Nowości w Google Analytics – Google Signals

Marcin Matras
Marcin Matras
Archiwum 07.2018
 
Nowości w Google Analytics – Google Signals

Google Signals
Sprawdź swoje konto GA!

Wczoraj, na niektórych naszych kontach Google Analytics, pojawiła się możliwość aktywowania funkcji Google Signals. Można to zrobić bezpośrednio z niebieskiego paska z komunikatem (u góry strony). Wszyscy, którzy odłożyli decyzję o włączeniu GS na później lub którym ten komunikat się jeszcze nie wyświetlił, mogą samodzielnie sprawdzić czy mają już możliwości aktywowania Google Signals – wystarczy, że:

  1. Na koncie GA przejdą do panelu administracyjnego
  2. Na poziomie usługi, przejdą do Informacji o śledzeniu, a następnie otworzą Gromadzenie danych

Tam, początkowo jedynie szczęśliwcy (a w miarę upływu czasu – wszyscy) będą mogli aktywować Google Signals.

Włączenie tej funkcji pozwoli nam na:

  • Remarketing użytkowników Google, którzy odwiedzili naszą witrynę, niezależnie od tego jakiego urządzenia używają (tylko w przypadku, gdy włączyli Personalizację reklam).
  • Dostęp do nowych danych na koncie Google Analytics w raporcie Odbiorcy > Różne urządzenia. Do naszej dyspozycji oddane zostały 4 raporty: Pokrywanie się urządzeń, Ścieżki urządzeń, Kanały i Urządzenie pozyskania.

Oczywiście, dostępne dane są zagregowane i w żadnym wypadku nie zostają ujawnione indywidualne informacje o użytkownikach. Dane w raporcie sięgają jedynie do momentu, w którym włączyliśmy Google Signals, dlatego polecamy jak najszybciej  sprawdzić dostępność tej funkcji na Waszych kontach i włączyć ją jeszcze dziś!

Marcin Matras
Były pracownik na stanowisku SEM Specialist. Certyfikowany Specjalista Google AdWords i Google Analytics. W DevaGroup zajmuje się prowadzeniem kampani AdWords. Nad litery zdecydowanie woli cyfry, dlatego w artykułach znajdziesz tylko konkret.

Podobał Ci się artykuł? Wystaw 5!
słabyprzeciętnydobrybardzo dobrywspaniały (22 głosów, średnia: 4,59 / 5)
Loading...
Przewiń do góry