Wczoraj, na niektórych naszych kontach Google Analytics, pojawiła się możliwość aktywowania funkcji Google Signals. Można to zrobić bezpośrednio z niebieskiego paska z komunikatem (u góry strony). Wszyscy, którzy odłożyli decyzję o włączeniu GS na później lub którym ten komunikat się jeszcze nie wyświetlił, mogą samodzielnie sprawdzić czy mają już możliwości aktywowania Google Signals – wystarczy, że:
- Na koncie GA przejdą do panelu administracyjnego
- Na poziomie usługi, przejdą do Informacji o śledzeniu, a następnie otworzą Gromadzenie danych
Tam, początkowo jedynie szczęśliwcy (a w miarę upływu czasu – wszyscy) będą mogli aktywować Google Signals.
Włączenie tej funkcji pozwoli nam na:
- Remarketing użytkowników Google, którzy odwiedzili naszą witrynę, niezależnie od tego jakiego urządzenia używają (tylko w przypadku, gdy włączyli Personalizację reklam).
- Dostęp do nowych danych na koncie Google Analytics w raporcie Odbiorcy > Różne urządzenia. Do naszej dyspozycji oddane zostały 4 raporty: Pokrywanie się urządzeń, Ścieżki urządzeń, Kanały i Urządzenie pozyskania.
Oczywiście, dostępne dane są zagregowane i w żadnym wypadku nie zostają ujawnione indywidualne informacje o użytkownikach. Dane w raporcie sięgają jedynie do momentu, w którym włączyliśmy Google Signals, dlatego polecamy jak najszybciej sprawdzić dostępność tej funkcji na Waszych kontach i włączyć ją jeszcze dziś!