

bezpłatną analizę konta

wstępny plan strategii Google Ads

estymację kosztów i efektów

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od pozycjonowania,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991

Zadzwoń do eksperta
od Facebook Ads,
aby otrzymać

bezpłatną analizę potencjału

niezobowiązującą wycenę

dopasowaną ofertę

Zadzwoń do nas pod numer
800 880 991